کارخانه تلویزیون‌سازی شارپ به کارگاه تولید ماسک تنفسی تبدیل می‌شود!

کارخانه تلویزیون‌سازی شارپ به کارگاه تولید ماسک تنفسی تبدیل می‌شود!

با وجود گسترش بیماری کرونا یا همان کووید 19، کمپانی ژاپنی شارپ (Sharp) خبر داده که یکی از کارخانه‌های تولید تلویزیون خود را به محلی برای تولید ماسک تنفسی تبدیل می‌کند!

کمپانی شارپ (Sharp) از معروف‌ترین شرکت‌های لوازم الکترونیکی بوده که به دلیل اتفاقات اخیر، قصد دارد تا یکی از کارخانه‌های تولید تلویزیونش را به کارگاه تولید ماسک تنفسی تبدیل کند. این اقدام در راستای مقابله با بیماری کرونا انجام شده و گفته می‌شود که پرسنل بیمارستان‌ها و کادرهای درمانی سراسر دنیا نیاز شدیدی به وسایل بهداشتی مثل ماسک‌های تنفسی دارند.

تولید ماسک تنفسی برای مقابله با کرونا

ژاپن یکی از کشورهایی بوده که بیشترین ضربه را از گسترش ویروس کرونا که با نام رسمی کووید 19 شناخته می‌شود، خورده و آمار تلفات و مبتلایان در این کشور قابل‌توجه است؛ کمپانی شارپ هم به همین دلیل کارخانه‌ای که مخصوص تولید وسایل الکترونیکی پیشرفته بوده را به محلی برای تولید ده‌ها هزار ماسک بهداشتی در روز تبدیل خواهد کرد.

در حالی که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC) اعلام کرده که ماسک‌های تنفسی در مقابل بیماری کرونا محافظتی ایجاد نمی‌کنند و افراد سالم نیازی به پوشیدن آن‌ها ندارند، کادر مراکز بهداشتی و بیمارستان‌هایی که پذیرای بیماران کووید 19 هستند، شدیدا به چنین تجهیزاتی نیاز دارند. از طرف دیگر خود افراد مبتلا هم برای جلوگیری از گسترش هرچه بیشتر ویروس باید از ماسک بهداشتی استفاده کنند.

سازمان‌های بهداشتی بین‌المللی دیگری هم در مورد عدم نیاز به استفاده از چنین ماسک‌هایی اظهارنظر کرده‌اند. حتی گفته شده که در برخی موارد پوشیدن ماسک تنفسی باعث افزایش احتمال ابتلا به کرونا ویروس جدید می‌شود، چرا که فرد دائما برای تنظیم ماسک دستش را نزدیک صورت می‌برد و به خود ماسک و قسمت‌هایی از ماسک که به صورت نزدیک هستند، دست میزند.

با تمام این تفاسیر تعدادی از کشورهای جهان با بحران کمبود ماسک روبه‌رو شده‌اند و عموم مردم همچنان به فکر تهیه چنین لوازم بهداشتی هستند. مدتی پیش هم از دفتر جراح کل آمریکا (Surgeon General)، توییتی منتشر شد که از مردم درخواست می‌کرد تا ماسک بهداشتی نخرند چرا که چنین کاری باعث کمبود ماسک برای متخصصان و کارکنان بیمارستان‌ها می‌شود.

کارخانه تلویزیون‌سازی شارپ به کارگاه تولید ماسک تنفسی تبدیل می‌شود!

این اتفاق‌ها باعث شده تا شرکت‌ها به فکر افزایش تولید ماسک تنفسی بیافتند و حجم تولید کمپانی‌های بهداشتی افزایش پیدا کند؛ شرکت چینی فاکس‌کان (Foxconn) هم اخیرا یکی از کارخانه‌های خود را به تولید ماسک تنفسی اختصاص داد و حالا خبر رسیده که یکی از کارخانه‌های تلویزیون سازی شارپ که در ژاپن قرار دارد و متعلق به فاکس‌کان است هم به محل ساخت ماسک تبدیل خواهد شد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، کارخانه مورد نظر شارپ تنها در طول چند هفته از تولید پانل‌های ال سی دی به تولید ماسک تنفسی تغییر کاربری داده خواهد شد و انتظار می‌رود که این محل روزانه 150 هزار ماسک تولید کند. مقامات ژاپن اعلام کرده‌اند که برای مبارزه با بیماری کرونا باید ماهانه 6 میلیون ماسک بهداشتی در اختیار نهادهای نیازمند قرار بگیرد. شارپ ادعا کرده که می‌تواند حجم ساخت ماسک کارخانه خود را به روزی 500 هزار عدد افزایش دهد.