هواوی میت ایکس اس

نگاهی نزدیک به هواوی میت ایکس اس ؛ نسل دوم گوشی‌های منعطف هواوی

هواوی محصول منعطف جدید خود را با نام هواوی میت ایکس اس (Huawei Mate Xs) معرفی کرد که با پیشرفت‌هایی برای ارائه‌ی تجربه کاربری بهتر همراه شده است. در اینجا نگاهی نزدیک به این دستگاه خواهیم داشت.

دقیقا یک سال پس از رونمایی از اولین گوشی هوشمند انعطاف‌پذیر، هواوی با نسخه به‌روز گوشی منعطف خود با نام هواوی میت ایکس اس به صحنه بازگشته است که مجموعه‌ای از پیشرفت‌های سخت‌افزاری را برای تجربه کاربری بهتر معرفی می‌کند. با گجت نیوز همراه باشید تا در ادامه نگاهی نزدیک به نسل دوم گوشی هوشمند منعطف هواوی میت ایکس اس داشته باشیم.

هواوی میت ایکس اس مانند تبلت‌ها از صفحه نمایش 8 اینچی امولد تقریبا 100 درصد یکپارچه بهره می‌برد. همانطور که در برخی از تصاویر منتشرشده دیده می‌شود، یک خط در وسط نمایشگر وجود دارد، اما در واقع فقط در شرایط نوری خاص قابل مشاهده است.

اگر انگشت خود را روی این قسمت از نمایشگر بکشید، احساس می‌کنید که اندکی حالت برجسته و بیرون زدگی دارد. خوشبختانه، به نظر می‌رسد که این موضوع تجربه کاربری را تحت تأثیر قرار نداده و نسبت به مدل سال گذشته مقدار کمتری قابل توجه بوده است، زیرا فناوری نمایشگرهای انعطاف‌پذیر در طی یک سال گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته است.

هواوی میت ایکس اس بهار امسال با قیمت بسیار بالایی معادل 2,499 یورو در اروپا و آسیا به بازار عرضه خواهد شد. قیمت این دستگاه در مقایسه با قیمت محصول رقیب یعنی گلکسی فولد بسیار بالاست و حتی 200 یورو بیشتر از هواوی میت ایکس است. شرکت هواوی در رابطه با افزایش قیمت نهایی دستگاه توضیحی نداده است، اما احتمالا به این دلیل است که سال گذشته، هواوی  اولین گوشی هوشمند منعطف خود را با سود اندکی در اختیار خرده فروشان قرار می‌داد.

جدیدترین محصول منعطف هواوی عملکرد بهتری در ارائه تجربه ترکیب گوشی هوشمند و تبلت نسبت به گلکسی فولد سامسونگ دارد. صفحه نمایش بزرگ‌تر 8 اینچی تجربه فراگیرتری را ارائه می‌کند و صفحه نمایش‌های 6.6 و 6.4 اینچی تاشده نیز به طرز چشمگیری پرکاربرد هستند.

غول چینی عملکرد بسیار خوبی را در بخش نرم‌افزاری نیز از خود به نمایش گذاشته است. در مدت زمان کوتاهی که از دستگاه استفاده کردیم، اندروید 10 و انیمیشن‌های رابط کاربری EMUI 10 کاملا روان بودند و برنامه‌ها به سرعت با حالت استفاده از دستگاه منطبق می‌شدند.

هواوی همچنین از رابط کاربری بهبودیافته برای بخش مولتی تسکینگ بهره گرفته است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا دو اپلیکیشن، برای مثال مرورگر وب و ایمیل را در کنار هم به صورت ساید بای ساید و اپلیکیشن سوم را در یک پنجره شناور بارگذاری کنند. با این وجود، شایان ذکر است که این گوشی هوشمند به گوگل پلی استور یا سرویس‌های گوگل دسترسی ندارد.

گوشی منعطف جدید هواوی به فروشگاه نرم‌افزاری App Gallery هواوی وابسته است که همچنان به طور پیوسته به رشد خود ادامه می‌دهد. اما اپلیکیشن‌های پرکاربردی مثل اینستاگرام، واتساپ و یوتیوب هنوز در این فروشگاه در دسترس نیستند.

