رایج ترین مشکلات اپل آیفون 7

رایج ترین مشکلات اپل آیفون 7 + راه حل

ما در این مطلب، رایج ترین مشکلات اپل آیفون 7 (Apple iPhone 7) که برای کاربران پیش می‌آید را انتخاب کرده و راه‌کارهایی برای رفع آن‌ها ارائه خواهیم کرد.

آیفون 7 تفاوت چندانی با نسل‌های قبلی خود ندارد، اما اگر نگاه عمیق‌تری به آن بکنیم، پیشرفت‌هایی نیز در آن خواهیم یافت. این پیشرفت‌ها شامل چیزهایی مثل عملکرد عالی دوربین و وجود اسپیکرهای دوگانه است. سرانجام کمپانی اپل دستگاه پرچمدار خود را در برابر آب مقاوم ساخت. اگر صاحب این مدل گوشی هستید، حتما از داشتنش لذت می‌برید، اما گاهی بروز یک مشکل می‌تواند این لذت را از بین ببرد.

فهرست رایج ترین مشکلات اپل آیفون 7

رایج ترین مشکلات اپل آیفون 7

مشکل عمل نکردن دکمه بلندگو حین مکالمه

برخی از کاربران آیفون متوجه شده‌اند که هنگام برقراری تماس تلفنی، آیکون بلندگو خاکستری شده و عمل نمی‌کند. بنظر می‌رسد که این مشکل برای تعداد کمی از کاربران به وجود آمده و اپل از این مسئله آگاه است. هرچند، دیگر نمی‌توان تعمیرات خارج از گارانتی را برای بلندگوهای داخلی ارائه داد.

راه حل:

ممکن است این مشکل از لوازم جانبی وصل شده از طریق بلوتوث به تلفن شما ناشی شود. برای خاموش کردن بلوتوث، انگشت خود را از پایین صفحه به سمت بالا بکشید، سپس روی آیکون بلوتوث ضربه زده و آن را غیرفعال کنید.

مشکل از دسترس  خارج شدن گوشی

طبق گزارش MacRumors در ماه سپتامبر، یک سند داخلی از وجود مشکل دیگری در گوشی اپل خبر می‌دهد. این مسئله باعث شده که پس از خارج کردن آیفون 7  از حالت پرواز، این گوشی از دسترس خارج بماند و هیچ سرویسی نداشته باشد. کمپانی اپل گفت که این مسئله را برطرف کرده است، اما اکنون برنامه حل این مشکل را برای کسانی که همچنان از این موضوع رنج می‌برند، راه اندازی کرده است. اپل می‌گوید که این مسئله برای درصد کمی از صاحبان گوشی آیفون اتفاق افتاده است. به این ترتیب افرادی که تلفنشان دچار این مشکل شده، می‌توانند گوشی خود را اپل استور برده و آن را به صورت رایگان تعمیر کنند. گوشی‌هایی با شماره مدل A1660، A1780 و A779 تحت تاثیر این مسئله قرار می‌گیرند، بنابراین شماره مدل دستگاه خود را در پشت گوشی بررسی کنید.

راه حل:

1- راه حلی که اپل برای حل این مسئله ارائه کرده این است که گوشی خود را ری‌استارت کرده و سیم کارت خود را مجددا وارد کنید. توصیه می‌شود زمانی که گوشی شما از دسترس خارج شد، این دستورالعمل را انجام دهید.

2- اگر آخرین نسخه iOS را دریافت نکرده‌اید، گوشی خود را به روز رسانی کنید.

3- اگر مشکل همچنان ادامه داشت، شماره مدل گوشی خود را بررسی کنید.

مشکل عدم وجود جک 3.5 میلیمتری هدفون

تصمیم اپل برای حذف جک هدفون کاملا بحث برانگیز بوده است. اگر تاکنون هدفون‌های خود را به پورت استاندارد گوشی وصل می‌کردید، اکنون دیگر نمی‌توانید این کار را بکنید، زیرا اپل جک 3.5 میلیمتری هدفون‌هایش را حذف کرده است. استفاده از درگاه لایتنینگ نیز بدان معناست که شما نمی‌توانید آیفون 7 خود را هنگام استفاده از هدفون شارژ کنید، راه‌حل های جایگزینی وجود دارند، اما برای رفع این موضوع راه حل واقعی وجود ندارد.

