هواوی میت بوک ایکس پرو 2019

بررسی لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس پرو 2019

لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس پرو 2019 (Huawei MateBook X Pro) دارای طراحی زیبا، نمایشگر عالی و سخت افزار مناسب است. در ادامه با بررسی کامل و تخصصی این اولترابوک هواوی همراه گجت نیوز باشید.

هواوی میت بوک ایکس پرو در سال 2018 معرفی شد و یکی از بهترین لپ تاپ‌های سال و رقیب ویندوزی اپل مک بوک پرو بود. هواوی در سال 2019 و در جریان نمایشگاه MWC نسخه جدید این اولترابوک را با مدل 2019 معرفی کرد که مانند گذشته باریک، سبک و همه کاره است. طراحی این لپ تاپ نسبت به مدل قبلی تغییر زیادی نکرده، ولی بدون شک از لحاظ سخت افزاری قدرتمندتر شده است. اما آیا میت بوک ایکس پرو 2019 به اندازه کافی نسبت به نسل قبلی بهبود پیدا کرده و اگر شما مدل 2018 این لپ تاپ را خریده‌اید، ارزش آن را دارد که به مدل جدید ارتقا بدهید؟ پاسخ به این سوال سخت است. البته نباید هواوی را در این موضوع مقصر بدانیم، چرا که ارتقا و پیشرفت در سطح بالا قطعا دشوار خواهد بود.

هواوی میت بوک ایکس پرو 2019

با این حال هواوی میت بوک ایکس پرو 2019 به خصوص در بخش سخت افزار نسبت به نسل قبلی بهبود پیدا کرده و رقیب ویندوزی سرسخت مک بوک اپل به شمار می‌رود. نسخه پایه میت بوک ایکس پرو جدید با پردازنده نسل هشتم اینتل Core i5-8265U، هشت گیگابایت رم DDR3، گرافیک اینتل UHD Grapgics 620 و 512 گیگابایت حافظه SSD با قیمت 1599 یورو (حدود 1810 دلار) عرضه می‌شود و اگر قدرت بیشتری می‌خواهید نسخه‌ای با سی پی یو Core i7-8565U، شانزده گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه SSD با قیمت 1999 یورو راهی بازار شده است. در ادامه، ابتدا ویدیوی بررسی میت بوک ایکس پرو در استودیوی گجت نیوز و همچنین جدول مشخصات فنی این لپ تاپ را مشاهده می‌کنید و سپس به بررسی بخش‌های مختلف این اولترابوک هواوی شامل طراحی، کیبورد، صفحه نمایش، صدا، سخت افزار، باتری و نرم افزار می‌پردازیم.

فهرست عناوین بررسی هواوی میت بوک ایکس پرو 2019

با کلیک بر روی هر عنوان، مسقیم به آن بخش هدایت خواهید شد

بررسی ویدیویی

مشخصات فنی

هواوی میت بوک ایکس پرو 2019

لپ تاپهواوی میت بوک ایکس پرو 2019
ابعاد304 در 217 در 14.6 میلی‌متر
وزن1.33 کیلوگرم
اندازه نمایشگر13.9 اینچ LTPS LCD لمسی
رزولوشن صفحه نمایش3000 در 2000 پیکسل
حداکثر روشنایی450 نیت
نسبت تصویر3:2
کنتراست1500:1
تراکم پیکسلی260 پیکسل در هر اینچ
پردازندهCore i7 8565U یا Core i5 8265U
گرافیکاینتل UHD Graphics 620 یا انویدیا جی فورس MX250 با 2 گیگابایت GDDR5
حافظه256 یا 512 گیگابایت یا 1 ترابایت NVMe PCIe SSD
رم8 یا 16 گیگابایت DDR3
باتری57.4 وات ساعت با شارژر 65 واتی
سیستم عاملویندوز 10
حسگر اثر انگشتدارد (ادغام شده با دکمه پاور)
درگاه‌هاجک 3.5 میلی‌متری هدفون، دو پورت USB-C، تاندربولت، USB-A 3.0
دوربین وب کم1 مگاپیکسل
صدادالبی اتموس، 4 بلندگو، 4 میکروفون دیجیتال
اتصالاتوای فای 802.11 ac، بلوتوث 4.1
رنگ‌بندیخاکستری (Space Grey)، نقره‌ای (Mystic Silver)

جعبه گشایی

هواوی میت بوک ایکس پرو 2019

هواوی میت بوک ایکس پرو 2019 بسته‌بندی شیکی دارد و نام لپ تاپ به همراه لوگوی هواوی با رنگ طلایی روی جعبه سفید دستگاه درج شده است. لوگوی اینتل برای CPU نیز در پایین دیده می‌شود. در پشت جعبه نیز می‌توانید مشخصات دستگاه را مشاهده کنید. درِ جعبه به شکل جالبی باز می‌شود و اولین چیزی که درون جعبه می‌بینید خود لپ تاپ است. در زیر لپ تاپ نیز کابل شارژ USB-C به USB-C، شارژر و دفترچه راهنما وجود دارد.

