بیماری کرونا

علائم بیماری کرونا ویروس و تفاوت آن با سرماخوردگی و آنفولانزا

علائم بیماری کرونا شباهت زیادی به سرماخوردگی و آنفولانزا دارد و تشخیص آن کار مشکلی است. در ادامه، علائم ویروس کرونا و تفاوت آن با سرماخوردگی را بررسی می‌کنیم.

در دو ماه اخیر، ویروس کرونا (CoronaVirus) سر و صدای زیادی به پا کرد و فکرها را به خود مشغول کرده است. این ویروس از ووهان چین شیوع پیدا کرد و چندین چینی را به کام مرگ کشاند. متاسفانه از دو روز پیش اعلام شد که کروناویروس وارد ایران شده و دو نفر در قم بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند و ابتلای چند نفر دیگر نیز به این بیماری تایید شده است. اما ویروس کرونا چیست، چه علائمی دارد و چه تفاوتی با سرماخوردگی و آنفولانزا دارد؟

علائم بیماری کرونا چیست؟

بر اساس اعلام پزشکان و سازمان‌های پزشکی و بهداشتی، تب، گلودرد، سرفه، تنگی نفس و مشکلات تنفسی حاد مهم‌ترین و اصلی‌ترین علائم بیماری کرونا ویروس محسوب می‌شوند. معمولا در ابتدا به مدت چند روز، بیمار سرفه‌های بدون دلیل خواهد داشت و سپس علائم دیگر ظاهر و تشدید می‌شوند و عفونت در دستگاه تنفسی پدید می‌آید. در برخی موارد، بیمار به مشکلات گوارشی و اسهال نیز دچار می‌شود. این علائم در افراد مسن و افراد دارای سابقه بیماری ریوی و قلبی، شدیدتر خواهد بود و این دسته از افراد بیشتر از همه در برابر ویروس کرونا آسیب‌پذیر هستند.

همانطور که مشاهده می‌کنید، علائم بیماری کرونا ویروس در ظاهر بسیار شبیه به یک سرماخوردگی ساده یا آنفولانزا است و به همین دلیل ممکن است بیمار یا حتی پزشک را به اشتباه بیندازد. اما با نمونه‌برداری از مخاط بینی و گلو یا نمونه‌برداری از خون و سایر آزمایش‌ها، ریشه بیماری مشخص می‌شود. شدت بیماری کرونا پس از چند روز بیشتر می‌شود و تب بسیار بالا، سرفه‌های شدید و بدن درد به سراغ بیمار می‌آید و بروز مشکل در دستگاه تنفسی، مشکلات جدی را برای وی به وجود می‌آورد. به همین دلیل در صورت مشاهده علائمی مانند تب، سرفه و تنگی نفس حتما به بیمارستان مراجعه کنید.

مهم‌ترین تفاوت علائم ویروس کرونا با سرماخوردگی، شدت علائم بالاست. همچنین اگر مرتب عطسه می‌کنید و آبریزش بینی دارید، احتمالا دچار سرماخوردگی معمولی شده‌اید. در صورت ابتلا به ویروس کرونا، در ابتدا سرفه‌های خشک خواهید داشت و سپس دستگاه تنفسی شما تحت تاثیر قرار می‌گیرد. در آنفولانزا نیز به یک باره گرفتار می‌شوید و علائمی مانند بدن‌درد، گلودرد و تب بالا ظاهر می‌شوند. با همه این‌ها، تشخیص ویروس کرونا با سرماخوردگی، بسیار سخت است و با انجام آزمایش‌های مختلف در بیمارستان، دکترها می‌توانند آن را تشخیص دهند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*