نت سنج پلاس

وزیر ارتباطات از راه‌اندازی نت سنج پلاس برای مشاهده وضعیت کیفیت اینترنت خبر داد

وزیر ارتباطات از راه‌اندازی سامانه نت سنج پلاس خبر داد و گفت این سامانه امکان مشاهده وضعیت کیفیت، پوشش و شکایات مردم را فراهم می‌کند.

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه شخصی توییتری خود نوشت برای نخستین بار در جهان، برای حق‌الناس و این که اپراتورها به کاربران کیفیت اینترنت بهتری را ارائه دهند، سامانه نت سنج پلاس را راه‌اندازی کردیم. وی افزود به کمک این سامانه کاربران می‌توانند از وضعیت پوشش، کیفیت و شکایات مردم در هر منطقه مطلع شوند. آذری جهرمی در ادامه بیان کرد برای 50 نفر از مشارکت‌کنندگان در نظارت بر این سامانه نیز هدیه یک سال اینترنت رایگان را در نظر گرفته‌ایم.

جزئیات راه‌اندازی سامانه نت سنج پلاس

نت سنج پلاس

آذری جهرمی با اشاره به این که مجموعه رگولاتوری به مدت 2 سال بر روی سامانه نت سنج کار کردند افزود:

طی چند سال گذشته تلاش‌های متعددی صورت گرفت تا مجموعه دسترسی ارتباطات مردم به اینترنت را توسعه دهیم. در ابتدای دولت یازدهم مجموع مشترکان اینترنت موبایل در کشور بالغ بر 300 هزار نبود و فقط یک اپراتور خدمات 3G ارائه می‌داد، اما در حال حاضر هر 3 اپراتور در سراسر کشور این خدمات را به مشترکان ارائه می‌دهند. در حال حاضر بیش از 70 میلیون ایرانی در 1242 شهر و در بیش از 80 درصد روستاهای بالای 20 خانوار به خدمات پهن باند موبایل دسترسی دارند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه بیان کرد از این پس هر کاربر ایرانی قادر است با مراجعه به سایت نت سنج پلاس ببینید که چه شرکت‌هایی در کدام مناطق چه خدماتی را ارائه می‌دهند و از میزان کیفیت پوشش آنها مطلع شود. همچنین به کمک این سامانه می‌توان مقدار سرعت اینترنتی که کاربر دریافت می‌کند، میزان شکایت و کیفیت شبکه را نیز مشاهده کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*