گوشی سونی اکسپریا

سونی اکسپریا 1.1 قادر به ضبط ویدیوهای 8K HDR خواهد بود

بر اساس شایعات، ما انتظار معرفی یک پرچمدار جدید به نام اکسپریا 5 پلاس (Xperia 5 Plus) یا اکسپریا 1.1 (Xperia 1.1) با قابلیت فیلم‌برداری 8K HDR و یک گوشی میان رده جدید با تراشه اسنپدراگون 765 را از سوی سونی داریم.

در حالی که سونی در ابتدا قصد داشت در رویداد کنگره جهانی موبایل چند گوشی جدید از خانواده اکسپریا را معرفی کند، اما اطلاعات چندانی در مورد آن‌ها در دست نیست. همانطور که می‌دانید، نمایشگاه MWC 2020 به خاطر شیوع ویروس کرونا لغو شد. انتظار می‌رود که سونی در آینده نزدیک پرچمدار جدید خود را با نام اکسپریا 5 پلاس یا اکسپریا 1.1 را با قابلیت‌ فیلم‌برداری استثنایی معرفی کند. شایعات همچنین نشان می‌دهد که باید منتظر معرفی یک گوشی میان رده جدید با نام اکسپریا 9 نیز از سوی این شرکت باشیم.

چند خبر در رابطه با محصولات جدید سونی منتشر شده است. قبل از اینکه به اطلاعات منتشرشده بپردازیم، توجه داشته باشید که تمام این اطلاعات تأیید نشده‌اند و با قاطعیت نمی‌توانیم در مورد صحت آن‌ها اظهار نظر کنیم.

پرچمدار جدید سونی با طعم 8K HDR

طبق گفته‌های یکی از منابع داخلی، Zachbucks، سونی اکسپریا 1.1 احتمالا مجهز به همان مجموعه دوربین گلکسی اس 20 پلاس سامسونگ خواهد بود، یعنی دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی با دریچه گشودگی f/1.8، یک حسگر تله فوتو 64 مگاپیکسلی با قابلیت زوم هیبریدی، یک حسگر 12 مگاپیکسل اولترا واید و همچنین سنسور عمق ToF. شایعات همچنین مدعی هستند که 2 یا حتی 3 مورد از سنسورهای دوربین پرچمدار جدید سونی احتمالا توسط سامسونگ تولید خواهند شد و نه خود شرکت سونی.

در نهایت گفته می‌شود که سونی اکسپریا 1.1 قادر به ضبط ویدیوهای 8K HDR خواهد بود. توجه داشته باشید که اینجا صحبت از ویدیوهای 8K معمولی گوشی‌های گلکسی اس 20 نیست، بلکه ویدیوهای HDR با کیفیت 8K هستند. ضبط ویدیوهای HDR حتی با وضوح 4K نیز در گوشی‌های هوشمند رایج نیست (سونی اکسپریا 1 قادر به ضبط این ویدیوها می‌باشد) که باعث می‌شود باور کردن این شایعه دشوار باشد.

سونی اکسپریا 9

در خبرهای مرتبط، یک تصویر رندرشده نیز منتشر شده است که گفته می‌شود گوشی میان رده سونی اکسپریا 9 است. البته این تصویر به احتمال زیاد چیزی جز یک رندر جعلی نباشد، چرا که در قسمت پشتی دوربین سه‌گانه به چشم می‌خورد. در بخش جلویی نیز قسمت‌های کناری صفحه نمایش فاقد حاشیه هستند و در قسمت پایین هم یک حاشیه بسیار کوچک وجود دارد. این در حالی است که در قسمت بالایی صفحه نمایش دستگاه حاشیه بزرگی دیده می‌شود.

در مورد شایعه مربوط به میان رده جدید سونی چیز زیادی جز اینکه شاید مجهز به تراشه اسنپدراگون 765 باشد، نمی‌دانیم. خود نام «اکسپریا 9» نیز کاملا سؤال‌برانگیز است، گرچه بین اکسپریا 10 و 10 پلاس و اکسپریا 8 جای خالی وجود دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. دوربین های گوشی سونی همیشه عالی و فوق العاده بوده و همچنان هست

  2. استفلده از ساختار منسوخ شذه کشویی🙁🙁
    چرا سونی ب نظر مخاطباش اهمیت نمیده
    واسه همینه که بازار موبایل رو از دست داده دیگه

  3. یا خدا ،اگه واقعا قابلیت 8K HDRداشته باشه کولاک میکنه با اینکه 4K HDRهم بهتر از 8Kمعمولی سامسونگ سبزی فروش هست
    خبر خوب و مسرت بخشی بود مرسی

  4. ویدیو های معمولی اس20از اچ دی ار این کیفیتش بیشتره