کیف پول بیت کوین

کیف پول بیت کوین چیست و انواع آن کدام است؟

هر کسی که بخواهد وارد حوزه پر سود بیت کوین و کسب درآمد دلاری بشود باید برای خودش یک کیف پول بیت کوین داشته باشد تا بتواند دارایی‌های دیجیتالی خودش را ذخیره کند. قطعا این کیف پول‌ها از نوع دیجیتالی می‌باشند و افراد می‌توانند به راحتی آنها را ایجاد کنند. این موضوع باعث شده تا هر کس بتواند یکی از انواع کیف پول بیت کوین را داشته باشد و کوین‌های دیجیتالی خود را در آنها نگهداری کند. یکی از مزایای این کیف پول‌ها این است که به سادگی قابل دسترس هستند و نیازی به احراز هویت ندارند.

همیشه وقتی صحبت از کیف پول بیت کوین می‌شود به دنبال آن مساله امنیت دارایی‌ها نیز مطرح می‌گردد. دارایی‌های دیجیتالی شما توسط یک کلید خصوصی که حکم رمز عبور را دارند حفظ می‌شوند. در این صورت اگر کلید خصوصی شما به دست شخص دیگری بیفتد، امنیت دارایی شما نیز به خطر می‌افتد. این موضوع خود می‌تواند یکی از عوامل بازدارنده برای ورود افراد سنتی و کسانی که ریسک‌پذیر نیستند باشد. البته همیشه در فضای آنلاین مواردی از هک کردن کیف پول های دیجیتال وجود داشته است. اما می‌توان با انتخاب صحیح و نگهداری درست از دارایی‌های دیجیتالی محافظت نمود.

انواع کیف پول بیت کوین

کیف پول بیت کوین انواع مختلفی دارد که در حال حاضر در دسترس عموم مردم می‌باشد. این کیف پول‌ها به طور کلی به دو دسته سرد (کولد استورج) و گرم (هات استورج) تقسیم می‌شوند. این دسته‌بندی بدین شکل می‌باشد که کولد استورج‌ها به اینترنت متصل نبوده و فقط در زمان‌هایی که نیاز به نقل و انتقال می‌باشد به اینترنت متصل می‌گردند. از این رو امنیت حفظ دارایی‌های شما افزایش می‌یابد. در ادامه به بررسی زیر مجموعه این دو مورد می‌پردازیم.

1- کیف پول تحت وب

در این مدل کیف پول دارایی‌های شما روی وبسایت ارائه کننده کیف پول نگهداری می‌شوند و شما می‌توانید به سادگی با یک ایمیل و یک پسورد صاحب یک کیف پول بیت کوین شوید. آموزش ساخت کیف پول بیت کوین بسیار ساده است و در سایت همیارماینر می‌توانید روش ساخت کیف پول بیت کوین را در سایت Blockcain.com مشاهده کنید. این وبسایت از امنیت بالایی برخوردار می‌باشد چرا که برای ورود به حساب کاربری خود از ورود دو مرحله‌ای استفاده می‌کنید و فقط از طریق ایمیل خود می‌توانید وارد پنل ورود به سایت شوید. این نوع کیف پول یک کیف پول گرم می‌باشد چرا که دارایی‌های شما روی فضای اینترنت نگهداری می‌شوند.

کیف پول بیت کوین

2- کیف پول دسکتاپ

این نوع کیف پول بر روی دسکتاپ کامپیوتر شما نصب شده و به صورت یک اپلیکیشن عمل می‌کند. هر زمان که احتیاج به انجام تراکنش داشتید می‌توانید به سادگی کیف پول خود را باز کنید و انتقال خود را انجام دهید. این اپلیکیشن‌ها دارای ورژن‌های مختلف برای سیستم عامل‌ها مانند ویندوز، مک، لینوکس و غیره هستند. برخی از این نرم افزارها عبارتند از  Electrum، Atomic Wallet، Exodus، Bitcoin Core، Copay و Armory . می‌توانید با گوگل کردن این اسامی به راحتی کیف پول دسکتاپ خود را داشته باشید.

3- کیف پول موبایل

کیف پول موبایل نیز یک اپلیکیشن کارا می‌باشد که روی تلفن همراه شما نصب شده و قادر است همان کارایی کیف پول تحت وب و کیف پول دسکتاپ را به شما ارائه کند. بعضی از این اپ‌ها نیز قابلیت انتقال از طریق ارتباط نزدیک (یعنی با نزدیک کردن گوشی به دستگاه اسکنر فروشگاه) را ارائه می‌دهند. البته باید گفت که این نوع والت از امنیت پایین‌تری برخوردار است و هکرها راحت‌تر می‌توانند به کلید خصوصی شما دسترسی پیدا کنند. این والت‌ها برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS طراحی شده‌اند و برخی از شناخته شده‌ترین آنها عبارتند از FreeWalle، Edge، Atomic Wallet، BlockchainWallet، Copay، Jaxx  و Mycelium.

4- کیف پول سخت افزاری

این دسته از کیف پول‌ها از نوع کولد استورج می‌باشد چرا که اطلاعات شما بر روی یک والت USB نگهداری می‌شود و شما قادر هستید اتصال والت خود را به اینترنت قطع کنید. لذا امنیت دارایی شما در وضعیت بهتری قرار خواهد داشت. در حال حاضر کیف پول‌های با کیفیتی در بازار موجود می‌باشند که در مقابل ویروس‌های کامپیوتری نیز امن هستند. برخی از برندهای این کیف پول‌های سخت افزاری عبارتند از Ledger Nano S، Trezor و Keepkey که قیمت آنها نیز به ترتیب ۵۸، ۹۹ و ۹۸ یورو می‌باشد.

کیف پول بیت کوین

5- کیف پول کاغذی بیت کوین

درست است که گفتیم کیف پول های بیت کوین از نوع دیجیتالی هستند، اما کیف پول بیت کوین به صورت کاغذی نیز وجود دارد. در واقع این کیف پول فقط تکه‌ای کاغذ می‌باشد که کلید عمومی و کلید خصوصی والت شما روی آن چاپ می‌شود. بنابراین شما می‌توانید به آدرس عمومی خود بیت کوین واریز کنید و تکه کاغذ خود را در هر جا که خواستید نگه‌داری کنید. از اتصال به اینترنت نیز خبری نیست مگر زمانی که می‌خواهید دارایی‌های خود را منتقل کنید. برای این کار نیاز است تا آدرس کلید عمومی و خصوصی خود را در یکی از کیف پول های نرم افزاری وارد کنید.

حال که دانستیم کیف پول بیت کوین چیست و انواع آن کدام است می‌توانیم وارد دنیای گسترده ارز دیجیتال شویم و در این حوزه فعالیت گسترده کنیم. برای ورود به ماینینگ بیت کوین نیز حتما به وبسایت استخراج ابری بیت کوین همیار ماینر سر بزنید، چرا که بیت کوینی که استخراج می‌کنید را هم باید در کیف پول خود ذخیره کنید.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. این کیف پول را کجا میشه خرج کرد؟
    اگه پولش پرید، کی جوابگو هست؟