مهمترین بدافزارهای اندروید

مهمترین بدافزارهای اندروید که هم‌اکنون باید آن‌ها را حذف کرد

در این مطلب شما را با 9 مورد از مهمترین بدافزارهای اندروید آشنا خواهیم کرد. احتمالا آن‌ها را به عنوان یک اپلیکیشن کاربردی نصب کرد‌ه‌اید، اما در باطن یک بدافزار اندرویدی به شمار می‌روند.

مهمترین بدافزارهای اندروید که در این مطلب معرفی می‌کنیم، متاسفانه در گوگل پلی وجود داشته و در مجموع توسط 470 هزار کاربر دانلود و نصب شده‌اند! با وجود اعمال روش‌هایی توسط گوگل برای غربال‌گری نرم افزارها و مشخص کردن بدافزارها از میان آن‌ها در فروشگاه نرم افزاری اندروید، همچنان برخی بدافزارها در پوست نرم افزارهای کاربردی وارد گوگل پلی استور شده و اقدام به خرابکاری و سرقت اطلاعات از گوشی‌های هوشمند قربانیان می‌کنند.

آن‌ها برای عملکرد، خود را نیازمند داشتن دسترسی به حساب کاربری گوگل یا فیس بوک کاربر اعلام می‌کنند. شرکت امنیتی ژاپنی Trend Micro با بررسی تعداد زیادی از اپلیکیشن‌های مشکوک در گوگل پلی استور، مهمترین بدافزارهای اندروید در حال حاضر را مشخص کرد. اگر هر یک از آن‌ها را پیشتر نصب کرده‌اید، هم‌اکنون حذف کنید.

این دسته بدافزارها در پوست نرم افزارهایی به ظاهر کاربردی همچون Speed ​​Clean یا Super Clean ظاهر شده و مدعی افزایش سرعت گجت به وسیله حذف فایل‌های اضافی از آن هستند. در ادامه بدترین بد افزارهای اندرویدی کنونی را نام می‌بریم. در مقابل نام هر برنامه، دفعات نصب آن توسط کاربران از گوگل پلی استور ذکر شده است.

مهمترین بدافزارهای اندروید در گوگل پلی استور

  • Shoot Clean-Junk Cleaner,Phone Booster,CPU Cooler (+10000)
  • Super Clean Lite- Booster, Clean&CPU Cooler (+50000)
  • Super Clean-Phone Booster,Junk Cleaner&CPU Cooler (+100000)
  • Quick Games-H5 Game Center (+100000)
  • Rocket Cleaner (+100000)
  • Rocket Cleaner Lite (+10000)
  • Speed Clean-Phone Booster,Junk Cleaner&App Manager (+100000)
  • LinkWorldVPN (+1000)
  • H5 gamebox (+1000)

این نرم افزارهای به ظاهر بهینه‌ساز گوشی، به جای حذف کردن فایل‌های زائد از دستگاه اندرویدی شما، هزاران نوع از انواع بدافزار را روی آن‌ دانلود کرده و دسترسی‌های فراوانی به دست می‌آورند. یکی از روش‌های کار آن‌ها، نفوذ به حساب کاربری گوگل و فیس بوک به منظور جمع‌آوری اطلاعات خصوصی شما است. در ادامه این اطلاعات به شرکت‌های تبلیغاتی فروخته خواهند شد.

مهمترین بدافزارهای اندروید

مهمترین بدافزارهای اندروید نام برده ضمن غیر فعال کردن Play Protect، راهکار امنیتی فروشگاه نرم افزاری گوگل برای تشخیص بدافزارها، از کاربر درخواست یک سری دسترسی می‌کنند. دور زدن Play Protect به آن‌ها اجازه می‌دهد بدافزارهای بیشتری را روی دستگاه قربانی دانلود و نصب کنند.

نحوه کار آن‌ها بیش از اندازه هوشمندانه است! با سو استفاده از دسترسی به حساب کاربری گوگل شما، کامنتی زیر همین بدافزارها در گوگل پلی استور درباره مفید بودنشان نوشته شده و کاربران بیشتری به نصب تشویق می‌شوند. برنامه‌های یاد شده در لیست بالا هم‌اکنون از گوگل پلی استور حذف شده‌اند، اما ممکن است کاربران بی‌اطلاع، هنوز آ‌ن‌ها را روی گوشی هوشمند اندرویدی خود داشته باشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. اقا بازم ممنون
    ولی مقاله رو بصورت بروز رسانی قرار بدین باز بهتره

    مثلا قبلا چندین مورد معرفی کرده بودین
    اگه مقاله رو بروز شده قرار میدادین الان اونا هم معلوم بود
    فقط بخش بروز شده رو های لایت کنید معلوم باشه