رایج ترین مشکلات آیفون 11 و آیفون 11 پرو

رایج ترین مشکلات آیفون 11 و آیفون 11 پرو + راه حل

اگر صاحب یکی از گوشی‌های خانواده iPhone 11 یا iPhone 11 Pro‌ هستید و مشکلی را در دیوایس خود احساس می‌کنید، در این مقاله به بررسی رایج ترین مشکلات آیفون 11 و آیفون 11 پرو خواهیم پرداخت.

عرضه یک گوشی هوشمند جدید، کار ساده‌ای نیست و همیشه با مشکلاتی همراه است. iOS 13 اپل نیز با مشکلات زیادی همراه بوده است و اپل در ماه گذشته برای رفع این اشکالات، چندین بار به‌روزرسانی کرده است. دارندگان آیفون 11، آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس مشکلات زیادی را از این گوشی‌ها گزارش کرده‌اند. خوشبختانه، هیچ یک از این مسائل به سطح عمده نمی‌رسد، اما برخی از آن‌ها باعث ایجاد نگرانی و اضطراب می‌شوند.

سخت افزار و نرم افزار جدیدی که همزمان منتشر شده‌اند، امکان حل این مشکلات را سخت‌تر می‌کنند. از آن‌جا که مشکلات زیادی درباره‌ی iOS 13 گزارش شده، اپل برای رفع آن‌ها یک سری به‌روزرسانی ارائه داده است. در این مطلب قصد داریم تا به بررسی رایج ترین مشکلات آیفون 11 و آیفون 11 پرو که تاکنون در هر 3 نسخه از تلفن جدید مشاهده و گزارش شده‌اند و راه‌های رفع آن‌ها بپردازیم.

فهرست رایج ترین مشکلات آیفون 11 و آیفون 11 پرو

مشکل شارژ بی‌سیم در آیفون 11

مشکلات مربوط به شارژ بی‌سیم ناکارآمد تقریبا گسترده است. برخی از افراد درباره‌ی مشکلات شارژرهای بی‌سیم Qi گزارش داده‌اند، آن‌ها می‌گویند که پس از قرار دادن گوشی آیفون 11، آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس در شارژر، ممکن است گوشی آن را به عنوان شارژر شناسایی کند اما در واقع شارژ نمی‌شود و حتی ممکن است داغ شود. در یکی از مباحثه‌های اپل گفته شده که «آیفون 11 پرو مکس با 2 شارژر مختلف به صورت بی‌سیم شارژ نمی‌شود. در حالیکه آیفون XS MAX قدیمی با هر دو شارژر به خوبی کار می‌کند. غیر فعال کردن Optimized Battery Charging هم هیچ تاثیری در حل این مشکل ندارد و فقط با استفاده از کابل می‌توان آن را شارژ کرد. برخی از دارندگان آیفون 11 می‌گویند که این مشکل بعد از نصب نسخه‌های مختلف iOS 13 ظاهر شد که ممکن است مشکل از این نرم افزار باشد.

راه حل:

این مشکل خطای کاربر محسوب نمی‌شود، بنابراین، اقدامات زیادی برای جلوگیری وقوع این مشکل وجود ندارد و بهتر است که شارژ گوشی خود را از طریق اتصال سیمی انجام دهید. مطمئن شوید که سیستم عامل گوشی شما به‌روزرسانی شده است. زیرا اپل همچنان اصلاحیه‌هایی را برای حل این گونه مشکلات ارائه می‌دهد. در صورت بروز این مشکل، اپل خاموش یا ری استارت کردن را پیشنهاد می‌کند، زیرا مشکل برخی از افراد از این طریق حل شده است.

  • دکمه‌ی افزایش صدا را فشار داده و رها کنید.
  • دکمه‌ی کاهش صدا را فشار داده و رها کنید.
  • دکمه‌ی Power را فشار داده و آن را تا زمانی که لوگوی اپل ظاهر شود نگه دارید.

 

مشکل فعال‌سازی

مشکلات فعال‌سازی فارغ از مدل گوشی، معمولا زمانی رخ می‌دهد که شما می‌خواهید یک گوشی جدید را برای اولین بار فعال و راه اندازی کنید. آیفون 11 نیز ثابت کرده که از این قاعده مستثنی نیست.

راه حل:

اگر شما هم در فعال‌سازی و راه اندازی گوشی آیفون 11 جدید خود با مشکل مواجه شده‌اید، بهتر است اول از هر چیزی Apple’s System Status page را بررسی کرده و مطمئن شوید که همه‌ی سیستم‌ها در حال اجرا هستند. اگر چیزی را دیدید که روی رنگ سبز (حالت فعال) نیست و هنوز هم اجرا نشده، حتما مطمئن شوید که داخل گوشی شما سیم کارت وجود دارد. اگر می‌توانید سیم کارت خود را تلفن قدیمی به تلفن جدیدتان انتقال دهید، اول آن را امتحان کنید. اگر با پیام خطای no SIM یا Invalid SIM روبرو شدید، انجام مراحل زیر به شما توصیه می‌شود.

  • مطمئن شوید که برنامه بی‌سیم شما اجرا می‌شود.
  • گوشی خود را به آخرین نسخه iOS به‌روز کرده و آن را ری استارت کنید.
  • به ترتیب وارد Setting> General> About شوید. اگر آپدیتی در دسترس بود، برای انتخاب Ok یا Update اعلانی را خواهید دید.
  • سیم کارت خود را از خشاب آن جدا کرده و مجددا آن را سر جایش قرار دهید. خشاب سیم کارت باید به درستی بسته شود.
  • از یک سیم کارت دیگر استفاده کنید. در صورت لزوم سیم کارت فعلی خود را با یک سیم کارت جدید جایگزین کنید.