راه حل:

1- در جعبه این دستگاه، همراه با گوشی آیفون 7 یک رابط وجود دارد، یا شما می‌توانید برای آن یک رابط بلوتوثی درنظر بگیرید. همچنین شما می‌توانید با نگاهی به راهنمایی‌های ما نحوه استفاده از هدفون‌های قدیمی برای آیفون 7 را بررسی کنید.

2- راه حل بعدی برای حل این مشکل استفاده از هدفون‌های بی‌سیم است.

 مشکل ایجاد صدای خش خش در آیفون 7

بسیاری از دارندگان آیفون 7 از صدای خش خش اسپیکر آن شکایت کرده‌اند. بنظر می‌رسد که این دستگاه هنگام پردازش‌های سنگین مانند، اجرای برنامه یا بازی صدای بلندتری را از خود ایجاد می‌کند، این مشکل می‌تواند از پردازنده آن ناشی شود. برای تست این مشکل گوش خود را کنار لوگوی اپل قرار داده و کاری را اجرا کنید که نیاز به پردازش سنگینی داشته باشد. لازم به ذکر است که اگر بسیاری از تلفن‌ها و دیگر دیوایس‌ها را کنار گوش خود بگیرید، متوجه مقداری صدای خش خش هنگام اجرای کار سنگین خواهید شد. بیشتر اوقات ما متوجه این صداها نمی‌شویم.

راه حل:

در حال حاضر هیچ راه حلی برای این مشکل وجود ندارد، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که این مسئله برای تمامی گوشی‌های آیفون 7 نیست، بنابراین ممکن است شما بخواهید گوشی خود را تعویض و یک گوشی جدید بگیرید.

مشکل عمر باتری آیفون 7

عمر باتری آیفون 7 به لطف یک باتری بزرگ‌تر و تراشه A10 Fusion بایستی از آیفون 6S بهتر باشد. در تالار گفتمان اپل بنظر می‌رسد که برای بسیاری از کاربران همینطور است، اما با این حال، ما شاهد شکایاتی در رابطه با تخلیه‌ی سریع باتری آیفون 7 نیز هستیم.

راه‌حل:

1- جهت دریافت iOS 10.3.2 ، گوشی آیفون خود را به روز رسانی کنید. در این آپدیت به مشکلات تخلیه‌ی سریع باتری پرداخته شده است.

2- به قسمت تنظیمات رفته و بعد از آن گزینه Battery را انتخاب کرده و  Low Power‌ Mode را فعال کنید تا باتری شما دیرتر تخلیه شود. اما این کار با اشکالاتی همراه است، یعنی چیزهایی مانند ایمیل، هی سیری، رفرش اپلیکیشن‌های موجود در پس زمینه، دانلود‌های خودکار و افکت‌های تصویری را کاهش داده یا کاملا غیرفعال خواهد کرد. اما خاموش کردن هر کدام از این موارد در افزایش عمر باتری موثر است.

3- وارد تنظیمات گوشی شوید و گزینه‌ی Battery‌ را انتخاب کنید و به زیر Battery Usage‌ نگاهی بیندازید. اگر در این قسمت اپلیکیشن خاصی وجود دارد که مقدار زیادی از باتری را مصرف می‌کند، پس به فکر به روز رسانی، حذف یا جایگزینی آن اپلیکیشن باشید.

4- همچنین می‌توانید آموزش‌های مربوط به باتری آیفون 7 را بررسی کنید.

