مجموعه 22 عکس از عجیب ترین تصاویر گوگل ارث

مجموعه 22 عکس از عجیب ترین تصاویر گوگل ارث

عجیب ترین تصاویر گوگل ارث (Google Earth)‌ فهرستی از غیرمنتظره‌ترین و مرموزترین مکان‌ها و پدیده‌هایی است که توسط ماهواره‌های گوگل، به ثبت رسیده‌اند. با ما همراه باشید.

عجیب ترین تصاویر گوگل ارث (Google Earth) لیستی شامل 22 عکس هوایی و ماهواره‌ای است که توسط علاقه‌مندان و کاربران این سرویس شگفت‌انگیز،‌ به عنوان غیرمنتظره‌ترین تصاویر ممکن انتخاب شده‌اند. از قبرستان هواپیماهای نظامی گرفته تا سازه‌های مرموز و عجیبی که به موجودات فضایی ارتباط داده شده‌اند، این فهرست مکان‌ها و پدیده‌هایی را در خود جا داده که دیدن آن‌ها به هیچ وجه خالی از لطف نیست.

تصاویر گوگل ارث به کمک ماهواره‌هایی که ده‌ها هزار کیلومتر بالاتر از سطح زمین پرواز می‌کنند و همچنین هواپیماها، پهپاد ها و تجهیزات هوایی مختلف تهیه می‌شوند و امکانات شگفت‌انگیزی را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهند. دانشمندان حوزه‌های مختلف تاکنون استفاده‌های زیادی از این سرویس کرده‌اند و باستان شناسان هم به لطف گوگل ارث اکتشافات مهمی را ممکن کرده‌اند. استفاده از این سرویس به صورت آنلاین و یا با دانلود نرم‌افزار موردنظر بر روی کامپیوتر یا تلفن‌های هوشمند ممکن بوده و دیدن هرجایی از زمین به کمک گوگل ارث امکان‌پذیر است.

با این تفاسیر، شما را به دیدن لیست عجیب ترین تصاویر گوگل ارث دعوت می‌کنیم:

عجیب ترین تصاویر گوگل ارث

1. صلیب شکسته

مجموعه 22 عکس از عجیب ترین تصاویر گوگل ارث

در قسمت شمالی کشور قزاقستان در آسیای مرکزی، بیش از 50 ژئوگلیف یا زمین نگاره عظیم وجود دارد که هرکدام شکلی متفاوت و منحصر به فرد دارند و با استفاده از تپه‌های کوچک و بزرگ به وجود آمده‌اند. یکی از این علائم عظیم که از ارتفاع بسیار بالا قابل رویت است، شباهت زیادی به نشان صلیب شکسته نازی‌ها در اواسط قرن بیستم دارد.

البته قدمت این ژئوگلیف بیش از 2 هزار سال تخمین زده شده و دانشمندان گفته‌اند که در آن زمان علامت صلیب شکسته در اروپا و آسیا رایج بوده است.

2. جزیره‌ای در جزیره‌ای در جزیره‌ای دیگر!

مجموعه 22 عکس از عجیب ترین تصاویر گوگل ارث

این نمونه از عجیب ترین تصاویر گوگل ارث به کشور فیلیپین مربوط می‌شود؛ همان‌طور که از عنوان عکس پیداست، ماهواره‌های گوگل در تصویر بالا جزیره‌ای کوچک را در یک دریاچه نشان می‌دهند که بر روی جزیره‌ای به نام ولکانو (Volcano Island) قرار گرفته است. جزیره ولکانو خود درون دریاچه‌ای به نام تال (Lake Taal) قرار گرفته و کل این سیستم تو در تو هم به نوبه خود در جزیره لوزان (Luzon) فیلیپین قرار دارد.

برای سال‌ها تصور می‌شد که این پدیده در نوع خود منحصر به فرد بوده و بزرگ‌ترین نمونه جزیره‌های تو در تو به شمار می‌رود؛ با این وجود مدتی پیش محققان اعلام کردند که در شمال کانادا منطقه بکر و دست نخورده‌ای وجود دارد که وسعت جزیره‌ها و دریاچه‌های تو در توی آن از مورد مشابه فیلیپینی بیشتر بوده و گفته شده که تا به حال هیچ‌کس در این منطقه از کانادا پا نگذاشته است.

