سرعت اینترنت موبایل

میانگین سرعت اینترنت موبایل و ثابت در ایران توسط وزیر ارتباطات اعلام شد

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات کشور، میانگین سرعت اینترنت موبایل در کشور را 24 مگابیت و اینترنت ثابت را 8.5 مگابیت اعلام کرد. این اطلاعات بر اساس تست سرعت سامانه نت سنج پلاس ارائه شده است.

در مراسم رونمایی تاریخ شفاهی وزارت اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات کشور اعلام کرد بر اساس تست گرفته شده از 145 هزار کاربر سامانه نت سنج پلاس، میانگین سرعت اینترنت موبایل و اینترنت ثابت کشور، به ترتیب 24 و 8.5 مگابیت اندازه‌گیری شده است. بنا بر استانداردها و اسناد توسعه‌ای کشور، در حال حاضر سرعت اینترنت ثابت در کشور نامناسب است.

آذری جهرمی با اشاره به این که امکانات لازم برای ساخت 70 درصد تجهیزات ارتباطات ثابت در کشور فراهم است، اضافه کرد از امکانات موجود می‌توان برای توسعه و پیشرفت بخش ارتباطات ثابت کشور استفاده کرد. وزیر ارتباطات اعلام کرد اگرچه در شیوه اجرا اختلاف زیادی دیده می‌شود، اما باید با توجه به آینده و تکیه بر تجربیات و پشتیبانی خبرگان سابق این حوزه موفق شویم تا در عرصه اقتصاد و تحول دیجیتال تاثیرگذار باشیم. وی همچنین گفت:

با اینکه در نقطه عطف تاریخ تحول دیجیتال در دنیا قرار داریم، یک سال و نیم وقت داریم تا در این حوزه دقت و تمرکز ویژه‌ای داشته باشیم. به همین دلیل دو پروژه را برای یک و نیم سال آینده مشخص کرده‌ایم.

آذری جهرمی به دانش فضایی کشور اشاره کرد و گفت قدرت علمی کشورمان در حوضه فناوری فضایی قابل توجه است و ضمن توانایی ساخت ماهواره و پرتابگر، هم اکنون در کشور 5 ماهواره آماده پرتاب در اختیار داریم. وزیر ارتباطات هدف از برگزاری این مراسم را بزرگداشت بزرگان حوضه آی سی تی کشور و استفاده از تجربیات این بزرگان در پروژه های آینده این بخش اعلام کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. گرچه رابطۀ سیاست و راستی مانند جهات است و در 8.5 مگابیت غلوّ شده
    ولی ما لارجیم: 8 مگابیت = 1 مگابایت
    در غرب وحشی سرعت گیگابایت است، یعنی هزار برابر
    حال پلاخمون چطوری میخواد گلوله شکار کند؟!