مشکل اکتیو نشدن در آیفون 7 جدید 

بسیاری از افراد در فعال کردن آیفون‌های جدید خود به مشکل می‌خورند. اگر پیامی در مورد عدم دسترسی به سرور فعال سازی دریافت کردید، بدانید که اپل سعی دارد تا از عهده حجم فعلی یا افرادی که سعی در دسترسی به آن دارند، برآید. اگر در کنار iOS Device Activation، باکس سبز رنگی را ندیدید، کمی بعد مجددا بررسی کنید.

راه حل:

1- اگر می‌خواهید که این کار را با استفاده از دیتای موبایل خود انجام دهید، بهتر است آن را با وای فای تغییر بدهید.

2- با فشار دادن و نگه داشتن دکمه Sleep / Wake دستگاه را به طور کامل خاموش کنید. سپس مجددا با فشردن و نگه داشتن دکمه Sleep / Wake آن را روشن کنید.

3- مطمئن شوید که iTunes به روز است و سعی کنید که آیفون 7 خود را به کامپیوتر وصل کنید تا با استفاده از iTunes فعال سازی دستگاه انجام شود.

4- اگر در اکتیو شدن گوشی آیفون 7 خود مشکلی پیش آمد، با گارانتی یا تعمیرگاه‌های مجاز تماس بگیرید.

5- اگر هیچکدام از این موارد، مشکل شما را حل نکرد، بهتر است به تعمیرگاه مراجعه کنید.

مشکل کیفیت اسپیکر و صدای ضعیف هنگام برقراری تماس تلفنی

بیشترین گزارش در رابطه با مشکل کیفیت صدا هنگام تماس تلفنی در آیفون 7 بوده است. برخی از افراد می‌گویند که هنگام  مکالمه با گوشی صدا ضعیف به گوش می‌رسد. بقدری از این مشکل شکایت شده که اپل از آن زمان تاکنون برای کمک به افرادی که با این مشکل سر و کله می‌زنند، صفحه پشتیبانی را به روز کرده است.

راه حل:

1- به تنظیمات گوشی و بعد از آن به قسمت Sound بروید و نوار Ringer and Alert را به سمت راست بکشید تا میزان صدا افزایش یابد.

2- اگر می‌توانید صدا را از طریق اسپیکر بشنوید، چند روش وجود دارد که می‌توانید امتحان کنید:

  • سوئیچ  Ring / Silent را که در کنار گوشی قرار دارد، بررسی کنید تا مطمئن شوید که گوشی سایلنت نیست.
  • اطمینان حاصل کنید که قاب گوشی روی اسپیکر را نپوشانده و آن را مسدود نکرده است.
  • آیفون خود را ری استارت کنید.
  • اسپیکر گوشی خود را تمیز کرده و هر گونه گرد و غباری را از روی آن پاک کنید.
  • برنامه‌ای را اجرا کنید که با جلوه‌های صوتی یا سر و صدا همراه باشد، سپس با استفاده از کلید‌های صدا یا کنترل سنتر، میزان صدا را تنظیم کنید.

3- اگر نمی‌توانید از اسپیکر صدا را بشنوید یا بعد از تست روش‌های فوق، چیزی تغییر نکرد، به پشتیبانی اپل یا تعمیرگاه مراجعه کنید.

مشکل از کار افتادن بازخوردهای هپتیک لمس 3 بعدی در آیفون 7

در برخی از موارد تاچ سه بعدی یا همان 3D Touch ممکن است در آیفون‌ها قابلیت پاسخگویی نداشته باشد و کاربران نتوانند از طریق فشار دادن زیاد روی نمایشگر به این آپشن‌ها دسترسی داشته باشند. بسیاری از کاربران وجود این مشکل را گزارش کرده‌اند. برای حل این مسئله در اینجا به چند روش اشاره کرده‌ایم که می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید.

راه حل:

1- ری استارت یا راه اندازی مجدد تلفن به طور موقت بازخورد لمسی را بازیابی می‌کند.

2- وارد تنظیمات یا همان Setting شوید، و بعد به قسمت Sound & Haptics بروید. در انتهای صفحه گزینه‌ی System Haptics را غیر فعال و بعد مجددا فعال کنید.