 3. چرخ‌های مرموز

مجموعه 22 عکس از عجیب ترین تصاویر گوگل ارث

دانشمندان گفته‌اند که قدمت ژئوگلیف هایی که در بالا می‌بینیم، حدودا 8500 سال بوده و ممکن است که عمر این نقاشی‌های عظیم صحرایی که به شکل چرخ‌هایی بزرگ هستند، از خطوط معروف نازکا هم بیشتر باشد. این ژئوگلیف‌ها در مرغزار ازرق کشور اردن قرار گرفته‌اند و تحقیقات جالب‌توجهی توسط دانشمندان برای کشف ارتباط آن‌ها با پدیده‌های کیهانی و جوی مختلف انجام شده است.

هرکدام از این چرخ‌ها شکلی منحصر به فرد دارند و طرح داخل و اطراف آن‌ها با چرخ‌های دیگر متفاوت است. برخی از اشکال شبیه به مثلث و یا مربع ساخته شده‌اند و برخی بررسی‌ها نشان می‌دهد که نحوه چیدمان چرخ‌ها با محل طلوع خورشید در روز اول زمستان هماهنگ شده‌اند.

4. چشم گاو

مجموعه 22 عکس از عجیب ترین تصاویر گوگل ارث

یکی دیگر از عجیب ترین تصاویر گوگل ارث ژئوگلیف دیگری در خاورمیانه را نشان می‌دهد که شبیه به چشم گاو بوده و در اطراف آن سه مثلث به طرف چشم گاو اشاره می‌کنند. از نوک مثلث‌ها مسیرهایی ساخته شده با سنگ‌های بزرگ، دیده می‌شود. دیوید کندی (David Kennedy)، از دانشگاه غربی استرالیا که تحقیقات گسترده را در مورد این ژئوگلیف هدایت کرده، نام مقبره چشم گاو را برای ژئوگلیف مورد نظر انتخاب کرده است.

5. اهرام مرموز

مجموعه 22 عکس از عجیب ترین تصاویر گوگل ارث

در سال‌های اخیر ده‌ها ساختار و شکل عجیب در اطراف اهرام مصر و همچنین سایر مناطق این کشور کشف شده‌اند و بسیاری از این ساختارها همانند آنچه در بالا می‌بینیم، جنجال‌های زیادی به راه انداخته‌اند؛ دانشمندان بر سر این مسئله که اشکال مورد نظر به صورت طبیعی به وجود آمده‌اند و یا ساخته دست انسان هستند، به توافق نرسیده‌اند و هنوز کسی نمی‌داند که سازه‌هایی مثل تصویر بالا در زیر خود آثار باستانی مهمی را پنهان کرده‌اند یا خیر؟

با اینکه نیاز شدیدی به اکتشافات بیشتر در مکان‌های مورد بحث مصر وجود دارد، وضعیت نابسامان امنیت و اقتصاد این کشور باعث شده تا فعلا تلاش چندانی برای بررسی سازه‌ها صورت نگیرد.

6. اهرام مصر؟

مجموعه 22 عکس از عجیب ترین تصاویر گوگل ارث

نمونه دیگری از ناهمواری‌های سطح زمین که نمی‌توان دقیقا تشخیص داد که انسان‌ها در ساخت آن دخیل بوده‌اند یا دست طبیعت باعث به وجود آمدن شکل عجیب هرم مانند آن شده است.

7. شبح یک جزیره

مجموعه 22 عکس از عجیب ترین تصاویر گوگل ارث

یکی دیگر از عجیب ترین تصاویر گوگل ارث مربوط به جزیره‌ای در اندازه منطقه منهتن نیویورک است که در واقع وجود خارجی ندارد؛ در نقشه‌های مربوط به اقیانوس آرام جنوبی و همچنین تصاویر ماهواره‌های گوگل یک شکل چند ضلعی سیاه رنگ به نام جزیره سندی (Sandy Island) وجود دارد که در شمال غربی جزایر فرانسوی نیو کالدونیا (New Caledonia) واقع شده است؛ اما وقتی گروهی از دانشمندان استرالیایی در نوامبر 2012 با کشتی به این منطقه رفتند تا وجود جزیره سندی را تایید کنند، در آن منطقه به غیر از آب هیچ‌چیز دیگری وجود نداشت.

