کاوشگر مریخی اینسایت امواج مغناطیسی عجیب و غریبی را کشف کرده است!

کاوشگر مریخی اینسایت امواج مغناطیسی عجیب و غریبی در سیاره سرخ کشف کرده است!

کاوشگر مریخی اینسایت (InSight) ناسا که دو سال پیش به مقصد سیاره سرخ زمین را ترک کرد، به تازگی محور اصلی چندین تحقیق و مقاله شگفت‌انگیز دانشمندان این سازمان فضایی بوده است. با گجت نیوز همراه باشید.

کاوشگر مریخی اینسایت (InSight) سازمان فضایی ناسا یکی از ربات‌های پیشرفته‌ای است که دانشمندان آمریکایی بر روی سیاره سرخ قرار داده‌اند. به تازگی چندین مقاله بر اساس اطلاعات سال اول کاوش‌های این ربات در مریخ منتشر شده که توجه زیادی را به خود جلب کرده است. در ادامه با ما همراه باشید تا نتایج این تحقیقات را بررسی کنیم.

اکتشافات کاوشگر مریخی اینسایت

در 24 فوریه 2020 تعداد 6 مقاله در مورد اکتشافات سطح نشین اینسایت بر روی سیاره مریخ، در سال اول ماموریت، منتشر شد. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط ناسا، این مقالات شامل موضوعات مهمی از جمله امواج مغناطیسی عجیب سیاره، مریخ لرزه‌ها، ذرات گرد و غبار و همچنین، دهانه کم‌عمق کشف شده در منطقه الیزیوم پلانیتیا (Elysium Planitia) می‌شوند.

کاوشگر مریخی اینسایت در می 2018 به مقصد سیاره همسایه ما پرتاب شد و در نوامبر همان سال به مریخ رسید. از آن زمان تاکنون این فضاپیما مشغول جمع‌آوری داده از سطح سیاره سرخ بوده است. این سطح نشین مجهز به لرزه‌نگار، حسگرهای فشار هوا، دمای هوا و شدت باد بوده و تمام اطلاعاتی که در بیش از یک سال توسط این فضاپیما جمع‌آوری‌ شده‌اند، مستقیم به تیم پشتیبان سطح نشین در زمین ارسال شده‌اند.

با اینکه تنها یکی از تجهیزات کاوشگر مریخی اینسایت در ماموریت دچار مشکل شده بود، سایر تجهیزات این فضاپیما تا به امروز خوب کار کرده‌اند و جنبه‌های جدید و شگفت‌انگیزی از مریخ را به ما نشان داده‌اند. این ربات فضایی صدای بادهای مریخی را به گوش زمینیان رسانده و در اقدامی بی‌سابقه، یک مغناطیس سنج را به سطح سیاره همسایه برده است. این وسیله می‌تواند امواج مغناطیسی سنگ‌های باستانی سطح سیاره سرخ را ثبت کند و آن‌ها را به زمین بفرستد.

کاوشگر مریخی اینسایت امواج مغناطیسی عجیب و غریبی را کشف کرده است!

همان‌طور که دانشمندان ناسا گفته‌اند، مغناطیس سنج فضاپیمای اینسایت اطلاعات ارزشمندی را ثبت کرده است؛ به عنوان مثال این وسیله از کاوشگر نشان داده که در منطقه‌ای به نام هومستد (Homestead)، میزان سیگنال‌های مغناطیسی دریافتی از سطح مریخ ده برابر بیشتر از میزانی بود که انتظار می‌رفت و این مسئله خبر از وجود سنگ‌های مغناطیسی باستانی در زیر سطح این منطقه می‌دهند. از طرف دیگر مشخص شده که در زمان نیمه شب سیگنال‌های مغناطیسی مورد نظر رفتاری ضربانی دارند و همچنین، میزان آن‌ها در طول روز و شب تغییر می‌کند.

اطلاعات جمع‌آوری شده توسط کاوشگر مریخی اینسایت لحظه به لحظه بیشتر می‌شوند و این‌طور که به نظر می‌رسد، مقالات بیشتری در رابطه با این اکتشافات منتشر خواهد شد. هفته گذشته ناسا اعلام کرد که قصد دارد با استفاده از بازوی رباتیک اینسایت یک میخ 40 سانتی‌متری را که به یک قلاب حساس متصل است، به داخل سطح مریخ فرو ببرد. این میخ در ابتدا برای نفوذ به سطح سیاره ساخته شده بود، اما به دلیل برخورد آن به سطحی بسیار سخت و غیرمعمول، تصمیم بر این شده که از بازوی کاوشگر برای کمک به وسیله مورد نظر استفاده شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. ایووول دارى ناسا جوووووون عاشقتم ناسا جوووووووون,,!!

  2. Homestead
    (امریکا) قطعه زمین کشاورزى به وسعت 160 جریب فرنگی (640 هزارمترمربع) که به هر کوچگر می‌دادند تا در آن کشاورزى کند
    (حقوق) مسکن فردى یا خانوادگی (که براى پرداخت دیون هم، دادگاه حق ندارد حکم مصادره یا فروش اجبارى آن را بدهد)