فناوری Power Balancer ایسوس

فناوری Power Balancer ایسوس معرفی شد

فناوری Power Balancer ایسوس برای سرورها و مادربردهای مبتنی بر سرورهای این شرکت رونمایی شد. در ادامه با این فناوری اختصاصی ایسوس آشنا می‌شویم.

ایسوس به عنوان یکی از شرکت‌های پیشگام در زمینه فناوری اطلاعات و طراحی سیستم‌های سرور، از فناوری اختصاصی خود با نام Power Balancer در سرورها و مادربردهای مبتنی بر سرورهای ایسوس رونمایی کرد. این فناوری با پشتیبانی از نسل جدید پردازنده‌های نسل دوم Intel® Xeon® Scalable (شامل پردازنده‌های Cascade Lake-SP refresh) در سروهای RS720/720Q/700 E9، RS520/500 E9، ESC8000/4000 G4 و مادربردهای سرور سری Z11 در دسترس خواهد بود.

در نرم افزارهای پیچیده، نظیر HPC، هوش مصنوعی و Edge Computing تنظیمات عملکرد و میزان مصرف یکی از چالش‌برانگیزترین مباحث است. با فناوری Power Balancer و نسل دوم پردازنده‌های سری Xeon® Scalable اینتل، سرورهای ایسوس توانسته‌اند به میزان حداکثر 31 وات بر node را در عملکردهای محاسباتی سنگین ذخیره کرده و عملکرد را به طور یکنواخت و ثابت در بالاترین حالت ممکن نگه دارند.

آشنایی با فناوری Power Balancer ایسوس

مقوله سبز بودن (مصرف بهینه) و میزان مصرف همیشه دو مبحث پیچیده در صنعت سرور در سال‌های اخیر بوده است. به ویژه در حال حاضر که نیاز به پایگاه‌های داده برای پردازش‌های حجیم، نیاز به فضای بیشتر برای ذخیره سازی و ارتباط سریع، نیازمند سرورهای قدرتمند است. در سال 2019 ایسوس راهکار کنترل دمایی سرورها را با نام Thermal Radar 2.0 معرفی کرد که امکان پایش مداوم و در لحظه پارامترهای مربوط به مصرف و دما را در سرورها در دسترس قرار می‌داد، در کنار آن نیز نمودارهای خمیده کنترل فن به صورت دینامیک امکان کاهش میزان مصرف فن‌ها را در سرورها مهیا ساخته بودند. با نسل دوم پردازنده‌های سری Xeon® Scalable اینتل، ایسوس این فناوری جدید را به منظور ادامه دهنده راه موفق فناوری قبلی برای بهبود عملکرد سرورهای خود در سرورهای خود نهادینه کرد.

این فناوری جدید به سرور امکان می‌دهد تا بر اساس میزان کار و فشار بر روی پردازنده، بر اساس مانیتورینگ خودکار و بلادرنگ، مصرف کلی انرژی سرور را بهبود بخشیده تا سرورها بر اساس هزینه بر عملکرد بهینه شوند.

در لابراتوار تخصصی سرورهای ایسوس، مهندسان بخش R&D یک سرور ایسوس را در دو حالت فعال و غیرفعال این فناوری مورد سنجش قرار دادند که طی بررسی‌های انجام شده، در حالی که پردازنده در فشار کاری 80 درصدی بود، نیاز به 130 وات توان بیشتر نسبت به حالت فعال Power Balancer بود که این سرور توانست 14 درصد مصرف را در راندمان یکسان بهبود بخشد.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت‌های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. امیدوارم بتونه با کمپانی اپل رقابت کنه