این دانشمندان در آوریل 2013 مقاله‌ای در مورد جای خالی جزیره سندی منتشر کردند که در آن توضیحاتی مربوط به دلایل نشان دادن این جزیره در نقشه‌های مختلف ارائه شده بود. دانشمندان ادعا کرده بودند که پدیده‌هایی مثل سنگ‌های شناور در آن قسمت از اقیانوس باعث شده تا تصور وجود خشکی در شمال غرب نیو کالدونیا به وجود بیاید.

8. ستاره پنج گوشه مرموز

مجموعه 22 عکس از عجیب ترین تصاویر گوگل ارث

در جلگه‌های آسیای مرکزی منطقه دیگری از کشور قزاقستان وجود دارد که یک ستاره پنج راس در داخل یک حلقه قرار گرفته که قطر آن بیشتر از 300 متر است. این شکل عجیب و غریب که درون زمین حکاکی شده، در ساحل جنوبی منطقه توبول (Tobol) واقع شده است. بسیاری از نظریه‌پردازان تئوری‌های توطئه گفته‌اند که این منطقه مربوط به فعالیت‌های شیطان‌پرستی، ادیان ممنوعه و یا فرقه‌های موجودات فرازمینی بوده، اما بررسی‌های دقیق‌تر نشان داده که ستاره مورد نظر مربوط به یک پارک است.

این پارک کشور قزاقستان به شکل یک ستاره ساخته شده و رشد درخت در اطراف مسیرهای طراحی شده، شکل ستاره را واضح‌تر کرده است.

9. سکوی پرتاب متروکه

مجموعه 22 عکس از عجیب ترین تصاویر گوگل ارث

در بین سال‌های 1954 تا دهه هفتاد میلادی و دوران جنگ سرد، چیزی در حدود 300 سکوی پرتاب موشک‌های مافوق صوت زمین به هوا در آمریکا وجود داشت که در آن‌ها راکت‌هایی آماده شلیک نگه‌داری می‌شدند و حتی برخی از موشک‌ها حامل کلاهک هسته‌ای بودند. البته بعد از ساخت موشک‌های دوربرد بین‌قاره‌ای بالستیک (ICBMs)، دیگر نمونه‌های مافوق صوت قبلی از رده خارج شدند و بسیاری از سکوهای پرتاب مورد نظر هم متروکه ماندند.

دیوید تیوکسبری (David Tewksbury)، یک متخصص سیستم‌های اطلاعاتی جغرافیایی قصد دارد تا آرشیوی تصویری از این سکوهای متروکه بسازد و قبل از اینکه طبیعت سکوها را از بین ببرد و یا دولت یا ارتش آن‌ها را تغییر کاربری دهند، اطلاعات مربوط به آن‌ها را برای همیشه به ثبت برساند. تیوکسبری قصد دارد تا اطلاعات مورد نظر را در گوگل ارث در دسترس علاقه‌مندان قرار دهد.

در عکس بالا از عجیب ترین تصاویر گوگل ارث هم سکوی پرتاب منطقه دفاعی اواهو (Oahu) در هاوایی آمریکا را می‌بینیم؛ عکس مربوط به سال 1968 بوده و بین قسمت‌های پرتاب دوتایی، خاک‌ریزهایی حفر شده‌اند و موشک‌ها هم در محیط باز قرار داشتند.

10. نفس صحرا

مجموعه 22 عکس از عجیب ترین تصاویر گوگل ارث

تصویری که به نظر شبیه به دروازه‌ای به دنیای ماورا الطبیعه، پیامی از طرف موجودات فرازمینی و یا بنایی باستانی برای ارتباط با آدم فضایی‌ها به نظر می‌رسد، یک اثر هنری عظیم به نام نفس صحرا (Desert Breath) است که در سال 2007 ساخته شد. این اثر هنری مساحتی معادل 100 هزار مترمربع را به خود اختصاص داده و در یکی از صحراهای مصر، نزدیک به ساحل دریای سرخ قرار گرفته است.