البته هواوی میت ایکس اس با برخی مشکلات نیز دست و پنجه نرم می‌کند. برای مثال، اگرچه نمایشگر 6.6 اینچی کاربردی‌تر از نمایشگر کوچک 4.6 اینچی گلکسی فولد است، اما داشتن لبه مسطح در یک طرف و لبه خمیده در طرف دیگر حس کاملا عجیبی دارد و حس می‌کنید گلکسی نوت اج 2014 را در دست گرفته‌اید.

با این حال، نگران‌کننده‌ترین ویژگی به لولای دستگاه برمی‌گردد. هواوی امسال پیشرفت‌های مهمی در مکانیزم تا شدن نمایشگر داشته است، اما این مورد هنوز با حد ایده‌آل فاصله دارد. همچنین به نظر می‌رسد که لولای دستگاه به اندازه کافی استحکام  ندارد که سؤالات جدی را در مورد دوام دستگاه در طولانی مدت ایجاد کند. اما هواوی می‌گوید که لولای دستگاه را تا دو سال ضمانت می‌کند.

سایر مشخصات هواوی میت ایکس اس

با توجه به برچسب قیمتی بسیار بالای دستگاه، جای تعجب نیست که هواوی میت ایکس اس مجهز به تعدادی از جدیدترین فناوری‌های موبایلی باشد. هواوی از تراشه کایرین 990 در میت ایکس اس استفاده کرده است که علاوه بر پشتیبانی از شبکه نسل پنجم، عملکرد پردازنده مرکزی، پردازنده گرافیکی و NPU را به ترتیب 23، 39 و 460 درصد نسبت به تراشه کایرین 980 به کار رفته در مدل هواوی میت ایکس افزایش می‌دهد.

هواوی همچنین به قدرت چشمگیر مودم داخلی 5G محصول منعطف جدید خود نیز اشاره کرده است که از 88 درصد سرعت دانلود بالاتر و 36 درصد سرعت آپلود بالاتر نسبت به گلکسی فولد 5G سامسونگ پشتیبانی می‌کند.

این ارتقاهای سخت‌افزاری با پیشرفت‌های مهمی در بخش مصرف انرژی همراه شده‌اند تا Huawei Mate Xs بتواند با یک بار شارژ تا 7.5 ساعت پیوسته روشن بماند که افزایش 21 درصدی عمر باتری را نشان می‌دهد. البته نتایج به احتمال زیاد بسته به نوع کاربری متفاوت خواهد بود. هواوی همچنین یک شارژر سریع 55 واتی را نیز در جعبه دستگاه گنجانده است که این امکان را فراهم می‌آورد تا باتری 4,500 میلی‌‌آمپری گوشی-تبلت منعطف خود را تا 85 درصد تنها در عرض 30 دقیقه شارژ کنید.

شارژ بی‌سیم و شارژ بی‌سیم معکوس تبدیل به یک استاندارد در محصولات رده بالای هواوی شده‌اند. با این حال، احتمالا به خاطر مسائل سازگاری با سخت‌افزار و نمایشگر انعطاف‌پذیر دستگاه، خبری از این ویژگی‌ها در Huawei Mate Xs نیست.

در بخش دوربین، میت ایکس اس مجهز به دوربین چهارگانه در قسمت عقبی است که از یک حسگر اصلی 40 مگاپیکسلی، یک حسگر تله فوتو 8 مگاپیکسلی، یک حسگر اولترا واید 16 مگاپیکسلی و یک سنسور عمق سنج ToF به منظور اندازه‌گیری دقیق‌تر عمق برای ثبت عکس‌های پرتره تشکیل شده است.

و در آخر، جدیدترین محصول منعطف هواوی از حافظه داخلی 512 گیگابایتی و 8 گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد. درگاه کارت حافظه جانبی میکرو اس دی برای افزایش فضای ذخیره‌سازی وجود ندارد. رم 8 گیگابایتی گرچه مناسب به نظر می‌رسد، اما با توجه به برچسب قیمتی دستگاه، انتظار داشتیم شاهد حداقل 12 گیگابایت حافظه رم باشیم.

نظر شما در مورد هواوی میت ایکس اس چیست؟ آیا به نظر شما ارزش پرداخت چنین قیمت بالایی را دارد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*