هزینه ساخت شیائومی می 10

هزینه ساخت شیائومی می 10 (XIAOMI MI 10) چقدر است؟

بررسی هزینه طراحی و تولید گوشی‌ها برای پی بردن به سود خالص گوشی سازان جالب است! در این مطلب به ارزیابی هزینه ساخت شیائومی می 10 خواهیم پرداخت.

برای خرید گوشی شیائومی می 10 و شیائومی می 10 پرو به عنوان پرچمدارانی با پشتیبانی از 5G، قدرت گرفته از تراشه اسنپدراگون 865 و دارای دوربین 108 مگاپیکسلی، به ترتیب باید 575 دلار و 675 دلار پرداخت کنید. این قیمت مخصوص کاربران چینی بوده و ممکن است بعد از توزیع در بازارهای دیگر کشورهای دنیا، افزایش پیدا کند. اما هزینه ساخت شیائومی می 10 چقدر است؟

دلیل مطرح شدن این پرسش درباره گوشی‌های جدید شیائومی، افزایش شدید قیمت آن‌ها در مقایسه با قبل است. تا پیش از این، شیائومی در صف اول تولید قاتلان پرچمدار قرار داشت. این دسته گوشی‌ها، با وجود داشتن سخت افزاری هم رده با پرچمداران، به قیمتی پایین‌تر از 500 دلار به فروش می‌رسند. اما قیمت Xiaomi Mi10 و Mi 10 Pro در مقایسه با مدل‌های قبلی حدود 140 دلار افزایش داشته است. آیا هزینه ساخت شیائومی می 10 و می 10 پرو افزایش زیادی داشته یا این که شرکت بعد از جذب مشتریان به وسیله ارزان فروشی، اکنون در پی جبران تخفیف‌های گذشته است!؟

شرکت شیائومی در پی انتقادها به خاطر افزایش زیاد قیمت پرچمداران جدیدش، کاربران را به عدم توجه به افزایش بسیار زیاد توان پردازشی و دیگر قابلیت‌های این دو گوشی در مقایسه با مدل‌های قبلی متهم کرد! به عبارتی سازنده مدعی است افزایش تعداد قطعات سخت افزاری مورد استفاده و از طرفی بالاتر رفتن قیمت‌ها آن‌ها به خاطر استفاده از ماژول‌هایی باکیفیت‌تر، همچون استفاده از یک سنسور دوربین 108 مگاپیکسلی، دلیل جهش 140 دلاری قیمت پرچمداران سال 2020 محسوب می‌شود.

هزینه ساخت شیائومی می 10

هزینه ساخت شیائومی می 10

وب سایت Techinsights برای پی بردن به این موضوع، اقدام به کالبدشکافی شیائومی می 10 5G کرد. نسخه مورد بررسی آن‌ها دارای 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت ظرفیت داخلی بود. کالبدشکافی شیائومی می 10 پرو چندی پیش صورت گرفت، اما در این کار توجهی به قیمت قطعات به کار رفته داخل گوشی نشد. وب سایت Techinsights به طور ویژه، با هدف محاسبه هزینه ساخت پرچمدار جدید شیائومی، دل و روده آن را بیرون ریخت. ارزیابی این وب سایت، هزینه ساخت گوشی شیائومی می 10 را 440 دلار برآورد کرد.

نکته بسیار مهم اینجاست که در زمان محاسبه کل هزینه تولید یک گوشی، ما فقط قیمت قطعات سخت افزار مورد استفاده داخل گجت را در نظر گرفته و به هزینه‌های توسعه، راه‌اندازی خط تولید، حقوق مهندسان طراحی و کارگران خط تولید، هزینه‌های تبلیغات، مالیات و دیگر هزینه‌های جانبی توجهی نداریم. به همین دلیل نباید تصور کرد وقتی شیائومی، گوشی می 10 (نسخه 12 گیگابایتی) را به قیمت 670 دلار به فروش می‌رساند، از هر فروش هر دستگاه، 230 دلار سود خالص به جیب خواهد زد.

برای مقایسه باید بدانید هزینه تولید یک دستگاه آیفون 11 پرو مکس با 512 گیگابایت ظرفیت داخلی، برای شرکت اپل 490 دلار است، اما گوشی نام برده به قیمت 1150 دلار به فروش می‌رسد! با بررسی دقیق متوجه خواهید شد سود حاصل از فروش همه گوشی‌های آیفون همین میزان بالا است. از طرفی در بین محبوب‌ ترین گوشی های هوشمند سال 2019 نام پنج گوشی آیفون دیده می‌شود. اکنون بهتر می‌توان دلیل این که اپل نخستین شرکت یک تریلیون دلاری آمریکایی لقب گرفت را متوجه شد!

شیائومی قیمت پرچمدارانش را کف نگه داشته و در مقایسه با سایر شرکت‌های گوشی ساز مخصوصا اپل و سامسونگ، از فروش هر گوشی رده بالا، سود کمتری به دست می‌آورد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. تنها اپل گرون فروش نیست بلکه سامسونگ هم گرونفروشه باسری جدیده پرچم داراش

  2. دم شیائومی گرم همیشه منصف.

  3. به نظرم شیامی گوشی های خیلی خوبی هستند و این گوشی با این قیمتش واقعا ارزش خرید داره ایرادی که داره اینه که وزن سنگینی دارن فقط