سازندگان این اثر، دانای استراتئو (Danae Stratou)، الکساندرا استراتئو (Alexandra Stratou) و استلا کنستانتینیدز (Stella Constantinides) گفته‌اند که هدف از خلق نفس صحرا تجلیل از بیابان به عنوان یک حالت ذهنی و منظره‌ای به ذهن است.

11. منطقه‌ای پر از سوراخ و حفره

مجموعه 22 عکس از عجیب ترین تصاویر گوگل ارث

جنگ داخلی سوریه سال‌هاست که باعث تخریب صدها اثر باستانی موجود در این کشور شده و هر شش میراث جهانی یونسکو که در سوریه واقع شده‌اند، از بلایای جنگ در امان نبوده‌اند. گفته شده که سوریه یکی از قدیمی‌ترین مناطق روی زمین است که مردمان دوران باستان در آن زندگی می‌کرده‌اند و تجهیزات هوایی گوگل هم وضعیت کنونی این منطقه را به ما نشان می‌دهند.

در این مورد از عجیب ترین تصاویر گوگل ارث نمایی از شهر باستانی افامیا (Apamea) را می‌بینیم که در سرتاسر آن حفره‌هایی وجود دارد که توسط غارتگران آثار باستانی حفر شده‌اند؛ اما کانلیف (Emma Cunliffe)، باستان شناسی از دانشگاهی در انگلستان می‌گوید که آنچه در بالا می‌بینیم، بیشتر به سطح ماه شباهت دارد تا زمین! کانلیف در سال 2013 مقاله را در مورد تخریب آثار باستانی در سوریه منتشر کرد.

12. دریاچه خون

مجموعه 22 عکس از عجیب ترین تصاویر گوگل ارث

در بیرون شهر صدر (Sadr City) عراق، یک دریاچه سرخ رنگ وجود دارد که تا به حال هیچ توضیح رسمی برای رنگ عجیب آن ارائه نشده است!

13. اثر هنری مورچه‌ای

مجموعه 22 عکس از عجیب ترین تصاویر گوگل ارث

طرح خالداری که در عکس بالا می‌بینیم، منطقه‌ای با نام تاج آتش‌فشانی بوده که در شمال گراند کانیون آمریکا قرار گرفته است. در نگاه اول شاید توضیح قابل قبولی برای این مورد از عجیب ترین تصاویر گوگل ارث به ذهن نرسد، اما همان‌طور که یکی از متخصصان تحلیل عکس‌های ماهواره‌ای از دانشگاهی در ایتالیا اظهار کرده، مورچه‌های سرخ عامل به وجود آمدن چنین طرحی در بیابان هستند.

کارولینا اسپاراوینا (Carolina Sparavigna) که فیزیک‌دان هم هست، می‌گوید که مورچه‌های مورد نظر توانایی ایجاد تپه‌هایی با قطر حداکثری 120 سانتی‌متر را دارند و هرکدام از این تپه‌ها در یک فضای 10 مترمربعی قرار می‌گیرد. اسپاراوینا نظریه خود را در مقاله‌ای که ژانویه 2016 منتشر شد، مطرح کرده و در عین حال تایید کرده که اثبات نظریه مورد نظر نیازمند تحقیقات میدانی در شمال گراند کانیون است.

14. بزرگ‌ترین جزیره داخل جزیره‌ای دیگر

مجموعه 22 عکس از عجیب ترین تصاویر گوگل ارث

این مورد از عجیب ترین تصاویر گوگل ارث نسخه بزرگ‌تر مورد دوم لیست است که در کشور کانادا واقع شده و همانند جزایر تو در توی مشابه فیلیپینی، شگفت‌انگیز است. همانطور که گفته شد، کشف این جزایر در شمال کانادا به لطف خوره‌های دنیای تکنولوژی که وجب به وجب تصاویر گوگل را جستجو می‌کنند، اتفاق افتاد و گفته شده که به احتمال قوی هیچ‌کس تا به حال در این جزایر بدون اسم پا نگذاشته است.

