خودرو برقی ایرانی

نخستین خودرو برقی ایرانی توسط سایپا و مپنا تولید خواهد شد

مدیرعامل گروه مپنا اعلام کرد این گروه تصمیم دارد طی همکاری با گروه خودروسازی سایپا، نخستین خودرو برقی ایرانی را طراحی و به تولید برساند.

عباس علی‌آبادی، مدیرعامل گروه مپنا عنوان کرد در حال حاضر شاهد این موضوع هستیم که گروه خودروسازی سایپا به خوبی پیشرفت صنعت خودرو جهان در حوزه تولید وسایل حمل و نقل برقی را درک کرده است. وی افزود در همین رابطه گروه مپنا نیز طی سال‌های گذشته به خوبی برنامه‌های ایجاد بستر مناسب برای خودروهای برقی را به اجرا در آورده است و در همین راستا تصمیم دارد طی همکاری با سایپا نخستین خودرو برقی ایرانی را طراحی و به تولید برساند.

جزئیات تولید نخستین خودرو برقی ایرانی

مدیرعامل گروه مپنا در ادامه افزود در حوزه ساخت پلتفرم‌های برقی اقداماتی را شروع کرده‌ایم که آنها را با گروه خودروسازی سایپا به اشتراک می‌گذاریم. وی تاکید کرد هدفمان این است تا محصولات برقی مناسب مردم را به تولید برسانیم. عباس علی‌آبادی بیان کرد تولید خودروهای برقی در حوزه آلایندگی زیست‌محیطی و میزان انرژی که مصرف می‌شود برای مردم به‌صرفه خواهد بود و برای کشور نیز مزایایی را به همراه دارد.

عباس علی‌آبادی با اشاره به اینکه کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی یکی دیگر از مزایای خودروهای الکتریکی است، افزود اولین قدم در حوزه تولید خودروهای برقی در کشور، همکاری گروه مپنا با گروه سایپا محسوب می‌شود که با مشارکت این دو گروه قادر خواهیم بود از دانش و ظرفیت‌های دو مجموعه استفاده کنیم.

در همین راستا نیز تفاهم‌نامه همکاری توسعه و تولید خودرو الکتریکی توسط سیدجواد سلیمانی، مدیرعامل گروه سایپا و عباس علی‌آبادی، مدیرعامل گروه مپنا به امضا رسید که از مهم‌ترین اهداف این تفاهم‌نامه می‌توان به طراحی، توسعه، تامین قطعات و تولید خودرو الکتریکی اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. اخه تو که به بلوغ ساخت خودروی بنزینی نرسیدی
    چه طور یه هوی به فکر برقی افتادی ؟؟؟؟
    همین مونده ملتو برق 3 فاز بگیره ….
    فرض کن بخوای بوق بزنی
    برق از از شیشه پشتی پرتت کنه خونه ننت 😁
    بعید نیس
    اتفاقاتی توی خودروی بنزینی بود که نگو 🙈🙈🙈🙈

  2. اول اینکه موتور برقی انقدر گرون شد که صرفه جویی هزینه بنزین طی یک سال یا دو سال با هزینه سنگین تعویض باتری نه تنها جبران نمیشه بلکه بیشتر هم میشه پس اولین گزینه یعنی کم هزینه بودن برعکس میشه
    دوم زیر ساختی برای خودروی برقی نداریم
    سوم از اونجا که خودروهای برقی دنیا فعلا توسط اکثر شرکت های بزرگ و چند شرکت چینی قدرتمند انجام میشه خودروی بومی روی شاسی که از صفر طراحی بشه با توجه به عقب بودن 50 ساله ما نسبت به دنیا یعنی یک خودرو غیر ایمن و پر مشکل
    در نهایت وقتی پراید الان 66 میلیون برسه خودروی برقی که طی مسافت نهایی اگه ایران برسه 200 کیلومتر رو رد نخواهد کرد با قیمتی سرسام اور نه منطقی هست و نه قدرت خریدی براش وجود داره
    در نتیجه از همین الان این پروژه شکست خورده خواهد بود.

  3. درب باک اصویر روی مقاله نظر منو ب سمت خودش جلب کرد

  4. امیدوارم زیر ساخت های لازم برای استفاده ازش ب وجود بیارن