مرورگر مایکروسافت اج

مرورگر مایکروسافت اج به عقیده گوگل ایمن نیست

به عقیده گوگل مرورگر مایکروسافت اج که به صورت پیش‌فرض روی سیستم عامل‌های ویندوز نصب می‌شود، فاقد امنیت کافی است.

مایکروسافت چندی پیش تصمیم گرفت موتور مرورگر وب سیستم عامل‌های ویندوز یعنی مایکروسافت اج را به کرومیوم تغییر بدهد. گوگل اخیرا در رابطه با مرورگر وب مایکروسافت اظهار نظر کرده و آن را غیر ایمن خوانده است.

بر اساس گزارشی از وب سایت WindowsLatest، شرکت گوگل از چندی پیش، به کاربران مرورگر مایکروسافت اج که اقدام به نصب افزونه‌های کروم می‌کنند، هشدار می‌دهد. در این هشدار، مرورگر پیش‌فرض سیستم عامل‌های دسکتاپ شرکت مایکروسافت غیر ایمن خطاب شده و کاربران به نصب مرورگر گوگل کروم تشویق می‌شوند. گفتنی است تغییر موتور اصلی مرورگر Microsoft Edge به کرومیوم اکنون امکان نصب افزونه‌های گوگل را در آن میسر کرده است.

مرورگر مایکروسافت اج

مرورگرهای متعددی بر پایه کرومیوم توسعه پیدا کرده‌اند، اما فقط مرورگر گوگل کروم به صورت رسمی توسط شرکت گوگل پشتیبانی می‌شود. شرکت گوگل هنوز دلیلی برای توجیح کردن عقیده‌اش درباره غیر ایمن بودن مرورگر وب مایکروسافت بیان نکرده است، به همین دلیل احتمالا موضوع، از تلاش شرکت برای جلوگیری از رشد یک رقیب قوی جدید ریشه می‌گیرد.

موتور کرومیوم متن باز بوده و هر فرد یا شرکتی قادر به استفاده از آن به منظور ساخت یک مرورگر وب است. به همین دلیل گوگل نمی‌تواند گله یا شکایتی، رسمی یا غیر رسمی، از مایکروسافت داشته باشد. از طرفی وقتی امکان نصب همه افزونه‌های فروشگاه Chrome Extensions در مرورگر پیش‌فرض ویندوز میسر باشد، به احتمال زیاد کاربران متعددی استفاده از آن را به جای نصب یک مرورگر اضافی یعنی گوگل کروم ترجیح خواهند داد. از طرفی می‌دانیم تعداد زیادی از کاربران خانگی، از سیستم عامل‌های ویندوز استفاده می‌کنند که در نسخه‌های اخیر آن، Microsoft Edge جایگزین Internet Explorer شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. دلیلش حسادت است
    گوگل میترسد مردم با مرورگر edge از موتور جستجوی گوگل استفاده کنند
    و این یعنی افت محبوبیت مرورگر کروم