ثبت نام خودرو با ربات

ثبت نام خودرو با ربات و هرآنچه که باید بدانید

اخیرا با توجه به تکمیل ظرفیت چند دقیقه‌ای پیش فروش خودروسازان موضوع ثبت نام خودرو با ربات مطرح شده است. از این رو قصد داریم صحت این موضوع را بررسی کنیم.

مدتی است که بسیاری از مشتریان از تکمیل ظرفیت چند دقیقه‌ای طرح‌های پیش فروش محصولات خودروسازان خبر می‌دهند که حواشی زیادی را به همراه داشته است. یکی از مواردی که مورد بحث قرار گرفته موضوع ثبت نام خودرو با ربات است. در واقع مشتریان بر این باورند مافیای خودرو برای ثبت نام از ربات استفاده می‌کنند و به همین دلیل طرح‌های فروش خودروسازان طی چند دقیقه تکمیل ظرفیت می‌شود.

ثبت نام خودرو با ربات چگونه انجام می‌شود؟

رضا الفت‌نسب، سخنگوی اتحادیه کسب‌و‌کارهای مجازی در این خصوص عنوان کرد در حوزه آی تی می‌توان کارهای متعددی را به انجام رساند. وی افزود در مورد نحوه کار این ربات اطلاع دقیقی نداریم اما می‌توان گفت ربات قادر است افراد را به عنوان اولین شخص در صف خرید قرار دهد؛ برای مثال اگر ثبت نام در ساعت 8 صبح شروع می‌شود، با استفاده از ربات می‌تواند در ساعت 8 و 30 ثانیه به عنوان فرد نخست در صف خرید قرار بگیرد. سخنگوی اتحادیه کسب‌و‌کارهای مجازی تاکید کرد البته نمی‌توانیم ثبت نام خودرو با ربات را تایید یا رد کنیم.

سخنگوی اتحادیه کسب‌و‌کارهای مجازی در ادامه اظهار کرد در این حوزه اتفاقات متعددی رخ می‌دهد و در زمینه هک و برنامه‌نویسی برای چنین ربات‌هایی نخبه‌های زیادی در کشور وجود دارند. وی افزود تا به امروز برای ثبت نام خودرو با این مورد مواجه نشدیم و در این زمینه موردی نیز به ما گزارش نشده است.

دلیل تکمیل ظرفیت سریع طرح‌های فروش

احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان در مورد تکمیل ظرفیت سریع طرح‌های فروش به موضوع سرکوب‌های مالی در حوزه خودرو اشاره کرد و گفت:

در حقیقت در حاشیه بازار اجازه فروش خودروها داده نمی‌شود. پایین‌ترین قیمت خودرو صفر کیلومتر مربوط به پراید است که در بازار با قیمت 50 میلیون تومانی به فروش می‌رسد، اما گفته می‌شود که آن را 37 میلیون تومان بفروشیم که همین منجر به ایجاد رانت می‌شود. هرچند شرایطی هم برای جلوگیری از ورود دلالان گذاشته شده، اما باز هم خودرو به دست مصرف‌کننده نمی‌رسد.

ایران خودرو از سیستم ضد ربات استفاده می‌کند 

در همین رابطه فرشاد مقیمی، مدیر عامل ایران خودرو عنوان کرد این گروه خودروسازی برای هیچ فردی در فروش محصولات رانت یا شرایط ویژه‌ای را در نظر نمی‌گیرد. هنگامی که تقاضا به حداکثر می‌رسد، احتمال دارد به دلیل زیرساخت‌های بهتر یا سرعت اینترنت بالا به راحتی مراحل ثبت نام را به انجام برساند. وی تاکید کرد ایران خودرو سیستمی را در نظر گرفته است که از ثبت نام با ربات جلوگیری می‌کند و در واقع یک سیستم ضد ربات است.