بازی سایلنت هیل

آیا استودیو کوجیما پروداکشنز در حال ساخت نسخه جدیدی از سری بازی سایلنت هیل است؟

باور کنید نمی‌خواهم با چند سطر ادعای بی‌اساس و امیدواری بی‌دلیل به موجی که چند وقت اخیر پیرامون همکاری کوجیما پروداکشنز و کونامی برای ساخت نسخه جدید سری بازی سایلنت هیل ایجاده است، دامن بزنم. اطلاعات و گزارشاتی پیرامون ساخت Silent Hill جدید وجود دارد که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت؛ پس بیایید هرچه در این خصوص می‌دانیم را مرور کنیم.

چند سال قبل قرار بود کوجیما نسخه جدید سری بازی سایلنت هیل را برای کونامی بسازد، اما همه چیز بعد از نمایش فوق‌العاده P.T بهم ریخت و خوشحالی ما پس از چشیدن معجون هولناک راهروهای دموی قابل بازی P.T چندان دوام نداشت و خیلی زود گمانه‌زنی‌ها در مورد لغو شدن ساخت این بازی دست به دست شدند و در نهایت امر شاهد جدایی کوجیما از کونامی و لغو ساخت Silent Hill جدید بودیم. اما اینطور که پیداست، پس از انتشار بازی دث استرندینگ، استودیو مستقل و تازه تاسیس کوجیما یعنی «کوجیما پروداکشنز» برای ساخت دومین اثر خود قصد دارد به سراغ مجموعه سایلنت هیل برود و با کونامی همکاری کند.

چندی قبل «آکی سایتو» (Aki Saito) مدیر روابط عمومی کوجیما پروداکشنز در حساب رسمی استودیو (به زبان انگلیسی)، از هواداران بابت «سکوت» چند وقت اخیر خود عذرخواهی کرد و نوشت، به زودی در مورد پروژه‌های جدید صحبت خواهند کرد و یک عکس همراه این نوشته‌ها توئیت شده بود و همه چیز در ابتدا عادی به نظر می‌رسید. اما تنها چند ساعت کافی بود تا هواداران با تکیه بر استفاده کلمه سکوت (Silent) و نوشته‌ای که سایتو در تصویر بر روی دفترچه یادداشت خود دارد، شروع به تئوری‌پردازی پیرامون ارتباط این توئیت با سایلنت هیل جدید کنند. روی کاغذ عبارت «پایرامید» (Pyramid) نوشته شده که احتمالا به کله هرمی (Pyramid Head)، شخصیت محبوب و معرف دنیای Silent Hill اشاره دارد و همچنین «هفته آینده» نیز روی کاغد به چشم می‌خورد تا کمی به خودمان امیدواری بدهیم که به زودی (در هفته جاری) بازی سایلنت هیل جدید معرفی خواهد شد!

گذشته از این توئیت، ماه قبل گزارشات بسیاری پیرامون ساخته شدن یک Silent Hill توسط کوجیما با سبک و سیاق P.T منتشز شد که در نهایت امر کونامی این گزارشات را تایید یا رد نکرد، اما این شرکت ژاپنی به هواداران خود مژده داد که آن‌ها به دنبال احیای سری بازی سایلنت هیل هستند.

در اواخر بهمن ماه، ماساهیرو ایتو که او را به خاطر طراحی چند باس فایت خاطره‌انگیز در سری سایلنت هیل می‌شناسیم، در توئیتی اعلام کرد در حال حاضر مشغول فعالیت در پروژه جدیدی است که امیدوار است «لغو» نشود! با شنیدن اسم ایتو، پروژه جدید و عبارت لغو (اشاره به P.T)، به من حق بدهید به ساخته شدن یک سایلنت هیل جدید فکر کنم!

این تصویر در اوایل زمستان توسط کوجیما منتشر شد و این بازی‌ساز ژاپنی اعلام کرده بود در یک دفتر «ساکت» (Silent) مشغول کار است! روی صفحه نمایش چه می‌بینید؟ درست است! یک تپه. آیا کوجیما دارد به ما می‌گوید در حال کار بر روی تپه سکوت (Silent Hill) است؟ ما که اینطور فکر می‌کنیم؛ زیرا طی ماه‌های اخیر او بارها از علاقه خود به ساخت یک بازی ترسناک یا دیدن فیلم‌های ترسناک گفته است و گزارش چند وقت پیش یوروگیمر نشان می‌داد مشکلات کوجیما و کونامی حل شده و با ذوب شدن یخ رابطه آن‌ها، همه چیز برای ساخت Silent Hill بعدی محیا است.

چند هفته قبل روابط عمومی استودیو کوجیما پروداکشنز اعلام کرد برای پرای اثر بعدی خود یک «پروژه بزرگ» را انتخاب کرده‌اند. نسخه پی سی بازی دث استرندینگ هم در تابستان منتشر خواهد و این اتفاق به این معنی خواهد بود که زودی، کوجیما و همراهانش باید تمام تمرکز خود را معطوف ساخت یک بازی جدید و مهم کنند و چه اثری بهتر از یک سایلنت هیل که بازیکنان بی‌شماری بی‌صبرانه منتظر تجربه و معرفی نسخه جدید آن هستند؟

همانطور که در ابتدای مطلب نوشتم، قصد نداریم بی‌خودی به خودمان امید بدهیم که یکی از سری بازی‌های محبوبمان به زودی احیا خواهد شد، اما شواهد قابل‌توجه و غیرقابل انکاری وجود دارد که نشان می‌دهد تا چندی دیگر شاهد رونمایی از سایلنت هیل جدید خواهیم بود!

نظر شما در این‌باره چیست؟ نظرات خود در مورد همکاری احتمالی کوجیما با کونامی را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*