فناوری وای فای 6 (WiFi 6)

جزئیات بیشتری از فناوری وای فای 6 (WiFi 6) منتشر شد

در این مقاله قصد داریم جزئیات بیشتری از فناوری وای فای 6 (WiFi 6)، استاندارد جدید وایرلس برای سال 2020 را در اختیار شما قرار دهیم.

با عرضه‌ی گوشی‌های پرچمدار سال 2020، فناوری وای فای 6 (IEEE 802.11 AX) هم به عنوان استاندارد جدید وایرلس در حال تبدیل شدن به یکی از محبوب‌ترین اصطلاحات حوزه فناوری است. اما دقیقاً این فناوری چیست؟

WiFi 6 جدیدترین استاندارد وایرلس است و ارزشمندی آن، پرداختن به تقاضای رو به رشد ما برای اتصال داده‌ها و پهنای باند است. سرعت فقط بخشی از پیشرفت‌های این استاندارد است. پهنای باند این نسل، 4 برابر بیشتر از وای فای 5 است. این بدان معناست که وای فای جدید می‌تواند اتصال همزمان به دیوایس‌های بیشتری بدون کاهش سرعت شبکه در هر یک از این دیوایس‌ها را به ارمغان بیاورد.

این مثل یک کامیون حمل بار در جاده است. حتی اگر تعداد زیادی خودرو در جاده باشد، ولی آن جاده به اندازه‌ی کافی برای رانندگی عریض است. بنابراین هیچ نگرانی در مورد ترافیک نیز در آن جاده وجود نخواهد داشت.

فناوری وای فای 6 (WiFi 6)

وای فای جدید می‌تواند از طریق دو فناوری جدید MU-MIMO (چند کاربر، چند ورودی و چند خروجی) و OFDMA (تقسیم فرکانس متعامد با دسترسی چندگانه) به این مسأله دست پیدا کند. در مقایسه با وای فای 5، این پروتکل امنیتی WPA3 وای فای 6 امنیت بالاتری را ارائه می‌کند. و هیچ تداخلی بین وای فای برای اطمینان از پایداری سیگنال وجود ندارد.

اگر می‌خواهید فناوری وای فای 6 را تجربه کنید، گوشی و روتر شما باید از آن پشتیبانی کند

مدل‌هایی که در حال حاضر از این فناوری پشتیبانی می‌کنند شامل گوشی‌های سری آیفون 11، سری گلکسی اس 10، سری گلکسی اس 20، سری گلکسی نوت 10، سری شیائومی می 10، زد تی ای اکسون 10 اس پرو، سری بلک شارک 3 و ویوو iQOO 3 می‌شوند. روترهایی از سوی شرکت‌های هواوی، شیائومی و تی پی لینک نیز با پشتیبانی از WiFi 6 هم اکنون در بازار به فروش می‌رسند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*