فروشگاه AppGallery

فروشگاه AppGallery هواوی پس از گوگل و و اپل، سومین فروشگاه بزرگ اپلیکیشن‌های جهان

فروشگاه AppGallery هواوی مدتی کوتاه پس از راه‌اندازی، اکنون صاحب بیش از 400 هزار کاربر ماهانه‌ی فعال شده و پس از گوگل و اپل، به سومین فروشگاه اپلیکیشن بزرگ تبدیل شده است.

هواوی اخیراً بیانیه‌ی مطبوعاتی را در خصوص فروشگاه AppGallery خود منتشر کرده است. در این بیانیه غول چینی اشاره کرده است که فروشگاه اپلیکیشن‌های این شرکت اکنون سومین فروشگاه بزرگ پس از گوگل و اپل است. این شرکت همچنین درباره‌ی آینده‌ی این فروشگاه نیز اظهاراتی داشته است.

اگر مطلع نیستید،‌ هواوی از سال 2019 تحت تحریم‌های سنگین ایالات متحده قرار گرفته است. این تحریم منجر به عوارض بسیار سنگینی در عملکرد هواوی در منطقه شده است، اما در عین حال استفاده از فناوری‌هایی که توسط شرکای آمریکایی عرضه شده‌اند نیز توسط این شرکت ممنوع شده است. یکی از این شرکت‌ها گوگل است که پشتیبانی اندروید را برای هواوی ممنوع می‌کند. به همین خاطر، گوشی‌های سری میت 30 همراه با اندروید خام و سرویس‌های موبایلی هواوی (HMS) عرضه شدند.

فروشگاه AppGallery ، رقیب پلی استور و اپ استور

هواوی مجبور شد توسعه‌دهندگان را برای فعالیت در بست جدیدی که AppGallery نامیده مجاب کند. AppGallery در اصل فروشگاه‌ اپلیکیشن‌های هواوی است که در پاسخ به ممنوعیت استفاده‌ی این شرکت از پلی استور گوگل توسعه پیدا کرده است. حالا این شرکت چینی اعلام کرده است که در همین مدت کم اپ گالری صاحب بیش از 400 میلیون کاربر فعال بوده و 55 هزار اپلیکیشن در این پلتفرم موجود است. به عبارتی دیگر سرویس جدید این کمپانی عملکرد فوق‌العاده‌ای در مقایسه با زمان راه‌اندازی پلی استور گوگل و اپ استور اپل به عنوان دو رقیب قدرتمند داشته است.

در حال حاضر سرویس‌های موبایلی هواوی در بیش از 170 کشور و منطقه‌ی جهان در دسترس قرار گرفته است و این شرکت همکاری‌هایی را با توسعه دهندگانی از آسیا و اقیانوسیه، خاور میانه، آفریقا، اروپا و آمریکای لاتن آغاز کرده است. هواوی همچنین اعلام کرده است که سرویس “Quick App” موجود در اپ گالری به کاربران اجازه‌ی امتحان کردن اپلیکیشن‌ها، بدون آنکه نیاز باشد در ابتدا آن‌ها را دانلود و نصب کنند را می‌دهد. این به کاربران گوشی‌هایی با فضای ذخیره‌سازی کم کمک می‌کند تا پیش از نصب، از عملکرد آن اپلیکیشن مطمئن شوند.