همراه اول

بر اساس جدیدترین گزارش‌های رسمی: همراه اول همچنان رهبر توسعه 3G و 4G در کشور است

جدیدترین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر شد. طبق این گزارش، همراه اول با سرمایه‌گذاری و تلاش برای به‌روز بودن، همچنان برترین اپراتور تلفن همراه کشورمان در توسعه 3G و 4G است.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به تازگی فصل نامه آماری جلد 31 یا گزارش شاخص‌های آماری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات را منتشر کرد. این گزارش مربوط به سه ماهه سوم سال 1398 است و آمارهای مختلفی در خصوص خدمات تلفن ثابت، تلفن همراه، وضعیت اپراتورهای تلفن همراه، خدمات پهن باند ثابت و سیار و خدمات پستی در آن آمده است. ما در این مطلب می‌خواهیم به آمارهای مربوط به تلفن همراه و وضعیت اپراتورهای موبایلی کشورمان اشاره کنیم.

بالاترین ضریب نفوذ برای همراه اول

اولین جدولی که در بخش تلفن همراه این گزارش منتشر شده، مربوط به وضعیت توسعه تلفن همراه تا پایان آذر 1398 است. طبق این جدول که در ادامه مشاهده می‌کنید، اپراتور همراه اول با بیشترین تعداد خطوط واگذار شده و خطوط فعال، بیشترین ضریب نفوذ را با 75.58 درصد دارد. ایرانسل با ضریب نفوذ 61.56 درصد و رایتل با ضریب نفوذ 4.95 درصد در رده‌های بعدی قرار دارند. بر اساس این جدول، تعداد کل خطوط دائمی و اعتباری واگذار شده توسط اپراتورهای تلفن همراه در کشورمان به 186 میلیون و 421 هزار و 87 خط رسیده که از این میان 118 میلیون و 61 هزار و 419 خط فعال هستند. به این ترتیب ضریب نفوذ تلفن همراه در ایران از 142 درصد نیز فراتر رفته است.

همراه اول

سرمایه‌گذاری اپراتور اول برای به‌روز بودن

در جدول بعدی، تعداد سایت‌های BTS به تفکیک هر اپراتور و فناوری تا پایان سه ماهه سوم 1398 مشخص شده است. بر اساس این جدول، در مجموع 39 هزار و 848 سایت 2 جی، 38 هزار و 411 سایت 3 جی و 33 هزار و 485 سایت 4G در کشور موجود است که باز هم همراه اول با اختلاف زیاد نسبت به ایرانسل و رایتل و سازمان منطقه آزاد کیش، بیشترین تعداد سایت‌های 2G، 3G و 4G را دارد. این آمار نشان می‌دهد که اپراتور همراه اول با ربع قرن تجربه طی سال‌های متمادی از تکنولوژی قدیمی به به‌روزترین تکنولوژی و به اصطلاح لبه تکنولوژی حرکت کرده و همچنان وضعیت رقابتی خود به عنوان اپراتور اول ارتباطات سیار ایران را با فاصله چشمگیری نسبت به دیگر اپراتورها حفظ کرده است. با نگاهی به تعداد سایت‌های نصب شده توسط همراه اول متوجه سرمایه‌گذاری بسیار زیاد این شرکت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌شویم.

همراه اول

در ادامه هم جدول وضعیت پوشش شهرها، روستاها و جاده‌ها به تفکیک هر اپراتور بر اساس پایین‌ترین سطح تکنولوژی تا پایان سه ماهه سوم 1398 منتشر شده است که در این بخش نیز همراه اول رتبه یک پوشش شبکه در کشورمان را به دست آورده است. همانطور که در این جدول مشاهده می‌کنید، اپراتور اول کشورمان 96.5 درصد جمعیت کشور و 86.41 درصد جاده‌های کشور را تحت پوشش خود درآورده و با اختلاف زیاد در جایگاهی بالاتر از ایرانسل و رایتل قرار گرفته است.

همراه اول

شما می‌توانید فایل پی دی اف گزارش شاخص‌های آماری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات مربوط به سه ماهه سوم 1398 را در سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی یا از اینجا دانلود و مشاهده کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*