لپ تاپ های جدید سری ThinkPad

لپ تاپ های جدید سری ThinkPad لنوو با نسل دهم پردازنده‌های اینتل معرفی شدند

شرکت لنوو 9 لپ تاپ جدید معرفی کرد. لپ تاپ های جدید سری ThinkPad لنوو برای رنج گسترده‌ای از کاربران ساخته شده و برای هر کاربرد و هدفی، یک محصول بین آن‌ها پیدا می‌شود.

لنوو به صورت یکجا تعداد زیادی لپ تاپ جدید معرفی کرد. متاسفانه هیچ کدام یک از آن‌ها ایکس وان فولد، اسلیم 7، یوگا 5 جی یا دیگر مدل‌هایی که طبق اخبار، از نمایشگاه CES 2020 تا امروز منتظر آن‌ها بوده‌ایم، نیستند. لپ تاپ های جدید سری ThinkPad لنوو از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. یکی از دلایل آن، قدمت بالا به شمار می‌رود، به طوری که اولین کامپیوتر قابل حمل از این سری، در سال 1992 عرضه شد!

با در نظر گرفتن نحوه نام‌گذاری محصولات اخیر، لنوو اسم کم آورده و به همین دلیل به نام‌های عجیب و طولانی رو آورده است. دو لپ تاپ لنوو لنوو تینک پد ایکس 13 و ایکس 13 یوگا نام دارند. برخلاف تصور، آن‌ها هیچ ارتباطی با دو مدل ایکس 1 کربن و ایکس 1 یوگا نداشته و جانشین لپ تاپ ایکس 390 به شمار می‌روند، محصولی که در زمان رونمایی، به خاطر داشتن نمایشگری 13.3 اینچی، لقب کوچکترین لپ تاپ از سری ThinkPad را از آن خود کرد. اکنون از برخی مشخصات فنی و ویژگی‌های آن در لپ تاپ های جدید سری ThinkPad استفاده شده است.

داخل دو مدل نام برده از نسل دهم پردازنده‌های شرکت اینتل استفاده می‌شود. بسته به نسخه خریداری شده نوع پردازنده متفاوت است. حافظه نیز بسته به نسخه تفاوت دارد. در بهترین نسخه، 2 ترابایت PCIe SSD به کار می‌رود. کارت گرافیک مجزایی وجود نداشته و حافظه رم مدل ایکس 3 برابر 32 گیگابایت است. این میزان برای ایکس 13 یوگا به 16 گیگابایت کاهش پیدا می‌کند. یکی از تفاوت‌های مدل X13 در مقایسه با X13 Yoga داشتن پورت Thunderbolt 3 محسوب می‌شود. همانند تمامی لپ تاپ های جدید سری ThinkPad پشتیبانی وای فای 6 در نظر گرفته شده است.

شبیه به لپ تاپ‌های قبلی سری X لنوو، دو محصول نام برده نیز از ویژگی امنیتی اختصاصی این شرکت با نام PrivacyGuard استفاده می‌کنند. این ویژگی، از طریق وب کم، حضوری فردی پشت سر شما را تشخیص خواهد داد. در ادامه هشداری به کاربر داده شده و با کاهش نور نمایشگر، تماشای محتویات مخصوصا از زوایای کناری غیر ممکن می‌شود.

نمایشگر، از جمله نقاط قوت لپ تاپ X13 Yoga است. صفحه نمایش آن دارای پنل اولد بوده و رزولوشن 4K است. فروش لنوو تینک پد ایکس 13 و ایکس 13 یوگا از ربع دوم سال میلادی جاری (دو ماه دیگر) آغاز می‌شود. قیمت نسخه پایه X13 و X13 Yoga به ترتیب 849 دلار و 1099 دلار است.

لپ تاپ های جدید سری ThinkPad

در بین لپ تاپ های جدید سری ThinkPad نام برخی از محصولات پرفروش خانواده T نیز دیده می‌شود. به عبارتی اکنون، آپدیت‌هایی برای برخی لپ تاپ‌های پیشین سری ThinkPad T عرضه شده و سخت افزار آن‌ها به‌روز شده است.

جانشین‌های لپ تاپ T490 دو مدل T14 و T14s بوده و مدل‌ جانشین T590 لپ تاپ‌ T15 است. تغییر چندان چشم‌گیری اعمال نشده و ظاهر تقریبا یکسان است. مجددا از پردازنده‌های نسل دهم اینتل استفاده شده و تا 2 گیگابایت حافظه PCIe SSD وجود دارد. نمایشگرها 4K بوده و از میکروفون‌هایی با توانایی دریافت صدا از فاصله دور استفاده می‌شود. در T14 و T14s از ویژگی PrivacyGuard پشتیبانی می‌شود. دو مدل T14 و T15 دارای کارت گرافیک مجزا بوده و از Nvidia Geforce MX330 استفاده می‌کنند. عرضه آن‌ها از ربع دوم سال میلادی جاری شروع شده و قیمت نسخه پایه تی 14، تی 14 اس و تی 15 به ترتیب 849 دلار، 1029 دلار و 1079 دلار خواهد بود.

در بین لپ تاپ های جدید سری ThinkPad محصولاتی اقتصادی نیز وجود دارند. چهار لپ تاپ L13، L13 Yoga ،L14 و L15 قیمت پایین‌تری در مقایسه با محصولات بالا دارند. مجددا از نسل دهم پردازنده‌های اینتل در نسخه‌های مختلف این چهار مدل استفاده شده، اما برای کاهش قیمت خبری از پردازشگر گرافیکی مجزا نیست. در دو لپ تاپ L14 و L15 از 2 ترابایت حافظه ثانویه از نوع HDD یا 1 ترابایت از نوع PCIe SSD استفاده می‌شود. برای L13 و L13 Yoga فقط نسخه‌ای با 1 ترابایت حافظه PCIe SSD وجود دارد. خبری از درگاه Thunderbolt 3 نبوده و در عوض یک درگاه میکرو اس دی در نظر گرفته شده است.

قیمت لپ تاپ‌های لنوو ال 13، ال 13 یوگا، ال 14 و ال 15 به ترتیب 679 دلار، 799 دلار، 649 دلار و 649 دلار است. عرضه آن‌ها به بازار از ربع دوم سال 2020 آغاز می‌شود. قرار است برای چهار مدل T14s ،T14 ،X13 و L14 نسخه‌هایی مجهز به پردازشگر موبایل Ryzen Pro 4000 نیز ارائه شود. زمان عرضه این نسخه‌ها هنوز مشخص نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*