مایک هیوز دیوانه کشته شد؛ معروف‌ترین مدافع نظریه زمین تخت با موشکش سقوط کرد + ویدیو

مایک هیوز دیوانه کشته شد؛ معروف‌ترین مدافع نظریه زمین تخت با موشکش سقوط کرد + ویدیو لحظه مرگ

مایک هیوز دیوانه (Mad Mike Hughes) که به واسطه ساخت موشک‌های دست‌ساز برای اثبات تخت بودن زمین، به عنوانی یکی از معروف‌ترین حامیان نظریه زمین تخت شناخته می‌شد، در موشک خود سقوط کرد و کشته شد.

مایک هیوز دیوانه (Mad Mike Hughes) از نظر خیلی از علاقه‌مندان، به عنوان معروف‌ترین مدافع نظریه زمین تخت شناخته می‌شد. این شخص که از مدتی پیش در تلاش بود تا با ساخت موشک، به ارتفاع مشخصی از زمین برود و از آنجا شواهدی در مورد تخت بودن سیاره ما جمع‌آوری کند، در روز 22 فوریه، در آخرین موشکش سقوط کرد و کشته شد؛ با گجت نیوز همراه باشید.

این حامی تئوری عجیب و غریب زمین تخت که مثل باقی همفکرانش تصور می‌کرد که سیاره ما جسمی دیسک مانند است، در سال‌های اخیر هر چند وقت یک‌بار با آزمایش‌های مربوط به موشک دست‌سازش، نام زمین تخت گرایان را وارد خبرهای روز می‌کرد.

مایک هیوز که به خاطر آزمایش‌های خطرناکش لقب دیوانه را برای خودش کسب کرده بود، در زمان مرگ 64 سال داشت؛ گفته شده که مدت کوتاهی پس از پرتاب موشک بخار، قسمتی از این وسیله جدا می‌شود و در نتیجه، راکت مایک هیوز دیوانه با سرعت در صحرای کالیفرنیا سقوط می‌کند. این پرتاب توسط برنامه فضانوردان خانگی (Homemade Astronauts) که در شبکه ساینس پخش می‌شود، فیلم‌برداری می‌شد و سقوط راکت هیوز باعث شوکه شدن تماشاچیان شد.

مایک هیوز دیوانه کشته شد؛ معروف‌ترین مدافع نظریه زمین تخت با موشکش سقوط کرد + ویدیو

مایک هیوز

همان‌طور که اشاره شد، مایک هیوز دیوانه قصد داشت تا با راکتی که خودش ساخته راهی فضا شود و از آنجا تخت بودن زمین را به تمامی جهانیان اثبات کند. اولین آزمایش موفقیت‌آمیز هیوز در سال 2014، او را به ارتفاع 419 متری زمین برد و در ادامه هیوز قصد داشت که ارتفاع موشک‌هایش را به تدریج افزایش دهد. البته این حامی نظریه زمین تخت در تلاش‌هایش چندان موفق نبود و تنها در سال 2018 توانست راکت خود را به ارتفاع 571 متری زمین برساند.

تا اینجا هنوز دقیقا مشخص نشده که چرا راکت هیوز سقوط کرد و از آنجایی که بودجه او اجازه استفاده از بهترین تجهیزات ممکن را نمی‌داد، به نظر می‌رسد که کمبود پول باعث شد تا مایک هیوز امنیت سفر هوایی خود را فدای موفقیت کند. گفته شده که تا زمان مرگ، هیوز 18 هزار دلار خرج موشکش کرده بود و برای تامین مالی تلاش‌هایش به سایر طرفداران نظریه زمین تخت وابسته بود. پیش از این هم مشکلات امنیتی راکت‌ها باعث شده بود تا در چند حادثه هیوز شدیدا مصدوم شود و این‌طور که به نظر می‌رسد، مرگ این مدافع نظریه زمین تخت به خاطر مشکلات ایمنی راکت، قابل پیش‌بینی بود.

در پایان شما را به دیدن ویدیو سقوط راکت مایک هیوز دعوت می‌کنیم:

تصاویر سقوط موشک مایک هیوز دیوانه