باگ موجود در آپدیت اخیر ویندوز 10 ، فایل‌ها را از دسکتاپ پاک می‌کند!

آخرین آپدیت ارائه شده از سوی مایکروسافت برای ویندوز 10 ، دارای باگی است که فایل‌ها را از دسکتاپ پاک کرده و پروفایل کاربران را نیز حذف می‌کند.

آپدیت جدید ویندوز 10 با شماره KB4532693 دارای باگی است که فایل‌های کاربران را از صفحه دسکتاپ پاک می‌کند و پروفایل آن‌ها را نیز حذف می‌کند. این مورد را چندین کاربر مطرح کرده‌اند و مایکروسافت هم از آن اطلاع دارد و در حال بررسی آن است. البته وجود باگ در آپدیت های ویندوز 10 چیز جدیدی نیست و تقریبا به یک سنت تبدیل شده است! آپدیت ارائه شده در روز 11 فوریه 2020 نیز از این سنت مستثنی نیست.

باگ مذکور تمامی کاربران را با مشکل مواجه نکرده اما عده از آن‌ها در فروم‌های مایکروسافت این مشکل را گزارش داده‌اند؛‌ یکی از کاربران نوشته که این باگ،‌ تنظیمات صفحه اصلی را به حالت پیش‌فرض برگردانده یعنی تمامی آیکون‌های انتخابی کاربر و بکگراند صفحه به حالت اولیه ویندوز برگشته است. تعداد این مشکلات گزارش شده کم نبوده اما خبر خوب این است که باگ موجود در آپدیت، در عمل فایلی را از سیستم آن‌ها حذف نخواهد کرد.

آپدیت جدید ویندوز 10

اکنون سوال اینجاست که در صورت مواجه شدن با این مشکل چگونه باید پروفایل خود و فایل‌های دسکتاپ را ریکاوری کرد؟ به‌نظر می‌رسد آپدیت KB4532693، به‌هنگام نصب شدن یک پروفایل موقتی در سیستم ایجاد می‌کند و بنابر دلایل نامشخص، ویندوز 10 پس از نصب این آپدیت در یافتن پروفایل اصلی کاربر دچار مشکل می‌شود. در بعضی موارد، ری‌استارت کردن سیستم باعث حل شدن این مشکل شده اما بعضی کاربران همچنان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. برای بازگرداندن اطلاعات دسکتاپ و پروفایل خود مراحل زیر را انجام دهید:

1- باز کردن جستجوگر فایل (file explorer)

2- ورود به لوکال دیسک (Local Disk)

3- ورود به C:\Users برای باز کردن لیست پروفایل‌های موجود در کامپیوتر

4- گشتن به دنبال پروفایلی که نام فایلش به 000. یا bak. ختم می‌شود و انتخاب آن