طراحی و کیبورد

هواوی میت بوک ایکس پرو 2019

طراحی مدل 2019 میت بوک ایکس پرو با مدل سال گذشته یکسان است. با توجه به این که طراحی مدل قبلی بسیار مورد توجه قرار گرفت و نسبتا بی نقص بود، به نظر ما هواوی تصمیم درستی در تغییر ندادن طراحی اتخاذ کرد. این لپ تاپ در همان رنگ‌های قبلی یعنی خاکستری (Space Gray) و نقره‌ای (Mystic Silver) به بازار عرضه می‌شود. نسخه‌ای که ما برای بررسی در دست داریم، دارای رنگ خاکستری است که ظاهر زیبایی دارد. بدنه دستگاه نیز همچنان از جنس آلومینیوم بوده و به همان اندازه قبلی سبک و باریک است. جنس بدنه تمام فلزی دستگاه باعث شده مقاومت آن نیز بالا برود و با یک لپ تاپ محکم و استوار مواجه هستیم. این اولترابوک دارای ابعاد 304 در 217 در 14.6 میلی‌متر و وزن 1.33 کیلوگرم است که از آخرین مک بوک ایر باریک‌تر بوده و کمی سنگین‌تر است. میت بوک ایکس پرو، باریک‌ترین و سبک‌ترین لپ تاپ جهان نیست، اما ابعاد و وزن آن مناسب بوده و می‌تواند با دیگر اولترابوک‌ها رقابت کند.

میت بوک ایکس پرو 2019 دارای دو درگاه یو اس بی C، تاندربولت 3 و یک درگاه USB-A 3.0 است. کیبورد این دستگاه بازخورد و واکنش قوی‌ای دارد و تاچ پد آن نیز بزرگ است و فضای گسترده‌ای را در اختیارتان قرار می‌دهد تا نیازتان به ماوس به کمترین میزان برسد. تاچ پد نسخه قبلی کمی گنگ بود، اما هواوی در نسخه جدید آن را بهبود بخشیده و عملکرد بهتری را به شما ارائه می‌کند. صفحه کلید به طرز حیرت‌انگیزی نازک است و عملکرد تاچ پد نیز بسیار دقیق و روان است. کیبورد جزیره‌ای این لپ تاپ دارای نور پس‌زمینه بوده و حتی ضد آب نیز هست؛ پس نگران ریختن آب یا قهوه داخل لیوانتان روی صفحه کلید نباشید.

هواوی میت بوک ایکس پرو 2019

مانند نسخه گذشته، دوربین وب کم 1 مگاپیکسلی درون کیبورد و بین کلید‌های F6 و F7 قرار گرفته و به طرز جالبی از جای خود خارج می‌شود. هواوی این تصمیم را برای ارائه صفحه نمایش بدون حاشیه گرفته است، اما بسیاری از کاربران از محل قرارگیری آن راضی نیستند. شما باید لپ تاپ را کمی از خود دور کنید تا در زاویه دید وب کم قرار بگیرید. از سوی دیگر 1 مگاپیکسل برای دوربین وب کم در سال 2019 چندان مناسب به نظر نمی‌رسد. البته قرارگیری وب کم درون کیبورد یک خوبی هم دارد و آن امکان بستن دوربین و حفظ امنیت کاربر است.

هواوی میت بوک ایکس پرو 2019

طراحی هواوی میت بوک ایکس پرو 2019 شیک و لوکس و تا حدودی شبیه به مک بوک پرو اپل است. روی بدنه آلومینیومی و زیبای لپ تاپ فقط نام Huawei را می‌بینیم و خبری از لوگوی به شکل گل این برند چینی نیست. دستگاه با یک دست نیز به خوبی باز می‌شود. در لبه سمت چپ لپ تاپ دو درگاه یو اس بی تایپ C که یکی برای درگاه شارژ است و دیگری تاندربولت به همراه جک 3.5 میلی‌متری هدفون قرار دارد. در لبه سمت راست نیز درگاه یو اس بی تایپ A را می‌بینیم. در دو طرف لپ تاپ خروجی‌‌های اسپیکر وجود دارد. این لپ تاپ 4 اسپیکر قدرتمند با تکنولوژی دالبی اتموس دارد. همچنین در حالی که لپ تاپ‌هایی مانند دل XPS 13 و ایسوس زنبوک UX333 از درگاه کارت mini-SD بهره می‌برند، در میت بوک ایکس پرو خبری از این درگاه نیست.

