حسگر 108 مگاپیکسلی سامسونگ

آشنایی با حسگر 108 مگاپیکسلی سامسونگ مجهز به فناوری نوناسل

حسگر 108 مگاپیکسلی سامسونگ برای نخستین بار به فناوری نوناسل مجهز شده است و قابلیت‌های متعددی را به کاربران برای ثبت تصاویر و ویدیوها ارائه می‌دهد.

شرکت سامسونگ در مقام برند پیشرو در حوزه فناوری‌های پیشرفته نیمه‌هادی، نسل جدید حسگرهای تصویر 108 مگاپیکسلی خود را با نام ISOCELL Bright HM1 رونمایی کرد. این حسگر با استفاده از انواع فناوری‌های بهینه سازی از نوناسل و ISO هوشمند تا HDR آنی، امکان گرفتن عکس‌هایی فوق واضح با کیفیت 108 مگاپیکسل و تصویربرداری 8K با سرعت 24 فریم درثانیه را حتی در شرایط نامناسب نور فراهم می‌کند.

یانگین پارک، معاون مدیراجرایی بخش حسگرهای سامسونگ می‌گوید:

برای این که بتوانیم لحظه‌های زندگی‌مان را به زیباترین شکل ثبت کنیم، سامسونگ همواره به دنبال نوآوری در حوزه پیکسل و فناوری‎هایی بوده که توانسته حسگرهای تصویر ISOCELL را به جایی برساند که حتی در شرایط نامناسب نور هم بهترین تصاویر را ثبت کنند.

او افزود با استفاده از فناوری‌های نوناسل و ISO هوشمند، حسگر ISOCELL Bright HM1 می‌تواند تصاویری بسیار دقیق را در محیط‌ها و شرایط نوری متفاوت ثبت کند.

مشخصات حسگر 108 مگاپیکسلی سامسونگ

حسگر 108 مگاپیکسلی سامسونگ

این حسگر با مقیاس 1/1.33 اینچ با 108 میلیون پیکسل 0.8 نانومتری برای اولین بار مجهز به فناوری پیشرفته نوناسل شده است که در محیط‌های کم نور هم تصاویری کاملا روشن به دست می‌دهد. در سال 2017 سامسونگ فناوری تتراسل (Tetracell) را رونمایی کرد که پیکسل‌های همجوار را به شکل چهارتایی در مربع‌های دو به‌ دو تلفیق می‌کرد تا به شکل یک تک پیکسل عمل کنند. حالا فناوری نوناسل یک قدم فراتر رفته و پیکسل‌ها را به شکل یک مربع سه در سه تلفیق می‌کند. در حسگر HM1، نوناسل 9 پیکسل 0.8 نانومتری همجوار را به شکل یک پیکسل بزرگ 2.4 نانومتری با هم تلفیق می‌کند و این یعنی میزان جذب نور در این حالت بیشتر از دو برابر میزان جذب نور با فناوری تتراسل خواهد بود.

حسگر 108 مگاپیکسلی سامسونگ

با افزایش تعداد سلول‌های همجوار، امکان اختلاط رنگ هم بیشتر می‎شود و همین موضوع فناوری‌های تلفیق پیکسل را با مشکل مواجه می‌کند. همین مشکلات باعث شده بود فناوری نوناسل در حد نظریه باقی بماند اما در حسگر HM1 این فناوری بالاخره به واقعیت پیوست. برای این کار از فناوری ISOCELL Plus سامسونگ استفاده شد که میزان اختلاط اطلاعات و از دست رفتن نور را به حداقل رسانده و انعکاس نور را هم تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد.

حسگر 108 مگاپیکسلی سامسونگ

در حسگر HM1 از دیگر فناوری‌های پیکسلی برای تکمیل کارکردهای نوناسل استفاده شده است. مثلا، فناوری ISO هوشمند در این حسگر با انتخاب هوشمندان بهترین ISO باعث می‌شود عکس نهایی شما بسیار واضح و با رنگ‌هایی براق باشد. در شرایط کم نور معمولا از ISO بالا استفاده می‌شود در حالیکه برای محیط‌های روشن باید ISO پایین استفاده شود.

حسگر 108 مگاپیکسلی سامسونگ

در محیط‌هایی که شرایط نوری متغیری دارند و عکاسی در آنها دشوار می‌شود، فناوری HDR آنی در حسگر HM1 وارد کار شده و با بهینه کردن میزان نور ورودی، عکس‌ها و ویدیوهایی کاملا طبیعی را به شما تحویل می‌دهد. این حسگر با تعیین بهترین زمان قرار گرفتن هر پیکسل در معرض نور، تصاویر HDR را بصورت زنده برای هر دو حالت پیش‎نمایش و ثبت نهایی تولید می‌کند. برای رسیدن به بهترین تصویر ممکن، حسگر از سیستم جلوگیری از لرزش تصویر الکترونیکی مبتنی بر ژیروسکوپ (EIS) و Super PD و فناوری تشخیص فاز پیشرفته برای فوکوس خودکار صحیح و سریع استفاده می‌کند.

حسگر HM1 به کاربران امکان می‌دهد تا تصاویر باز و کلوزآپ از سوژه را تا 3 برابر زوم، بدون افت کیفیت ثبت کنند. برای انجام این کار، حسگر به صورت مستقیم و با استفاده از یک IP سخت افزاری داخلی کار تبدیل پیکسل‌ها را انجام می‌دهد. در حالت عادی این کار به پردازنده موبایل منتقل می‌شود. این حسگر با داشتن 108 میلیون پیکسل، می‌تواند تصاویری با زوم 3 برابر و رزولوشن 12 مگاپیکسل بدون افت کیفیت به شما تحویل دهد.

حسگر ISOCELL Bright HM1 سامسونگ در حال حاضر به مرحله تولید انبوه رسیده است.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*