15. قبرستان هواپیماها

مجموعه 22 عکس از عجیب ترین تصاویر گوگل ارث

پایگاه هوایی دیویس مونتان (Davis Monthan) ایالت آریزونا آمریکا مقصد آخر هواپیماهای ارتش این کشور است. ورود به این قبرستان 10 کیلومترمربعی برای عموم آزاد نیست، اما گوگل ارث این امکان را فراهم کرده تا نگاهی به داخل محوطه مورد نظر بیاندازیم. تقریبا تمامی هواپیماهایی که ارتش ایالات متحده از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون استفاده کرده و از رده خارج شده‌اند، در این قبرستان هواپیماها قرار گرفته‌اند. از هواپیمای بی 52 (B-52) گرفته تا اف 14 تامکت (F-14 Tomcat)، تجهیزاتی که زمانی پیشرفته‌ترین جنگ‌افزارها به شمار می‌رفتند اکنون در پایگاه دیویس مونتان خاک می‌خورند.

16. بزرگ‌ترین کلمه

مجموعه 22 عکس از عجیب ترین تصاویر گوگل ارث

حمد بن حمدان آل نهیان (Hamad bin Hamdan al Nahyan)، شیخ میلیاردری که جزو خانواده حاکمان ابوظبی به شمار می‌رود، نام خود را در جزیره شنی فوتایسی (Futaisi) که جزو اموال شخصی اوست، حک کرده است. این کلمه که بزرگ‌ترین کلمه دنیا بوده، 3200 متر طول و 800 متر عرض دارد و همانطور که انتظار می‌رود، در جزیره فوتایسی که داخل خلیج‌فارس واقع شده، از فضا قابل رویت است.

معمولا حروفی که در شن نوشته می‌شوند دوام ندارند و با امواج دریا پاک می‌شوند، اما این کلمه حمد به قدری بزرگ نوشته شده که امواج خلیج در داخل شیارهای آن جریان پیدا می‌کنند. همان‌طور که در مورد بالا از عجیب ترین تصاویر گوگل ارث می‌بینیم، آب خلیج‌فارس تا اول حرف انگلیسی M پیش رفته است.

17. پناهگاه موجودات فضایی

مجموعه 22 عکس از عجیب ترین تصاویر گوگل ارث

در سطح بیابان (Mesa Huerfanita) ایالت نیومکزیکو آمریکا دو علامت لوزی که در اطراف آن‌ها دایره‌هایی کشیده شده‌اند، وجود دارند. نویسنده جان سوینی (John Sweeney) ادعا می‌کند که این علامت‌ها متعلق به یک پناهگاه مخفی پیروان دین ساینتولوژی (Scientology) است. بر اساس آموزه‌های این مذهب آموخته‌های تجربی و دانش کسب شده با مشاهدات تجربی باید محوریت فعالیت‌های انسان را به خود اختصاص دهند.

گفته شده که کشیدن چنین سمبل‌هایی بر روی سطح بیابان برای هدایت پیروانی از آیین ساینتولوژی است که بعد از وقوع آخرالزمان و فرار از سیاره،‌ قصد بازگشت به زمین را دارند. البته چنین صحبت‌هایی قطعی نیستند و ماهیت آن‌ها هنوز یک راز باقی مانده است.

18. صحرای گابی

مجموعه 22 عکس از عجیب ترین تصاویر گوگل ارث

این عکس از فهرست عجیب ترین تصاویر گوگل ارث به تازگی کشف شده و به صحرای گابی (Gobi Desert) در کشور چین مربوط می‌شود. متخصصان می‌گویند که سازه‌ها و الگوهای مرموزی که در تصویر می‌بینیم، مربوط به یک پایگاه نظامی مخفی چین است که برای اهداف مختلفی از جمله ساخت ماهواره‌های جاسوسی، آزمایش سلاح‌های گوناگون و تست تجهیزات راداری استفاده می‌شود.