3- به ترتیب وارد Setting> Accessibility>Touch>3D Touch شوید و آن را غیرفعال و بعد فعال کنید. سپس 3D Touch Sensitivity را تنظیم کنید.

4- اگر برنامه‌ی اسکایپ را نصب کرده‌اید، باید بازخورد را پس از غیرفعال کردن گزینه‌ی یکپارچگی با اپلیکیشن بازگردانی کنید.

مشکل کرش شدن یا بیرون پریدن از برنامه‌ها در آیفون

بسیاری از کاربران گفته‌اند که وقتی در تنظیمات برنامه تلفن یا در لیست تماس‌های اخیر هستند، با مشکل کرش شدن و بیرون پریدن از برنامه مواجه می‌شوند. عمده دلایل آن به ضعف های نرم افزاری یا مسائلی که خود کاربر رعایت نکرده است برمی‌گردد. در این جا به چند روش برای حل این مشکل اشاره شده است.

راه حل:

1- با بروز رسانی سیستم عامل گوشی خود می‌توانید بسیاری از مشکلات آن از جمله کرش برنامه‌های آیفون را حل کنید.

2- در صورت بروز مشکل پس از بروز رسانی، ممکن است خود بروز رسانی به درستی نصب نشده باشد. در صورت امکان دستگاه خود را به نسخه پشتیبان تهیه شده قبل از بروز رسانی برگردانید، سپس دوباره بروز رسانی را نصب کنید.

3- به ترتیب وارد Setting> Contacts> Account‌ شوید. سپس روی گزینه Exchange account ضربه بزنید و آن را خاموش کنید.

مشکل از کار افتادن لمس 3 بعدی

ویژگی لمس 3 بعدی بخش جدایی ناپذیر از آیفون 7 و آیفون 7 پلاس است، زیرا این ویژگی ارتباط برقرار کردن با برنامه‌ها و رفتن به تنظیمات آن‌ها را آسان‌تر می‌کند. با این حال، برخی از کاربران نمی‌توانند از ویژگی لمس 3 بعدی این دستگاه بهره ببرند و فکر می‌کنند که این قابلیت دیگر کار نمی‌کند.

 راه حل:

1- گوشی خود را ری استارت کنید.

2- اگر اخیرا از یک محافظ صفحه نمایش جدید استفاده کرده‌اید، آن را بردارید و دوباره از لمس 3 بعدی گوشی را امتحان کنید. اگر کار کند، مشکل از محافظ صفحه نمایش است.

3- صفحه لمسی گوشی خود را به خوبی تمیز کنید.

4- به ترتیب وارد Setting> General> Accessibility> 3D Touch شوید و مطمئن شوید که این قابلیت به طور اتفاقی خاموش نشده است. از این قسمت می‌توانید این ویژگی را تنظیم کرده و آن را آزمایش کنید.

5- برای حل این مشکل خود به تعمیرگاه مراجعه کنید.

قطع و وصل شدن میکروفون

وقتی وسط یک تماس صوتی با اسپیکر یا هدست هستید، میکروفون قطع و وصل می‌شود. البته این مشکل در هر تماس صوتی رخ نمی‌دهد. بلکه بعد از قطع کردن و تماس مجدد اتفاق می‌افتد و دلیل بروز این مسئله تفاوت کیفیت تماس است. این مشکل زمانی رخ می‌دهد که با کسی تماس برقرار می‌کنید.

راه حل:

1- برای هر گونه مشکل اول از همه به ری استارت دستگاه و بروز رسانی آن فکر کنید.

2- از آیفون خود بکاپ بگیرید و بعد با استفاده از نسخه پشتیبان یا همان بکاپ، به سراغ اجرای تنظیمات کارخانه و بازیابی تلفن بروید.

3- این مسئله می‌تواند از مشکلات سخت افزاری ناشی شود. پس بهتر است به یک تعمیرگاه مراجعه کنید.

