بی ام و کانسپت i4

تیزر تبلیغاتی بی ام و کانسپت i4 ؛ شکل آینده‌ی اتومبیل الکتریکی BMW

تیزر تبلیغاتی بی ام و کانسپت i4 منتشر شد. BMW Concept i4، اولین سدان تمام الکتریکی شرکت بی ام و است که در نمایشگاه اتومبیل ژنو 2020 معرفی خواهد شد.

BMW با یک تیزر ویدیویی به برخی از ویژگی‌های اولین خودروی گرن کوپه‌ی تمام الکتریکی خود، بی ام و کانسپت i4 اشاره کرده است و ما می‌توانیم نیم‌نگاهی به آنچه از اتومبیل پلاگین جدید خودروساز آلمانی انتظار می‌رود، بی‌اندازیم. این خودرو، اولین سدان تمام الکتریکی شرکت بی ام و است و در نمایشگاه اتومبیل ژنو 2020 که ماه آینده‌ی میلادی برگزار می‌شود، معرفی خواهد شد.

تیزر تبلیغاتی بی ام و کانسپت i4

 

جای تعجب ندارد که بی ام و پرده‌ی نازکی که روی این اتومبیل کشیده است را تا پیش از رونمایی از روی آن بردارد. BMW Concept i4 خبر از عصر جدیدی در Sheer Driving Pleasure (شعار بی ام و به معنای لذت واقعی رانندگی) می‌دهد. خودروساز آلمانی می‌گوید:

آن مجموعه‌ی جدیدی از برتری‌ها را فراهم می‌کند که بی ام و در آن شناخته می‌شود و ترکیبی از یک خودروی مدرن، زیبا و اسپورت با آپشن‌هایی فراوان را در یک گرن کوپه 4 درب ارائه می‌کند، در حالی که میزان تولید گازهای گلخانه‌ای توسط آن صفر است.

ما این شور و اشتیاق بی ام و را درک می‌کنیم، زیرا منصفانه است که بگوییم کانسپت i4 و به دنبال آن مدل تولیدی بی ام و آی 4، محصولی بزرگ برای این خودروساز است. تا به حال، استراتژی خودروسازها برای ارائه‌ی محصولات الکتریکی، عرضه‌ی آن‌ها در دسته‌بندی‌های مختلف بوده است. دامنه‌ی انتخاب اصلی این برند معمولاً بخش پلاگین هیبرید را بوده است، اما خودروهای الکتریکی بلندپروازانه‌تر i3 و i8 را نیز نمی‌توان از هم جدا کرد.

علیرغم اینکه صنعت خودروسازی به سمت محصولات الکتریکی روی آورده است، اما این تحول ناپایدار به نظر می‌رسد. بی ام و به طور جدید عرضه‌ی مدل‌های الکترونیکی را با SUV الکتریکی iX3 آغاز کرد که از پنجمین نسل سیستم eDrive این شرکت استفاده می‌کند. این شامل موتور الکتریکی، بخش‌های الکترونیکی سیستم و انتقال‌دهنده در قالب یک پکیج می‌شود.

بی ام و کانسپت i4

نتیجه‌ی آن، به ادعای BMW، پکیجی کوچک‌تر و سبک‌تر و همچنین کم مصرف‌تر است. در واقع، نسبت بین خروجی موتور و سیستم رانندگی در مقایسه با نسل گذشته‌ی eDrive حدود 30 درصد پیشرفته‌تر شده است. با وجود این پیشرفت، همچنان قابلیت انعطاف‌پذیری در هنگام تغییر قدرت موتور را در اختیار خواهید داشت و خودروساز آزاد است از آن در رانندگی چهار چرخ، چرخ جلو یا عقب یا پیکربندی‌های هیبرید استفاده کند.

دقیقاً باید منتظر بمانیم و همه‌ی این‌ها را در خودروی بی ام و Concept i4 ببینیم. آنچه تیزر تبلیغاتی منتشر شده نشان داده می‌شود، شکل اصلی دیوایس، چهار درب هموار و یک صندوق عقب از نوع فست بک است.

پیشتر سازنده اشاره کرده بود که BMW i4 با یک پیشرانه‌ی 390 کیلووات ساعتی یا 530 اسب بخار همراه است. این خودرو می‌تواند تنها در 4 ثانیه به شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن نیز 200 کیلومتر بر ساعت است. ضمناً با وجود باتری جدید 80 کیلووات ساعتی، این خودرو در آزمایش WLTP اروپا موفق به طی کردن 600 کیلومتر با یک بار شارژ کامل شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*