کل این مجموعه 33 کیلومتر طول دارد و همان‌طور که در عکس دیده می‌شود، شامل مجموعه‌ای از خطوط مستقیم چند صد متری بوده که با طرحی عجیب به یکدیگر متصل شده‌اند. برخی کارشناسان این ساختار را به آرایه آنتنی یاگی (Yagi) که برای امور هواشناسی و تحقیقات اتمسفری استفاده می‌شود، نسبت داده‌اند.

19. تبلیغاتی گوگل ارثی

مجموعه 22 عکس از عجیب ترین تصاویر گوگل ارث

وقتی تعداد زیادی از افراد در وقت اضافه خود نقشه‌هایی مثل نقشه‌های گوگل را برای یافتن جزئیات جالب‌توجه زیر رو می‌کنند، تعجبی ندارد که کمپانی‌هایی مثل کی اف سی (KFC) در مناطق دورافتاده و خالی از سکنه علامت‌های تبلیغاتی عظیمی بسازند که تنها از ارتفاع‌های زیاد قابل رویت هستند.

به چنین کاری تبلیغات نقشه‌ای (mapvertising) می‌گویند و کی اف سی تنها کمپانی نیست که از این روش استفاده می‌کند. در یکی از مناطق کشور شیلی بزرگ‌ترین لوگوی شرکت کوکاکولا با استفاده از 70 هزار بطری نوشابه ساخته‌ شده و این تصویر لوگوی کی اف سی هم که مساحتی در حدود 8 کیلومترمربع دارد، در نزدیکی یکی از اتوبان‌های نوادای آمریکا قرار دارد.

20. کشتی غول‌آسا

مجموعه 22 عکس از عجیب ترین تصاویر گوگل ارث

در سال 2003 یک کشتی باربری بولیویایی با نام اس اس جسیم (S.S. Jassim) در ساحل سودان به گل نشست و غرق شد. کشتی موجود در این عکس از عجیب ترین تصاویر گوگل ارث که طولی در حدود 81 متر دارد، یکی از بزرگ‌ترین کشتی‌های غرق‌شده است که در نقشه‌های هوایی دیده می‌شود.

21. یوفوی استرالیایی

مجموعه 22 عکس از عجیب ترین تصاویر گوگل ارث

در عکس‌های ماهواره‌ای گوگل ارث که از منطقه‌ای در کشور استرالیا ثبت شده‌اند، یک شکل مثلث مانند نورانی وجود دارد که بسیاری از طرفداران تئوری‌های توطئه و شیفتگان بحث موجودات فضایی آن را یک یوفو مثلثی نام‌گذاری کرده‌اند. وقتی عکس این پدیده در سال 2007 منتشر شد،‌ بسیاری از این افراد ادعا کردند که ماهواره گوگل یک یوفو را در حال پرواز بر روی زمین کشف کرده است.

برخی دیگر از علاقه‌مندان هم می‌گویند که این سازه یک آنتن برای کنترل تجهیزات نیروگاه بادی است که در نزدیکی این منطقه قرار داد؛ سه مسیر کابل و آنتنی که در وسط مثلث قرار گرفته‌اند، این احتمال که سازه برای دریافت و ارسال پیام‌های کنترلی به وجود آمده را افزایش می‌دهند.

22. پایگاه نظامی مخفی

مجموعه 22 عکس از عجیب ترین تصاویر گوگل ارث

مدتی پیش مجموعه‌ای مرموز از تصاویر هوایی شهر کشکار (Kashgar) چین، در صحراهای غربی کشور توجه زیادی به خود جلب کرد. یکی از تحلیلگران سابق سی آی ای (CIA) آمریکا این ساختمان‌های عجیب را کشف کرده بود و پس از کشف این تحلیلگر بسیاری ادعا کردند که این تصاویر مربوط به یک پایگاه نظامی مخفی در چین است.

البته کارشناس و تحلیلگری به نام استفان گینس (Stefan Geens) که مدتی در این قسمت از کشور چین کار می‌کرده، گفته که این مورد آخر از لیست عجیب ترین تصاویر گوگل ارث به احتمال قوی متعلق به یک مرکز ساخت و ساز و یا تجاری عظیم است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. فئق العاده جذاب مخصوصا اون عکس و تصاویری که به دست انسان ساخته شده بود