گوشی منعطف TCL

گوشی منعطف TCL با یک قابلیت ویژه‌تر نسبت به رقبا رونمایی شد

شب گذشته گوشی منعطف TCL رسماً معرفی شد. اما این محصول با دیگر گوشی‌های انعطاف پذیر نظی گلکسی زد فلیپ که به تازگی معرفی شده، عملکرد متفاوتی دارد.

گوشی‌های هوشمند تاشو، انقلابی در صنعت موبایل به وجود خواهند آورد. از سال 2011 و زمانی که سامسونگ در نمایشگاه CES یک صفحه نمایش 4.5 اینچی انعطاف پذیر معرفی کرد، در انتظار ظهور این نوع گجت‌ها هستیم، اما با توجه به ایراداتی که محصولات این چنینی یکی پس از دیگری بروز می‌دهند، هنوز زمان همه‌گیر شده آن‌ها مشخص نیست. با این حال ارائه دیدی از نسل آتی گوشی های هوشمند منعطف و مخصوصا بسط پذیر توسط شرکت TCL سبب شد صبر بیشتری پیدا کنیم!

سامسونگ، هواوی و موتورولا هر یک گجت های منعطفی در قالب محصولی تجاری (و نه نمونه اولیه) به بازار عرضه کردند. تلاش اول سامسونگ و هواوی ناموفق بود. اولین تلاش موتورولا و اقدام ثانویه سامسونگ، هنوز به طور دقیق جواب پس نداده است. TCL Communication با در نظر گرفتن تجارب شرکت‌های قبلی، هنوز تصمیمی برای عرضه گوشی انعطاف پذیر خود ندارد، اما در هر صورت، محصول معرفی شده توسط این شرکت، بسیار امیدوارکننده است.

از طرفی استفاده از نمایشگری تاشدنی، تنها راهکار جدید TCL نیست. ایده دیگر این شرکت، بهره بردن از نمایشگری بسط پذیر محسوب می‌شود. مزیت گوشی‌های این چنینی در مقایسه با انعطاف پذیر‌ها، داشتن ضخامتی در حد گجت‌های اندرویدی و آی او اسی عادی است.

این شرکت بعد از ایجاد نمایشگری منعطف و بسط پذیر، چند طرح مفهومی مبتنی بر آن‌ها ارائه کرد. به عبارتی شرکت هنوز گوشی هوشمندی تولید نکرده است، اما نمایشگر انعطاف پذیر و توسعه پذیر ساخته شده توسط این شرکت، نویدبخش آینده موفق آن در زمینه تولید گجت‌های با قابلیت تغییر اندازه است.

گوشی منعطف TCL با یک نمایشگر بسط پذیر

اولین طرح مفهومی شرکت TCL با نام «اولین گوشی هوشمند رول شدنی و توسعه پذیر» شناخته می‌شود. در نگاه اول، این دستگاه شبیه به پرچمداران عادی بازار موبایل در سال جاری به نظر می‌رسد. نمایشگر 6.75 اینچی بوده و در دو طرف پنل AMOLED آن انحنا دیده می‌شود. ضخامت دستگاه تنها 9 میلی‌متر است.

بین پنل جلویی و پشتی گوشی، دو موتور پنهان شده که به وسیله فشردن یک کلید اختصاصی روی بدنه فعال می‌شوند. این دو موتور، نمایشگر را بسط داده و اندازه آن را گسترش می‌دهند. در نتیجه صفحه نمایشی بزرگت در اختیارتان قرار خواهد گرفت. در زمان عدم استفاده، موتورها نمایشگر را به حالت اولیه آن برمی‌گردانند.

نمایشگر بعد از بسط پیدا کردن 7.8 اینچی خواهد شد. نکته مهم، انطباق رابط کاربری بر اساس اندازه نمایشگر است. در حالت توسعه یافته، صفحه نمایش برای مالتی تسکینگ فوق‌العاده بوده و می‌توان با تقسیم آن به دو نیمه، روی هر قسمت اپلیکیشنی مجزا اجرا کرد.

در مقایسه با گوشی‌های هوشمند منعطفی که تا امروز عرضه شده، این راهکار برای ارائه نمایشگر بزرگی در قالب بدنه‌ای کوچک منطقی‌تر است. تفاوت کلیدی، کاهش ضخامت گوشی محسوب می‌شود. در گوشی‌های منعطف کنونی، بعد از تا کردن دستگاه، ضخامت افزایش زیاد پیدا می‌کند. به طوری که جابه‌جا کردن آن به شکلی متفاوت دشوار خواهد شد!

به عقیده شرکت TCL Communication مزیت دیگر گوشی‌های دارای نمایشگر بسط پذیر، عدم بروز مشکلاتی همچون وجود چین در میانه نمایشگر، محل قرارگیری لولا، و پایین بودن مقاومت صفحه نمایش روی خط لولا است. سازنده برای افزایش مقاومت گوشی بسط پذیر خود در برابر شرایط محیطی، در پی استفاده از فیبر داخل بدنه به منظور جلوگیری از ورود گرد و غبار است.

یک تبلت 10 اینچی با قابلیت تبدیل به گوشی هوشمند 6.7 اینچی

طرح مفهومی دوم که خوشبختانه یک نمونه اولیه از آن ساخته شده است، مرز بین تبلت‌های بزرگ و گوشی‌های هوشمند را از بین می‌برد. در حال حاضر، گوشی‌های هوشمند منعطف همچون هواوی میت ایکس، در بهترین حالت صفحه نمایشی 8 اینچی بعد از باز شدن در اختیارتان قرار می‌دهند. از دید TCL نسل آتی گوشی های هوشمند منعطف باید بعد از باز شدن تا، صفحه نمایش بسیار بزرگتری در اختیار کاربر قرار بدهند.

گوشی منعطف TCL

حمل تبلت 10 اینچی TCL به هیچ عنوان دشوار نیست. کافی است بعد از اتمام کار و قفل کردن نمایشگر، آن را با دو مرتبه تا کردن، شبیه به یک گوشی هوشمند جابه‌جا کنید. البته همچنان مشکل اصلی گوشی‌های انعطاف پذیر یعنی افزایش ضخامت دستگاه در حالت بسته، وجود دارد. TCL در ساخت این نمونه اولیه از هر دو تکنولوژی ساخت لولای مخصوص نمایشگرهای منعطف خود، DragonHinge و ButterflyHinge، بهره برد.

در حالت بسته، یک گوشی هوشمند با نمایشگر 6.65 اینچی و دارای نسبت ابعاد تصویر 20.8:9 در اختیار دارید. داشتن رزولوشن بالا از دیگر ویژگی‌های صفحه نمایش نسل آتی گوشی های هوشمند منعطف TCL است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. این ایده رو بیشتر از گوشیای تاشو دوست دارم…
    البته فک میکنم میزان خرابیش بیشتر باشه…
    همین‌طور قطعا قیمتش هم خیلی بیشتره…

  2. جالبه که TCL در زمینه گوشی های هوشمند تا به حال هیچ فعالیتی نداشت اما با اومدن گوشی‌های تاشو و رول شونده تازه داره خودی نشون میده… فک کنم باید منتظر شاخ و شونه کشیدن این برند به خصوص در زمینه گوشی های تاشو و رول شونده برای برندهای بزرگتر باشیم…