اتومبیل مفهومی خودران هیوندای Prophecy

اتومبیل مفهومی خودران هیوندای Prophecy با جوی استیک کنترل می‌شود!

اتومبیل مفهومی خودران هیوندای Prophecy با هرآنچه تا به حال دیده‌اید متفاوت است. این خودرو فقط با دو جوی استیک کنترل می‌شود و ظاهری شبیه به پورشه 911 توربو دارد.

هیوندای در حال ارائه‌ی سطح بعدی توسعه‌ی فلسفه طراحی خودش با رونمایی از اتومبیل مفهومی هیوندای Prophecy است. در اصل این اتومبیل برای رونمایی در نمایشگاه خودرو لغو شده‌ی ژنو (به دلیل ترس از شیوع کرونا)‌ برنامه‌ریزی شده بود، اما خودروساز کره‌ای تصمیم گرفت با رونمایی آنلاین این اتومبیل، مسیر تکامل زبان طراحی “Sensuous Sportiness” خود را به این شکل به نمایش بگذارد.

اتومبیل مفهومی خودران هیوندای Prophecy

هیوندای با جسارت ادعا دارد که نمای کناری این خودروی کانسپت با استفاده از برش‌های ریز روی بدنه و سپر پشتی برجسته، شکل نهایی یک اتومبیل را به نمایش می‌گذارد. این خودرو بر اساس یک پلتفرم جدید برای اتومبیل‌های الکتریکی طراحی شده است که امکان استفاده از سطوح بکر و حجم خالص برای ترکیبی از هماهنگی امکانات و زیبایی را فراهم می‌کند. عادلانه است بگوییم هیوندای موفق شده است، زیرا این خودرو در پشت و جلو شبیه به پورشه 911 توربو است، در حالی که از نمایش جانبی گویا از یک تونل تست باد عبور کرده تا این خطوط نرم روی بدنه به وجود آید.

هیوندای Prophecy ؛ طراحی بدون فرمان

اتومبیل مفهومی خودران هیوندای Prophecy

چرخ‌ها تا حدامکان به طرح بیرون مایل شده‌اند تا فضای حداکثری در کابین شکل بگیرد؛ جایی که انتظارات زیادی در آن وجود دارد. جوی استیک‌هایی برای کنترل چرخ‌ها و دکمه‌هایی برای ارائه‌ی قابلیت‌های مختلف به راننده در این اتومبیل تعبیه شده است. بنابراین خبری از فرمان نخواهد بود. در اینجا همچنین یک نمایشگر سراسری نیز روی داشبورد قرار دارد که اجازه داده است فضای داخلی حداکثری قرار داشته باشد.

در ساخت این خودرو از متریال‌های دوست‌دار محیط زیست، رنگ‌ها، بافت‌ها و نورپردازی خاصی استفاده شده تا سرنشینان احساس راحتی داشته باشند. فناوری “Clean Air” نیز وظیفه‌ی تصفیه‌ی هوای داخل اتومبیل را بر عهده دارد. علاوه بر این هیوندای می‌گوید، هوای بیرون نیز پس از تصفیه وارد کابین می‌شود.

اتومبیل مفهومی خودران هیوندای Prophecy

اما جذابیت اصلی این اتومبیل، طراحی بیرونی ایرودینامیکی آن است. هیوندای این بدنه را به «سنگ آب دیده» تشبیه کرده است. همانطور که در بالاتر گفتیم، این خودرو از پشت شبیه به پورشه 911 توربو  است، به خصوص بال عقب آن که شباهت بسیار زیادی با اتومبیل پورشه دارد. هیوندای می‌گوید این بال عقب از یک ماده آکریلیک شفاف ساخته شده تا فضای خوبی برای میزبانی از سیستم دوربین باشد و اجازه دهد سپر پشتی خلوص طراحی خودش را حفظ کند.

در جلو نیز این خودرو شبیه به پورشه است و دارای چراغ‌هاییست که به سمت پایین تا می‌شوند. هیوندای می‌گوید، اتومبیل مفهومی خودران هیوندای Prophecy همه‌ی این المان‌ها را از خودرو مفهومی 45 کانسپت که سال گذشته معرفی کرد، به ارث برده است. این می‌تواند جهت آینده‌ی طراحی اتومبیل‌های هیوندای را به نمایش بگذارد. چقدر حیف که نمی‌توانیم در آینده محصولی دقیقاً‌ با همین شکل و طراحی را با برند هیوندای در بازار ببینیم و در حد یک خودرو مفهومی باقی می‌ماند.