مشکلات مربوط به صدا در آیفون 11

اگر متوجه شدید که عملکرد صوتی گوشی شما دچار مشکل شده است، راهکارهای مختلفی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید.

راه حل:

  • سیم کارت خود را درآورید و مجددا آن را در گوشی قرار دهید.
  • بلوتوث را خاموش کرده تا کیفیت صدا را بدون آن مقایسه کنید. اگر با خاموش شدن بلوتوث کیفیت صدا بهبود یافت، توصیه می‌شود که آن را هنگام تماس خاموش کنید.
  • مطمئن شوید که میکروفون تمیز و بدون مانع است.
  • اگر مراحل فوق باعث بهبود کیفیت صدا شدند، با ری استارت کردن آن حافظه‌ی نهان تلفن خود را پاک کنید.
  • به ترتیب وارد Setting> General>Reset شوید و گوشی خود را ریست کنید. فقط قبل از انجام این کار، ابتدا از داده‌های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

مشکل داغ شدن بیش از حد

گزارش‌های متعددی از داغ شدن بیش از حد آیفون 11 به گوش رسیده است. همچنین دارندگان این گوشی‌ها از تاثیر ماندگاری باتری در گوشی جدید خود ابراز نگرانی می‌کنند. یکی از کاربران در این خصوص گفت: « وقتی که آیفون 11 پرو را گرفتم، هنگام استفاده از GPS متوجه داغ شدن گوشی شدم. این موضوع برایم بسیار ناراحت کننده بود. وقتی به کارشناسان مراجعه کردم، آن‌ها گفتند تا زمانی که گوشی خاموش نشود یا هشدار داغی بیش از حد دستگاه ظاهر نشود، گوشی سالم است. اما من همچنان فکر می‌کنم که در میان مشکلی وجود دارد و با دقت این مسئله را زیر نظر دارم.»

راه حل:

در این مطلب چندین نکته برای خنک کردن دستگاه پس از داغ شدن آورده شده است. اگر احساس می‌کنید که گوشی شما همواره به سرعت داغ می‌شود، توصیه می‌شود که آن را به نزد یک تعمیرکار ببرید. اما اگر ناگهانی با این مشکل روبرو شدید، مراحل زیر را انجام دهید.

  • قاب گوشی را بردارید.
  • گوشی خود را در اتومبیل یا هرجایی که هوای آن گرم است، برای مدت طولانی قرار ندهید.
  • بازی‌ها، به ویژه بازی‌های‌ واقعیت افزوده، می‌توانند باعث گرم شدن دستگاه شوند.
  • با بردن گوشی به حالت پرواز، ارتباطات رادیویی را غیرفعال کنید. برای انجام این کار، کنترل سنتر را از پایین صفحه به بالا بکشید و  روی آیکون حالت پرواز را لمس کنید تا تمام سیگنال‌های GPS، بلوتوث، وای فای خاموش شوند. همچنین می‌توانید به جای همه‌ی این‌ها، موارد غیرضروری را خاموش کنید.
  • صبر کنید تا دستگاه شارژ شود، زیرا این امر نیز باعث گرم شدن تلفن شما می‌شود.
  • دستگاه خود را خاموش کنید.

مشکل اتصالات بلوتوثی

بسیاری از کاربران آیفون 11 با مشکل اتصالات بلوتوثی مواجه شده‌اند. این مشکلات شامل، اتصال گوشی با ماشین و نگه داشتن یک اتصال پس از اتصال اولیه است. آیفون 11 جدید در iOS 13 دارای مشکلات اتصال بلوتوث است. البته این مشکل در اتصال نیست، بلکه در متصل ماندن آن است. یکی از دارندگان این گوشی می‌گوید: «من نیز در اتوموبیلم مشکل اتصال بلوتوث دارم. هنگامی که به مدت 5 دقیقه یا بیشتر به ماشین متصل است، به طور خودکار قطع و مجدد وصل می‌شود. این موضوع بسیار آزار دهنده است. من در گذشته با گوشی آیفون 6 پلاس با چنین مشکلی مواجه نشده بودم.

راه حل:

اپل برای حل این موضوع راهکارهای مختلفی را ارائه می‌دهد که می‌توانید قبل از مراجعه به تعمیرگاه آن‌ها را امتحان کنید. قبل از هر چیز مطمئن شوید که iOS شما به‌روز رسانی شده است.

  • با رفتن به Setting ‌و انتخاب Bluetooth، از روشن بودن بلوتوث گوشی اطمینان حاصل کنید. اگر بلوتوث غیرفعال بود و شما نتوانستید آن را فعال کنید، بهتر است دستگاه خود را ری استارت کنید. سپس مجددا سعی کنید بلوتوث را فعال کنید.
  • مطمئن شوید که گوشی و لوازم جانبی مورد نظر تقریبا نزدیک یکدیگر هستند.
  • بلوتوث لوازم جانبی مورد نظر را خاموش و روشن کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که بلوتوث  لوازم شما روشن و کاملاً شارژ شده یا به برق متصل شده است. اگر قبلاً قادر به اتصال بودید، لوازم جانبی را جدا کرده و مجدداً در حالت discovery قرار دهید، دوباره سعی کنید جفت و متصل کنید.
  • در صورت امکان لوازم جانبی خود را با دستگاه‌های دیگر خود جفت سازی کنید ، لوازم جانبی را از سایر دستگاه‌ها جدا نکنید و دوباره امتحان کنید.
  • اگر هیچ یک از مراحل بالا کار نکرد، با پشتیبانی فناوری اپل تماس بگیرید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*