ویروس کرونا

ابتلای سه مورد جدید به ویروس کرونا در قم و اراک تایید شد

ابتلای سه مورد جدید به ویروس کرونا در ایران تایید شد. رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت گفت این سه نفر در قم و اراک بستری شده‌اند و تحت مراقبت هستند.

دکتر کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد سه مورد جدید در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. این در حالی است که روز گذشته نیز دو نفر در استان قم به دلیل ابتلا به کروناویروس فوت کردند. کیانوش جهانپور گفت تا صبح روز پنجشنبه 1 اسفند 98 و بر اساس شواهد آزمایشگاهی، دو نفر جدید در قم و یک نفر در اراک به کرووید 19 (کرونا) مبتلا شده‌اند. هر سه بیمار تابعیت ایرانی دارند و فرد مبتلا در اراک نیز ساکن قم و پزشک است. به این ترتیب، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا بر اساس اعلام رسمی، تاکنون به پنج نفر رسیده است.

تمهیداتی برای مقابله با ویروس کرونا

به گفته رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، نشست قرارگاه مقابله با کروناویروس در صبح روز پنجشنبه با حضور وزیر بهداشت و معاونان این وزارتخانه و ارتباط ویدیویی با روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار شد. در این نشست، موضوع‌هایی مانند ساختار پیشگیری، شناسایی و مدیریت بیماری کرونا و آمادگی مراکز فوریت‌های پزشکی و تیم‌های واکنش سریع، آمادگی تخت‌های بیمارستانی، آموزش همگانی و پروتکل بهداشتی پیشنهادی برای برگزاری انتخابات دوم اسفند، بررسی شد.

همچنین با دستور وزیر بهداشت، مرخصی همه روسا و معاونان دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور تا اطلاع ثانوی لغو شده و تمامی ماموریت‌های خارج از کشور نیز از دستور کار خارج شده است. محدود کردن موقت رفت و آمد به حرم حضرت معصومه (س)، مسجد جمکران و سایر اماکن زیارتی در قم هم پیشنهاد شده و وزارت بهداشت توصیه کرده اردوهای سیاحتی و زیارتی دانشجویی و دانش آموزشی و تمامی سمینارها و همایش‌ها در شهر قم تا اطلاع ثانونی لغو شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. گل بود و به سبزه آراسته شد !