هواوی میت بوک ایکس پرو 2019

صفحه نمایش و صدا

هواوی میت بوک ایکس پرو 2019

هواوی میت بوک ایکس پرو 2019 از همان صفحه نمایش فوق‌العاده و شارپ نسخه قبلی در اندازه 13.9 اینچ استفاده می‌کند که قابلیت لمس 10 انگشتی نیز دارد. این صفحه نمایش 4K از نوع LTPS LCD بوده و دارای نسبت تصویر 3:2، پشتیبانی از 100 درصد فضای رنگی sRGB، نسبت کنتراست 1500:1، حداکثر روشنایی 450 نیت، تراکم پیکسلی 260 پی پی آی، نرخ تازه‌سازی 60 هرتز و رزولوشن 3000 در 2000 پیکسل است. این صفحه نمایش زیبا، رنگ‌های غنی و پرجنب و جوشی دارد و نسبت ابعاد 3:2 باعث شده محتوای بیشتری را به صورت عمودی نشان دهد که این امر برای کاربران حرفه‌ای و مولتی تسکینگ مناسب است، اما باعث می‌شود فیلم‌ها و عکس‌ها در نسبت خیلی خوبی به نمایش درنیایند.

تصاویر و ویدیوها در این صفحه نمایش با رنگ‌های روشن و دقیق نشان داده می‌شوند. قابلیت لمسی بودن نمایشگر نیز باعث می‌شود تعامل بیشتری با آن داشته باشید و شما می‌توانید آیتم‌ها را بکشید، بچینید و جابه‌جا کنید. مطمئن باشید شما از کار کردن با این نمایشگر و مشاهده محتوای تصویری و ویدیویی در آن لذت خواهید برد. زاویه دید 178 درجه‌ای نیز خوب است، اما در محیط‌هایی با نور زیاد، سطح براق صفحه منجر به بازتاب ناخواسته نور می‌شود.

هواوی میت بوک ایکس پرو 2019

نسبت نمایشگر به بدنه حدود 91 درصد است که رقم چشمگیری محسوب می‌شود و مشخص است که با یک صفحه نمایش بسیار کم حاشیه روبه‌رو هستیم. همانطور که گفته شد، هواوی حتی دوربین وب کم را نیز به درون کیبورد انتقال داده تا حاشیه کمتری را در اطراف نمایشگر داشته باشد.

در مورد صدا باید بگوییم که کیفیت صوتی هواوی میت بوک ایکس پرو 2019 برای لپ تاپی در این اندازه واقعا تاثیرگذار است. این امر به لطف قرارگیری 4 اسپیکر قدرتمند در اطراف صفحه کلید محقق شده است. صدایی که توسط این بلندگوها تولید می‌شود بسیار کامل‌تر از هر لپ تاپی است که اسپیکرهای پایینی در قاب زیرین دارد و می‌توانیم آن را با مک بوک پرو مقایسه کنیم. این لپ تاپ از فناوری دالبی اتموس 2.0 پشتیبانی می‌کند و کیفیت صدا به خصوص در حجم کم، عالی به نظر می‌رسد، اما در حجم زیاد و زیر باس‌های بزرگ، کیفیت صدا افت می‌کند.

هواوی میت بوک ایکس پرو 2019

نرم افزار Dolby نیز به شما اجازه می‌دهد تا تنظیمات مختلفی را برای پروفایل‌های صوتی مختلف مانند موسیقی یا فیلم تنظیم کنید و تجربه صوتی بی همتایی را در مقایسه با رقبا به دست بیاورید. قرارگیری 4 میکرفون در زیر لپ تاپ هم باعث می‌شود بتوانید از فواصل دورتر به دستیار صوتی کورتانا در ویندوز 10 فرمان بدهید.

