کرونا ویروس ایران

کرونا ویروس به ایران آمد؛ تایید رسمی دو نمونه مثبت کرونا در قم – آپدیت شد

کرونا وبروس به ایران آمد؛ این خبر را رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت تایید کرده است. بر این اساس، طبق آزمایش اولیه بر روی دو مورد مشکوک به کرونا در قم، آزمایشات بعدی برای بررسی قطعیت موضوع در حال انجام است.

به نظر می‌رسد که ویروس مرگبار کرونا سرانجام به کشورمان وارد شده باشد. ظهر امروز، دکتر کیانوش جهانپور، رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت از نتیجه مثبت آزمایش دو مورد مشکوک به ویروس کرونا در شهر قم خبر داد و افزود که آزمایشات دیگری برای تایید قطعی ابتلا به این ویروس در دو بیمار یاد شده در حال انجام است.

کرونا در ایران

دکتر جهانپور در مورد مشاهده ویروس کرونا در ایران گفت:

ظرف دو روز گذشته موارد مشکوک به ابتلا به کروناویروس در شهر قم مشاهده شد که به محض دریافت گزارش، تیم های شناسایی و مدیریت بیماریهای واگیر و تیم های واکنش سریع در شهر قم مستقر شده و طبق پروتکل های موجود افراد مشکوک تحت ایزولاسیون قرار گرفته و از آنها نمونه آزمایشگاهی اخذ شد، در میان نمونه های ارسالی، آزمایشگاه مرجع ، دقایقی پیش نتایج آزمایش اولیه دو مورد از موارد مشکوک را از نظر ابتلا به کروناویروس مثبت گزارش کرده و برخی موارد نیز آنفلوآنزای تیپ B اعلام شده است.

وی ادامه داد:

مراحل بعدی آزمایشات در حال انجام است و نتیجه قطعی آزمایشات نهایی این موارد، پس از مشخص شدن به اطلاع عموم خواهد رسید

جهانپور در پایان تاکید کرد که تیم های مدیریت و کنترل بیماریهای واگیر در شهر قم مستقر شده اند، بخش ایزوله منفی برای ایزولاسیون موارد مشکوک، تجهیز و آماده ارایه خدمت است و همگی هموطنان بویژه شهروندان قم، توصیه های بهداشتی مبنی بر رعایت بهداشت فردی و عمومی، بهداشت دست دادن( پرهیز از مصافحه و دست دادن و روبوسی) و تنفس، شستشوی مکرر دست ها با آب و صابون مایع، پرهیز از حضور در محل کار و تحصیل در صورت وجود علایم شبه آنفلونزا را مد نظر قرار دهند.

در روز دهم دی ماه بود که مقامات چینی، سازمان بهداشت جهانی (WHO) را از بروز یک بیماری ذات‌الریه مانند، در شهر 11 میلیون نفری ووهان مطلع کردند. بیماران تحت قرنطینه قرار گرفتند و آزمایش‌ها برای شناسایی منشا بیماری آغاز و مشخص گردید که نوع جدیدی از کرونا ویروس در حال انتشار است. از آن روز تا کنون شهر ووهان چین در قرنطینه بوده و این بیماری مرگبار بیش از 2000 نفر را به کام مرگ کشانده و حدود 75 هزار مورد ابتلا به آن در سراسر جهان به ثبت رسیده است.

به روز رسانی 1:

طبق آخرین گزارش های رسیده، دو نفر مبتلا به ویروس کرونا در قم، مُسن و از دو منطقه جداگانه قم بوده‌اند. این دو نفر نه‌ تنها سفر خارجی بلکه سفر خارج از استان هم نداشته‌اند و چگونگی ابتلای احتمالی آنان به کرونا که روشن نیست، در دست بررسی است.

به روز رسانی 2:

آماده‌سازی دو بیمارستان در قم برای مقابله با بیماری‌های ویروسی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه یک بیمارستان برای مقابله با بیماری‌های ویروسی در قم آماده شده است، گفت: یک بیمارستان دیگر هم در حال تخلیه است که در صورت اوج گرفتن بیماری به عنوان بیمارستان پشتیبان استفاده خواهد شد.

به روز رسانی 3:

بیماران مشکوک به ویروس کرونا در قم جان خود را از دست دادند

به روز رسانی 4:

وزارت بهداشت می‌گوید موارد دیگری از کرونا در قم تحت درمان‌اند. شش نفر در حال حاضر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا بستری هستند که خانواده و نزدیکان این افراد در قرنطینه به سر می‌برند.

به روز رسانی 5:

کلیه مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان قم فردا پنجشنبه اول اسفندماه به منظور پیشگیری و بررسی بیشتر وضعیت استان در موضوع کرونا تعطیل خواهد بود.

ویدیوی آشنایی با ویروس کرونا

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. دوستان در جریان هستند که تا قبل از اعلام مرگ میر کرونا در ایران، در کل دنیا فقط ۳ نفر جان باخته بود، اما در ایران ۱۱ نفر کشته داشته!!!

    اینها یعنی مشارکت انتخابات بیشتر از جان مردم اهمیت داره

    باید گریست

    با سپاس

  2. آیفون بفرستین قم لطفا کرونا اومد

  3. قم که وسط استان هست از طرفی اونا که جایی نرفتن
    پس میشه نتیجه گرفت نصف ایران دارن و خبر ندارن