تعداد کاربران واتس اپ

تعداد کاربران واتس اپ به 2 میلیارد نفر رسید!

تعداد کاربران واتس اپ محبوب‌ترین پیام‌رسان دنیا به 2 میلیارد نفر رسید. WhatsApp عقیده دارد امنیت بالا، دلیل اصلی جذب این تعداد بسیار زیاد کاربر محسوب می‌شود.

در سال 2014، شرکت فیس بوک پیام رسان واتس اپ را به قیمت 21.8 میلیون دلار خریداری کرد. حتی با در نظر گرفتن 500 میلیون کاربر فعال که تا آن زمان پیام رسان نام برده به دست آورده بود، این مبلغ شدیدا بالا است! به خاطر مبلغ بالای پرداخت شده به موسسان واتساپ از سوی فیس بوک، این دو نفر به یکباره وارد لیست 100 ثروتمند برتر دنیا شدند! اکنون تعداد کاربران واتس اپ تحت نظارت Facebook بیشتر از همیشه است.

شش سال بعد از این خرید، اکنون تعداد کاربران 4 برابر شده و به 2 میلیارد نفر رسیده است. در سال 2016 واتس اپ رد کردن مرز 1 میلیون کاربر فعال را جشن کرد. با در نظر گرفتن این موضوع، کسب 1 میلیارد کاربر جدید طی چهار سال عملکرد بسیار خوبی تلقی می‌شود. البته این رشد به یکباره صورت نگرفت. در سال 2018، تعداد کاربران پراستفاده‌ترین پیام رسان دنیا 1.5 میلیارد نفر اعلام شد. به این ترتیب از سال 2016 تاکنون، واتس اپ هر سال 250 میلیون نفر جذب داشته است.

رمز موفقیت در بالا بودن تعداد کاربران واتس اپ

در پست وبلاگی واتس اپ برای اعلام 2 میلیارد نفره شدن اعضای آن، به قابلیت رمزنگاری انتها به انتهای این پلتفرم اشاره و از آن به عنوان اصلی‌ترین دلیل ترغیب کاربران به استفاده از واتس اپ یاد شد. به لطف رمزنگاری انتها به انتها، نه تنها یک هکر به وسیله قرارگیری در میان ارتباط دو نفر، بلکه حتی خود شرکت نیز قادر به خواندن پیام‌های رد و بدل شده بین دو کاربر نیست.

یکی از کاستی‌های واتس اپ در مقایسه با تلگرام را همیشه عدم ذخیره‌سازی اطلاعات در فضای ابری عنوان می‌کنیم. واتس اپ دلیل عدم استفاده از یک راهکار کلاد و ذخیره‌سازی اطلاعات روی دستگاه کاربر را افزایش حریم خصوصی اعلام می‌کند. واتس اپ عقیده دارد ارجحیت امنیت و حریم خصوصی به بقیه قابلیت‌ها در این پیام رسان، دلیل اصلی انتخاب آن توسط کاربران به جای دیگر اپلیکیشن‌های مشابه است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. فقط تلگرام اینستا بقیش چرته

  2. واقعا یعنی خود شرکت نمیتونه پیام هارو بخونه؟من چرا نمی تونم باور کنم