سخت افزار و توان گیمینگ

هواوی میت بوک ایکس پرو 2019

هواوی میت بوک ایکس پرو قبلی از سخت افزار قدرتمندی بهره می‌برد و همانطور که انتظار می‌رود نسخه 2019 این اولترابوک از لحاظ توان سخت افزاری نسبت به قبل قدرتمندتر و به‌روزتر شده است. البته شاید این به‌روزرسانی آنقدر زیاد و چشمگیر نباشد که باعث شود مالکان مدل قبلی به فکر ارتقای لپ تاپ خود بیفتند. به خصوص در کار کردن با لپ تاپ و مشاهده عملکرد آن شاید متوجه این تفاوت‌ها نشوید و شما تجربه نسبتا مشابهی با میت بوک ایکس پرو قبلی را تجربه خواهید کرد. به عنوان مثال در تست‌های بنچمارک، تقریبا 5 تا حداکثر 10 درصد عملکرد نسبت به مدل قبلی بهبود یافته است.

میت بوک ایکس پرو 2019 که برای بررسی به دست ما رسیده از سی پی یو نسل هشتمی اینتل Core i7-8565U، گرافیک انویدیا جی فورس MX250 با دو گیگابایت رم اختصاصی گرافیک، هشت گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه SSD بهره می‌برد. همانطور که در جدول مشخصات نوشتیم، این لپ تاپ در کانفیگ‌های مختلفی مانند پردازنده Core i5، شانزده گیگابایت رم و 256 گیگابایت یا 1 ترابایت حافظه SSD نیز عرضه می‌شود. برای مقایسه باید بگوییم که مدل سال 2018 میت بوک ایکس پرو دارای پردازنده اینتل Core i7-8550U و گرافیک انویدیا جی فورس MX150 بود. بنابراین می‌بینیم که ارتقای سخت افزاری دستگاه آنقدرها هم چشمگیر نبوده است.

هواوی میت بوک ایکس پرو 2019

میت بوک ایکس پرو 2019 در تست پردازنده گیک بنچ 4 موفق شد نمره 5258 در حالت تک هسته‌ای و 16917 را در حالت چند هسته‌ای بگیرد و بالاتر از لپ تاپی مانند ایسوس زنبوک پرو 14 قرار گرفت. به این ترتیب بدون هیچ تاخیر و مشکلی و با سرعت و روانی بسیار خوب می‌توانید وبگردی کنید، در فتوشاپ کار ویرایش تصویر را انجام بدهید، فایل‌های ویدیویی را مشاهده کنید و انواع کارهایی که از لپ تاپ خود انتظار دارید را انجام بدهید.

البته متاسفانه گرافیک انویدیا جی فورس MX250 با این که نسبت به MX150 سال گذشته ارتقا پیدا کرده، اما همچنان برای اجرای بازی‌های مدرن در تنظیمات گرافیکی بالا مشکل دارد و گاهی افت فریم را در بازی‌های سنگین مشاهده می‌کنیم. در تست‌ها و بنچمارک‌های مربوط به گرافیک نیز می‌بینیم که این دستگاه نمرات پایین‌تری را نسبت به زنبوک پرو 14 و دل XPS 15 2 in 1 کسب کرده است. گفتنی است لپ تاپ ایسوس زنبوک دارای کارت گرافیک انویدیا جی فورس GTX 1050 و لپ تاپ دل XPS دارای گرافیک Radeon RX Vega M GL است.

با این حال بسیاری از بازی‌های قدیمی‌تر مانند Dishonored، کرایسیس و Deus EX: Human Revolution بدون مشکل روی این لپ تاپ اجرا شدند، اما وقتی به بازی جدید Metro Exodus می‌رسیم که علاوه بر موتور گرافیکی خیره‌کننده از فناوری Ray Tracing نیز پشتیبانی می‌کند، گرافیک MX250 میت بوک ایکس پرو 2019 نتوانست به خوبی از عهده اجرای آن بربیاید. بازی هیتمن 2 به اندازه کافی روی لپ تاپ خوب اجرا شد و می‌توانید از آن لذت ببرید، اما ممکن است نیاز داشته باشید تنظیمات گرافیکی آن را پایین بیاورید.

هواوی میت بوک ایکس پرو 2019

خنک‌کننده دستگاه نیز در پشت دستگاه پنهان شده‌ است و قابل مشاهده نیست. هواوی سیستم خنک‌کننده میت بوک ایکس پرو 2019 را Shark Fin 2.0 نامیده است. فن‌ها تقریبا بی صدا هستند و عملکرد آنها نیز بسیار خوب است و حتی در پردازش‌های سنگین و در موقع اجرای بازی نیز می‌توانند به خوبی دستگاه را خنک کنند.

