رانا پلاس

نگاهی به مشخصات و امکانات رانا پلاس

رانا پلاس یکی از محصولات جدید ایران خودرو است که در سال 99 به بازار عرضه خواهد شد. در ادامه مشخصات و امکانات رانا فیس لیفت را بررسی می‌کنیم.

اخیرا یکی از مسئولان ایران خودرو اعلام کرد طی 3 سال آینده این گروه خودروسازی 9 محصول جدید را تولید و روانه بازار خواهد کرد که یکی از آنها رانا پلاس است. در واقع ایران خودرو در سال آینده خانواده رانا را در سه تیپ معمولی، پلاس دنده‌ای و اتوماتیک به بازار عرضه می‌کند. از این رو قصد داریم شما را با مشخصات و امکانات مدل پلاس این خودرو که فیس لیفت رانا محسوب می‌شود آشنا کنیم.

مشخصات رانا پلاس

رانا پلاس

در نگاه اول به رانا پلاس شاهد تغییر گرافیک چراغ‌های جلو و عقب نسبت به مدل معمولی آن خواهید بود. طراحان چراغ‌های جلو را به گونه‌ای طراحی کردند تا اسپرت‌تر به نظر برسد. همچنین جلوپنجره رانا پلاس نیز نسبت به مدل معمولی خود با تغییراتی همراه بوده است. از سایر تغییرات این خودرو می‌توان به جلوپنجره و قالپاق جدید، دستگیره‌های هم‌رنگ بدنه و آینه‌های جانبی جدید با چراغ راهنما اشاره کرد.

رانا پلاس

طراحان ایران خودرو برای کابین نیز تغییراتی را در نظر گرفته‌اند که در آن غربیلک فرمان و سردنده مشابه با پژو 207 به چشم می‌خورد. از این رو راننده می‌تواند سیستم صوتی را از روی فرمان تنظیم کند. ایران خودرو با هدف ایجاد ظاهری اسپرت در کابین، کنسول میانی را با طرح فیبر کربن طراحی کرده و گرافیک پشت آمپر نیز تغییر پیدا کرده است.

از سایر ویژگی‌های رانا فیس لیفت می‌توان به گیربکس اتوماتیک، چراغ دی لایت به صورت آپشن، عایق در موتور، فرمان برقی، کیسه هوای راننده و شاگرد، سیستم صوتی مجهز به بلوتوث، غربیلک فرمان با لوگوی کرومی، دستگیره درهای جانبی همرنگ با بدنه، صندلی‌های مشابه پژو 206 با روکش جدید و سیستم کروزکنترل اشاره کرد.

 رانا برقی

رانا پلاس

گفتی است شرکت ایران خودرو اخیرا رانا برقی را نیز معرفی کرد که این خودرو دارای حداکثر سرعت 140 کیلومتر بر ساعت بوده و با یک بار شارژ می‌تواند حدود 220 کیلومتر را بپیماید. رانا برقی از باتری 30 کیلووات ساعتی برخوردار بوده و حدود 8 ساعت زمان می‌برد تا به صورت کامل شارژ شود. البته این خودرو از فناوری شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند. این خودرو الکتریکی از قدرتی برابر با 122 اسب بخار و گشتاور 220 نیوتن‌متر بهره می‌برد.