مشاهده یوفوها

دولت انگلستان اسناد محرمانه درباره مشاهده یوفوها را منتشر خواهد کرد

وزارت دفاع بریتانیا قصد دارد برای نخستین بار، اسناد محرمانه مربوط به مشاهده یوفوها (UFOs) یا اجسام پرنده ناشناس را در دسترس عموم قرار دهد.

از اوایل دهه 1950 تا سال 2009، وزارت دفاع انگلستان (MoD) گزارش‌های مربوط به مشاهده یوفوها را جمع‌آوری و بررسی می‌کرد. حالا یک دهه پس از پایان برنامه، این اسناد محرمانه در شُرف عمومی شدن هستند.

البته پیش‌تر هم MoD برخی از اسناد مشاهده یوفوها را به صورت گزینشی در وب‌سایت «آرشیو ملی انگلستان» منتشر کرده بود. اما به گفته‌ی سخنگوی نیروی هواویی بریتانیا، این‌بار دولت قصد دارد یک صفحه اینترنتی اختصاصی ایجاد کند و تمام گزارش‌های مربوطه را روی آن قرار دهد.

این تصمیم پس از آن گرفته شد که یکی از خبرگزاری‌های انگلیسی (PA Media) بنابر اصل آزادی اطلاعات، چنین درخواستی را ارائه کرد. ظاهرا مقامات MoD هم به این نتیجه رسیده‌اند که انتشار عمومی این اسناد، بهتر از ارسالشان به آرشیو ملی است.

مشاهده یوفوها

طبق اسناد آرشیو ملی، علاقه انگلیسی‌ها به مبحث یوفو در دهه 50 میلادی، وزارت دفاع کشور را بر آن داشت تا با تشکیل گروهی موسوم به بشقاب پرنده (Flying Saucer) موضوع را بررسی کند. در سال 1952 حتی توجه نخست وزیر وقت، وینستون چرچیل هم به یوفوها جلب شد و او سوالاتی را دراین‌باره از مقامات نیروی هوایی پرسید.

اما گروه بشقاب پرنده به این نتیجه رسید که گزارش مشاهده یوفوها ناشی از حقه بازی یا توهم افراد بوده است. در برخی موارد هم اجسام پرنده‌ی عادی با یوفو اشتباه گرفته شده بودند. از این رو، اعلام کرد که نیازی به تحقیقات بیشتر درباره چنین گزارش‌هایی نیست. ظاهرا این پایان ماجرا نبود و سایر شاخه‌های وزارت دفاع به تحقیقات رسمی روی یوفوها ادامه دادند و کار آن‌ها به قرن بیست و یکم نیز کشید.

آخرین گزارش MoD به صورت آنلاین در سال 2009 منتشر شد که به موارد مشاهده یوفوها از ژانویه تا پایان نوامبر آن سال مربوط بود. این شامل رویت یک دیسک نورانی نقره‌ای رنگ (گزارش شده در ماه ژانویه)، روشنایی‌های قرمز و نارنجی رنگ (ماه ژوئن)، یک گوی نورانی سفید و نقره‌ای رنگ (ماه ژوئیه) و سه جسم کروی مشتعل در آسمان (سپتامبر 2009) می‌شود.

اما پس از تغییر خط‌ مشی وزارت دفاع انگلستان در دسامبر 2009، ثبت گزارش‌ها و تحقیق روی اشیای ناشناس پرنده متوقف شد. البته کپی‌هایی از یافته‌های پیشین همچنان حفظ شده که قرار است در ماه‌های آینده، منتشر شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه