گوشی های هوشمند جدید

تکلیف گوشی های هوشمند جدید که در MWC 2020 منتظرشان بودیم چه خواهد شد؟

قرار بود هفته آینده، تعدادی از گوشی های هوشمند جدید را در کنگره جهانی موبایل ملاقات کنیم. اما با لغو برگزاری MWC 2020 به علت نگرانی از شیوع ویروس کرونا، تکلیف این محصولات چه می‌شود؟

فهرستی را از این گوشی های هوشمند جدید تهیه کرده‌ایم که انتظار می‌رفت در کنگره جهانی موبایل بارسلونا، به نمایش گذاشته شوند. حالا با کنسل شدن مراسم، هر یک از این دستگاه‌ها به طور مجزا در مکان و زمانی متفاوت رونمایی خواهند شد.

گوشی های هوشمند جدید مورد انتظار

سونی اکسپریا 1.1 و اکسپریا 5 پلاس (24 فوریه)

سونی برای معرفی گوشی های هوشمند جدید خود که شامل مدل‌های میان‌رده و پرچمدار می‌شود، روز پنجم اسفند (24 فوریه) را تعیین کرده است. البته نه در بارسلونا؛ بلکه با برگزاری مراسمی به صورت آنلاین!

همگان منتظر دیدار با اکسپریا 1.1 و اکسپریا 5 پلاس هستند؛  محصولاتی که گفته می‌شود دارای سنسور دوربین 64 مگاپیکسلی و توانایی فیلم‌برداری 8K HDR خواهند بود. این‌ها می‌توانند نخستین موبایل‌ها 5G سونی هم باشند. حتی ظاهرا گوشی میان رده اکسپریا 9 هم به لطف تراشه اسنپدراگون 765، از شبکه 5G پشتیبانی خواهد کرد.

اوپو فایند ایکس 2 (ماه مارس)

قرار بود کمپانی اوپو با گوشی فایند ایکس 2 در بارسلونا حاضر شود؛ دستگاهی قدرت گرفته از اسنپدراگون 865، مجهز به صفحه نمایش 120 هرتزی و پشتیبانی از شارژ سریع 65 وات!

البته فناوری دوربین زیر نمایشگر برای این محصول آماده نشد و ظاهرا با پنل حفره‌دار، از دوربین سلفی میزبانی می‌کند. پس از لغو MWC 2020، کمپانی چینی بدون اعلام جزئیات بیشتر، از برگزاری مراسم رونمایی در ماه مارس خبر داد.

ریلمی ایکس 50 پرو  (24 فوریه)

این دستگاه، مدل ارتقا یافته ریلمی ایکس 50 5G است و می‌توانست به عنوان یک پرچمدار اقتصادی، نگاه‌های بسیاری را در بارسلونا به خود خیره کند. حالا اما قرار است به صورت آنلاین در تاریخ 5 اسفند معرفی شود. پشتیبانی از فست شارژ 65 وات و داشتن نمایشگری با نرخ تازه‌سازی 90 هرتز، برخی از مشخصات ممتاز ریلمی X50 پرو 5G محسوب می‌شوند.

ریلمی ایکس 50 پرو 5g

ال جی وی 60 و LG G9

کمپانی کره‌ای خود را برای رونمایی از ال جی وی 60 تینکیو در MWC آماده می‌کرد. این یک گوشی 5G با نمایشگر ثانویه جداشونده است؛ مانند آنچه که در مدل V50 دیده بودیم.

برنامه جدید ال جی اما، راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی برای این محصول در آمریکای شمالی و اروپای غربی است. در عوض، این کمپانی روی مدل G9 در بازارهایی مانور خواهد داد که حساسیت بیشتری به قیمت نشان می‌دهند. هنوز تاریخ رونمایی از این دستگاه‌ها مشخص نیست.

شیائومی می 10 پرو و Mi 10

اخیرا دو گوشی شیائومی می 10 و می 10 پرو در چین معرفی شدند و نخستین مرحله فروش هم به خوبی پیش رفت. ولی کمپانی چینی قصد داشت با حضور در بارسلونا، جزئیاتی را درباره ورود این محصولات به بازارهای بین‌المللی اعلام کند. حالا همه چیز به تعویق افتاده و تاریخ مشخصی هم برای عرضه جهانی تعیین نشده است.

گوشی های نوکیا (Nokia)

برنامه لغو شده‌ی اچ ام دی گلوبال، رونمایی از گوشی های جدید نوکیا در تاریخ چهارم اسفند (23 فوریه) بود. حالا ظاهرا این کمپانی هم به برگزاری مراسم آنلاین روی آورده است. فعلا به نظر می‌رسد نوکیا 5.2 آماده‌ی عرضه باشد؛ ولی نوکیا 9.2 با تراشه اسنپدراگون 865 و شاید دوربین زیر نمایشگر، هنوز جای کار دارد.

ویوو اپکس 2020

ویوو قصد داشت گوشی مفهومی Apex 2020 را در MWC به نمایش بگذارد؛ ولی حالا این رویداد به آینده‌ای نامعلوم موکول شده است. اطلاعات چندانی هم از مشخصات دستگاه، موجود نیست. البته در روزهای پیش‌رو، باید منتظر معرفی یک گوشی دیگر، به نام  ویوو آیکو 3 5G باشیم.

زد تی ای اکسون 10 اس پرو

این محصول هم یک پرچمدار اقتصادی، مجهز به تراشه اسنپدراگون 865 کوالکام، حافظه ذخیره‌سازی UFS 3.0، رم LPDDR5 و پشتیبانی از وای-فای 6 است. پیش‌تر ZTE Axon 10s Pro در چین معرفی شده بود و قصد کمپانی سازنده از حضور در بارسلونا، عرضه جهانی گوشی بود. باید ببینیم ZTE چه برنامه جایگزینی اعلام خواهد کرد.

ZTE Axon 10s

هواوی میت ایکس اس

مدتی است که شایعاتی از آمدن دومین گوشی منعطف هواوی با تراشه کایرین 990 می‌شنویم. انتظار می‌رفت این دستگاه را همراه با تبلت‌ها و لپتاپ‌های جدید هواوی در کنگره جهانی موبایل ملاقات کنیم که این‌گونه نخواهد شد. حالا همه توجهات به سمت گوشی‌های سری هواوی پی 40 جلب شده که در ماه مارس از راه خواهند رسید. اینکه هواوی برای میت ایکس اس چه برنامه‌ای دارد، بر ما پوشیده است.

گوشی های هوشمند جدید TCL

اگر کروناویروس نبود، تی سی ال هم مدل‌های تازه‌ای را به MWC 2020 می‌آورد؛ هم از برند اصلی خودش و هم از برند جانبی آلکاتل. ولی حالا باید منتظر اعلام زمان‌بندی تازه‌ای از سوی این کمپانی باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. منتظر رونمایی XPERIA 1.1&5PLUSو NOKIA 8.2هستم