مشکل عمل نکردن شناسه لمسی

بسیاری از صاحبان آیفون 7 با مشکل شناسه لمسی روبرو شده‌اند. گاهی اوقات شناسه لمسی این گوشی‌ها به طور کامل متوقف شده یا عملکرد آن با مشکل روبرو می‌شود. یکی از کاربران گفت که وقتی گوشی خود را به شارژ می‌زند، هنگام باز کردن قفل گوشی شناسه‌ی لمسی آن دچار مشکل می‌شود.

راه حل:

1- مثل همیشه، ابتدا گوشی خود را ری استارت کنید و دوباره شناسه لمسی آن را امتحان کنید.

2- سنسور و انگشتی که با آن قفل گوشی را باز می‌کنید، تمیز کنید. زیرا گرد و غبار و سایر ذرات می‌توانند در سنسور آن تداخل ایجاد کنند.

3- اگر هنوز نسخه‌ی iOS 10.3.2‌ را دریافت نکرده‌اید، برای دریافت و نصب آن اقدام کنید.

4- اثر انگشت قبلی را حذف کرده و مجددا اثر انگشت خود را ثبت کنید.

5- اگر این مشکل زمانی که گوشی در حال شارژ است پیش آمد، سعی کنید که از پریز یا پورت USB دیگری استفاده کنید. حتما درگاه لایتنینگ را بررسی کرده و گرد و غبار آن را پاک کنید.

6- اگر گوشی مشکل سخت افزاری داشت، آن را به تعمیرگاه ببرید.

مشکلات بلوتوث

مانند سایر تلفن های هوشمند، مردم همواره در استفاده از هدفون‌های بی‌سیم یا هنگام اتصال آیفون خود به ماشین با مشکل اتصالات بلوتوثی روبرو می‌شوند. برخی از کاربران نیز هنگام روشن بودن بلوتوث، متوجه تخلیه‌ی سریع باتری گوشی خود شده‌اند.

راه حل:

1- گوشی را ری استارت کنید.

2- بلوتوث گوشی را خاموش و مجددا روشن کنید.

3- جفت سازی دستگاه‌ها را غیرفعال کرده و مجددا آن‌ها را متصل کنید.

4- شما می‌توانید تنظیمات شبکه خود را ریست کنید. برای این کار به ترتیب وارد Setting> General> Reset> Reset Network Setting شوید. سپس مجددا بلوتوث خود را امتحان کنید.

5- در iOS 10.2 عملکرد بلوتوث و اتصالات آن پیشرفت‌هایی داشته است. پس اگر بروز رسانی نکرده‌اید، حتما برای دریافت و نصب آن اقدام کنید، زیرا ممکن است این به‌روزرسانی‌ها مشکل را کاهش دهند.

6- اگر شاهد تخلیه‌ی بسیار سریع باتری هستید، ممکن است مشکل از کابلی باشد که شما استفاده می‌کنید. برای حل این مشکل حتما از کابل‌های باکیفیتی استفاده کنید.

7- از آیفون خود بک آپ بگیرید و بعد با استفاده از نسخه پشتیبان یا همان بک آپ، به سراغ اجرای تنظیمات کارخانه و بازیابی تلفن بروید. سپس بلوتوث آن را تست کنید.

مشکل نمایش صفحه سیاه، سبز یا بنفش دوربین گوشی

این مشکل برای کاربران iPhone 7 Plus رخ می‌دهد. کاربران از این شکایت دارند که آیفونشان در زمان استفاده از دوربین گوشی، صفحه سیاه یا گاهی اوقات سبز یا بنفش را نشان می‌دهد. برخی اوقات نیز یک خطا با عنوان “Emergency iPhone needs to cool down” روی صفحه ظاهر می‌شود.

راه حل:

1- در ابتدا مطمئن شوید که چیزی لنز گوشی را مسدود نکرده باشد، اگر از کاور یا محافظ استفاده می‌کنید، آن را از روی گوشی بردارید و سپس دوباره امتحان کنید. پنجره navigate and multitask را با دوبار کلیک کردن بر روی دکمه‌ی هوم باز کنید و نرم افزار دوربین خود را بسته و سپس دوباره امتحان کنید. گوشی خود را ری استارت کرده و سپس امتحان کنید.