در مجموع باید بگوییم که اگر به دنبال یک لپ تاپ برای بازی کردن می‌گردید، هواوی میت بوک ایکس پرو 2019 خیلی انتخاب خوبی نیست و می‌توانید به گزینه‌های بهتری فکر کنید. اما در استفاده روزمره و اجرای برنامه‌های مختلف و فعالیت‌های مولتی تسکینگ، به راحتی می‌توانید روی میت بوک ایکس پرو حساب باز کنید. در ادامه، چند جدول مقایسه امتیازهای هواوی میت بوک ایکس پرو 2019 با رقبا و بنچمارک‌ها را مشاهده می‌کنید:

تست سرعت هارد SSD در CrystalDiskMark

لپ تاپسرعت Readسرعت Write
هواوی میت بوک ایکس پرو 20193,416 MB/s2,779 MB/s
هواوی میت بوک ایکس پرو 20183,012 MB/s2,085 MB/s
هواوی میت بوک 133,436 MB/s2,553 MB/s
ال جی گرم 14558.1 MB/s523.1 MB/s
لنوو یوگا 9302,596 MB/s806 MB/s
لنوو یوگا 730 132,790 MB/s506 MB/s
لنوو IdeaPad 730s3,450 MB/s1,463 MB/s
لنوو IdeaPad 530s2,566 MB/s520 MB/s
لنوو یوگا سی 630791 MB/s220 MB/s
ایسوس زنبوک اس550 MB/s512 MB/s
ایسوس زنبوک 151,725 MB/s1,447 MB/s

بنچمارک ها

باتری

هواوی میت بوک ایکس پرو 2019

وقتی صحبت از ماندگاری باتری می‌شود، ما متوجه می‌شویم که هواوی میت بوک ایکس پرو 2019 تا اندازه زیادی با مدل قبلی یکسان است. ظرفیت باتری میت بوک ایکس پرو 2019 نسبت به سال قبل بدون تغییر باقی مانده، اما باید توجه کنید که CPU و گرافیک کمی قدرتمندتر از گذشته شده است و البته نمایشگر 3000 در 2000 پیکسلی باعث مصرف بیشتر انرژی می‌شود. به نظر می‌رسد پردازنده جدید اینتل، کمی کمتر انرژی مصرف می‌کند. این لپ تاپ از باتری 57.4 وات ساعتی استفاده می‌کند که به راحتی با یک بار شارژ می‌تواند بیش از نصف روز استفاده معمولی را دوام بیاورد. به طور رسمی، این سیستم 13 ساعت پخش ویدیو، 12 ساعت وبگردی و 14 ساعت عملکرد عادی را با یک بار شارژ به شما ارائه می‌کند.

هواوی میت بوک ایکس پرو 2019

درون جعبه لپ تاپ یک شارژر 65 واتی به شما ارائه می‌شود که از طریق کابل USB-C به لپ تاپ متصل می‌شود. شارژ کامل دستگاه با این شارژر حدود 160 دقیقه طول می‌کشد.

در جدول زیر، تست عمر باتری میت بوک ایکس پرو 2019 و برخی رقبا را مشاهده می‌کنید:

لپ تاپعمر باتری
هواوی میت بوک ایکس پرو 201912 ساعت و 7 دقیقه
هواوی میت بوک ایکس پرو 201811 ساعت و 7 دقیقه
هواوی میت بوک 13 مدل 20199 ساعت و 2 دقیقه
ایسوس زنبوک اس 1312 ساعت و 30 دقیقه
ایسوس زنبوک اس12 ساعت
اچ پی اسپکتر فولیو14 ساعت و 41 دقیقه
مایکروسافت سرفیس لپ تاپ 215 ساعت و 57 دقیقه
دل ایکس پی اس 13 مدل 20189 ساعت و 50 دقیقه
اپل مک بوک ایر 201812 ساعت و 35 دقیقه

نرم افزار و سایر ویژگی‌ها

هواوی میت بوک ایکس پرو 2019

هواوی میت بوک ایکس پرو 2019 به طور پیش فرض بر روی نسخه 64 بیتی Home سیستم عامل ویندوز 10 اجرا می‌شود. ما وقت زیادی را برای بررسی سیستم عامل این لپ تاپ نمی‌گذاریم، چرا که تقریبا همه لپ تاپ‌هایی که از ویندوز 10 استفاده می‌کنند، یک شکل هستند. با این حال، میت بوک ایکس پرو چند قابلیت نرم افزاری ویژه دارد که آن را از سایر لپ تاپ‌ها متمایز می‌کند.

