مبتلایان کرونا

تشکیل 300 هزار اکیپ برای شناسایی خانه به خانه مبتلایان کرونا در ایران

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد 300 هزار اکیپ برای شناسایی خانه به خانه مبتلایان کرونا در نظر گرفته‌ایم که این اکیپ از 2 روز آینده آغاز به کار خواهد کرد.

سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته در مصاحبه‌ای اعلام کرد با توجه به شیوع گسترده کرونا در ایران، یک حرکت بزرگ را آغاز کرده‌ایم که قرار است در قالب یک طرح بسیج ملی به سمت شکست کروناویروس و کویید 19 قدم برداریم. وی افزود در اجرای این طرح به عنوان یکی از پیشتازان کشورهای شرق مدیترانه که همواره اول بوده‌ایم و به عنوان نخستین کشور جهان قصد داریم به جای اینکه منتظر بمانیم ویروس به سراغ ما بیاید، ما به سراغ ویروس برویم.

جزئیات طرح شناسایی خانه به خانه مبتلایان کرونا

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه بیان کرد در این طرح 300 هزار اکیپ در سراسر کشور ایجاد می‌شود و به صورت رسمی از دو روز آینده آغاز به کار خواهد کرد. وی افزود شب گذشته با روسای تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی ویدیو کنفرانسی را برگزار کرده‌ایم و 300 هزار اکیپ نیز برای این طرح به لوازم مورد نیاز شناسایی بیمار مجهز خواهند شد. وی در پایان خاطرنشان کرد این آمادگی را داریم تا به تمامی خانه‌های مردم مراجعه کرده و با شناسایی بیماران از شیوع آن جلوگیری کنیم.

انتقادات به طرح وزیر بهداشت

به طرح جدید وزیر بهداشت برای  شناسایی خانه به خانه مبتلایان کرونا انتقادات زیادی وارد شده است که در این خصوص دکتر مصطفی سید میررمضانی، دستیار روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان عنوان کرد:

هشدار می‌دهم که این طرح نه فقط به معنی شکست کرونا نخواهد بود، بلکه باعث شیوع بیشتر می‌شود. گویا جناب وزیر ویروس کرونا را با باکتری سل اشتباه گرفته‌اند. کرونا ویروسی است که بسیار سریع انتقال پیدا می‌کند و بهترین راه مبارزه با آن آموزش عمومی و رصد سیستماتیک بیماران و نزدیکان آنها است.

دکتر مصطفی سید میررمضانی در ادامه تاکید کرد:

اکیپ‌های شناسایی خانه به خانه می‌تواند همانند بمب‌های خوشه‌ای ویروس عمل کرده و سایر افراد را نیز به این ویروس مبتلا کند و ویروس توسط لباس و تجهیزات این اکیپ‌ها از خانه‌ای به خانه دیگر و یا حتی خانه و خانواده و دوستان خودشان منتقل کنند که این فاجعه‌ای بزرگ را به همراه خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. الان همه تو این فکر هستن که یه سری دکتر قراره بیان معاینه شون کنند ولی تمام افراد این طرح بسیجی هایی هستن که کلا یک هفته هم اموزش ندیدن
    دقیقا چیزی که تو بحث خبری شبکه دو گفته شد

  2. بجای این نمایش بازیها، بهتره اکیپ در خانۀ بهداشت محلّه حاضر باشد تا هرکس مراجعه کرد، فوری معاینه و رسیدگی شود

  3. خداکنه افراد سود جو و متخلف تحت این پوشش که حتی چشم های افراد هم با پوشیدن لباس ایزوله معلوم نیست وارد خانه مردم نشن و دست به کار خلاف نزنن!!

  4. خیلی از پزشکان به این طرح من در اوردی اعتراض کردند
    مشخصه شناختی از این ویروس ندارند، این طرح فقط کمک میکنه به مبتلا شدن بیشتر ادمها، قرنطینه نکردن یک شهر رو الان میخوان با این روش گند خودشونو بپوشونن، سالهاست نشون دادن مردم براشون اهمیت نداره، خودمون فقط باید مواظب خودمون باشیم

  5. این اکیپ ها از خوده ( ویروس کرونا) آلوده تر هستند,,!!

    چرا,؟؟

    ؟
    ؟
    ؟
    ؟
    چون زمانى که این اکیپ ها وارد خانه ى کسى مى شوند همراه با خود تعدادى ویروس مثل هپاتیت، آنفلانزا و…. رو همراه با خود به خونه اون فرد منتقل مى کنند,,!!

    پس اگر دوست دارید آلوده نشید در خونه تون رو ب هیچ وجهى بروى اینا باز نکنید,,!!!

  6. این دکتر مگه مغز خر خورده.شخصا تست نمیدم