2- اگر این روش‌ها مشکل دوربین شما را برطرف نکرد، به احتمال زیاد آیفون شما مشکل سخت افزاری دارد. در این صورت، به شما توصیه می‌کنیم که به تعمیرگاه مراجعه کنید.

مشکل خرده شدگی یا خراشیدگی

کمپانی اپل در مورد میکرو ساینده‌هایی (micro-abrasions) در قسمت پایین براق رنگ مشکی iPhone 7 به ما گفته بود که این قسمت‌ها مستعد خراشیدگی هستند. در پایین رنگ مشکی iPhone 7 به راحتی در معرض خرده شدن یا خراشیده شدن است، حتی زمانی که در بسته بندی قرار دارد.

راه حل:

متاسفانه، هیچگونه ضمانتی این مشکل را تحت پوشش قرار نمی‌دهد. به همین دلیل، برخی از فروشندگان، فروش آیفون خود را در این رنگ متوقف کرده و شروع به خرید دیگر رنگ‌های این گوشی کرده‌اند.

مشکل داغ شدن گوشی

شکایات زیادی در رابطه با گرم شدن گوشی آیفون از طریق کاربران به گوش رسیده است. این مسئله که گوشی‌های هوشمند یا دیگر دستگاه‌های الکترونیک در زمان انجام وظایف خاص داغ می‌شوند، امری طبیعی است. برای مثال یک آیفون در هنگام پخش زنده ویدیو، استفاده از اسنپ چت (Snapchat)، اجرای بازی‌ها یا انجام دیگر کارهایی که باعث می‌شود پردازنده از نهایت توان خود استفاده کند، گرم می‌شود. اگر زمانی که استفاده خود را در این قبیل موارد به پایان رساندید، حرارت گوشی به حالت عادی خود بازگشت، این موضوع عادی است.

راه حل:

1- ممکن است یک برنامه غیر استاندارد باعث شود که آیفون شما بیش از حد داغ شود. این برنامه حتی ممکن است در بک گراند یا همان پس زمینه درحال اجرا باشد و باعث گرم شدن آیفونتان شود. برنامه‌هایی که اخیرا به روز رسانی شده‌اند را بررسی کنید. این مشکل گاهی اوقات به دلیل به‌روزرسانی‌های بد رخ می‌دهد. اگر موفق به انجام این کار نشدید، می‌توانید گوشی خود را بازگردانی (Restore) کنید.

2- اگر پس از بازگردانی همچنان این مشکل را داشتید، به شما پیشنهاد می‌کنیم گوشی خود را به دست تعمیر کاران متخصص بسپارید، زیرا یک گوشی هوشمند زمانی که مستعد داغ شدن است ممکن است به دلیل یک مشکل سخت افزاری خطرناک باشد. پس در کوتاه‌ترین زمان ممکن به این مشکل رسیدگی کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. من ایفون ۷ دارم گوشیه اثرانگشت میشناسه ولی دکمه هوم حالت فشاری بودنشو از دست داده نمیدونم چه خاکی به سرم بریزم خیلی بیخود و الکی شما راه حلی میشناسین؟؟؟

  2. مشکلات سخت افزاری درصورتی آب خوردن، ضربه و داغ کردن زیاد به وجود میاد
    در صورت که چنین مشکلاتی پیش نیاد تا چندین سال سالم میمونه

  3. 7 پلاس مشکل خاصی نداره
    فقط دوربینش حساسه و در صورت ضربه دیدن خیلی زود آسیب میبینه و قیمتش بالاست

  4. گوشی iPhone 7 جزو برترین گوشی هاست ولی بالاخره مشکلاتی هم داره
    البته تا زمانی که ضربه یا آب نخوره مشکلی براش پیش نمیاد و گوشی بسیار قدرتمندی هست