یکی از مواردی که ما در مورد لپ تاپ های هواوی دوست داریم، وجود نرم افزارهای از پیش نصب شده بر روی دستگاه است. این لپ تاپ دارای یک برنامه با نام Huawei PC Manager است که سخت افزار رایانه شما را برای پیدا کردن هرگونه مشکل یا دریافت به‌روزرسانی‌های درایورهای ویندوز 10 اسکن می‌کند. سپس می‌توانید با یک کلیک، آن به‌روزرسانی‌ها را نصب کرده یا مشکلات احتمالی را برطرف کنید.

ویژگی Huawei Share نیز در این لپ تاپ وجود دارد که با آن امکان اتصال و اشتراک فایل با گوشی های هوشمند هواوی و آنر که دارای آخرین نسخه رابط کاربری EMUI 9.0 یا 9.1 هستند، میسر می‌شود. امیدواریم در آینده این ویژگی برای تمام گوشی‌های هوشمند اندرویدی فراهم شود. این ویژگی در اصل یک پنل NFC است که در سمت راست تاچ پد قرار دارد و با قرار دادن گوشی خود روی آن می‌توانید فایل‌ها را بین گوشی و لپ تاپ انتقال بدهید.

هواوی میت بوک ایکس پرو 2019

هواوی برای صفحه نمایش میت بوک ایکس پرو، یک ژست سه انگشتی را برای اسکرین شات گرفتن از صفحه معرفی کرده است. سپس می‌توانید متن را از تصویر بیرون بکشید و از آن در اسناد Word یا آفیس استفاده کنید که این قابلیت بسیار مفیدی خواهد بود.

حسگر اثر انگشت میت بوک ایکس پرو 2019 در دکمه پاور ادغام شده و روشی بسیار سریع، دقیق و راحت برای ورود بیومتریک به محیط ویندوز شما است.

جمع بندی

هواوی میت بوک ایکس پرو 2019

هواوی میت بوک ایکس پرو 2019 یک لپ تاپ بسیار خوب است که عملکرد بهتری نسبت به نسخه قبلی خود را ارائه می‌کند. اما لیست تغییرات این دو نسخه آنقدر زیاد نیست که ارزش به‌روزرسانی برای مالکان نسخه قبلی را داشته باشد. شما تقریبا 95 درصد عملکرد این مدل را با همان ویژگی‌ها و قابلیت‌ها در نسخه قبلی نیز دریافت می‌کند. اما اگر مدل قبلی را تهیه نکرده‌اید، مطمئن باشید که از خرید میت بوک ایکس پرو جدید پشیمان نمی‌شوید. این اولترابوک هواوی را باید جزو بهترین لپ تاپ‌های سال 2019 به شمار آورد.

اگر شما بودجه کمتری برای خرید لپ تاپ دارید می‌توانید به نسخه قبلی میت بوک ایکس پرو با قیمت 1299 یورو نیز فکر کنید. اگر هم می‌توانید بیشتر هزینه کنید، انتخاب‌های متنوع‌تر و حتی بهتری پیش روی شماست. به عنوان مثال در حدود قیمت 2000 یورو به قلمرو مایکروسافت سرفیس بوک 2 نزدیک می‌شوید که 16 گیگابایت رم، پردازنده اینتل Core i7 و گرافیک قدرتمندتر انویدیا جی فورس GTX 1060 را به شما ارائه می‌کند.

با همه این تفاسیر، میت بوک ایکس پرو برای شرکت هواوی که تجربه کمی در ساخت لپ تاپ دارد، یک تجربه عالی به شمار می‌رود. اگر بخواهیم به مهم‌ترین رقبای این لپ تاپ اشاره کنیم می‌توانیم از اپل مک بوک پرو، مایکروسافت سرفیس لپ تاپ 2، ایسوس زنبوک پرو 14 و دل XPS 13 نام ببریم.

مزایا و معایب

مزایا

  • طراحی زیبا و لوکس
  • نمایشگر شگفت‌انگیز و لمسی
  • کیفیت بدنه عالی
  • پردازنده قدرتمند و رم کافی
  • عمر باتری خوب

معایب

  • گرافیک نه چندان قدرتمند
  • گران‌قیمت
  • تغییرات اندک نسبت به مدل 2018
  • وب کم نامناسب
  • عدم پشتیبانی از قلم

امتیاز گجت نیوز

loading…!