یک دانش‌آموز آمریکایی نام رسمی مریخ نورد 2020 را انتخاب کرد!

یک دانش‌آموز آمریکایی نام رسمی مریخ نورد 2020 را انتخاب کرد!

نام رسمی مریخ نورد 2020 بالاخره اعلام شد؛ سازمان فضایی ناسا از هفته پیش قول داده بود تا اسم تازه‌ترین مریخ نورد خود را اعلام کند و به تازگی خبر رسیده که یک دانش‌آموز اهل ویرجینیا آمریکا این اسم را انتخاب کرده است.

از ابتدای هفته گذشته سخنگویان سازمان فضایی ناسا گفته بودند که قصد دارند نام رسمی مریخ نورد 2020 (Mars 2020) را اعلام کنند؛ همانند کاوشگرهای قبلی ناسا که با اسم‌هایی مثل «کنجکاوی»، «فرصت»، «روحیه» و نام‌هایی از این دست شناخته می‌شوند، یکی از تازه‌ترین ربات‌های فضایی که به سیاره سرخ فرستاده خواهد شد هم اسمی مشابه دارد. گفته شده که این نام‌گذاری به کمک یک دانش‌آموز دوره راهنمایی از ایالت ویرجینیای آمریکا انجام شده است.

نام رسمی مریخ نورد 2020

استقامت (Perseverance) اسمی است که ناسا به صورت رسمی به مریخ نورد جدید خود اختصاص داده و کاوشگری که تا پیش از این با نام مریخ 2020 شناخته می‌شد، از این به بعد استقامت نام دارد. استقامت در سال جاری به مقصد سیاره سرخ ارسال خواهد شد.

قبل از انتخاب نام رسمی مریخ نورد 2020 یک رقابت توسط ناسا برگزار شد و از دانش آموزان آمریکایی خواسته شد که اسم مورد نظر خود را به همراه یک انشا در مورد دلیل انتخاب آن اسم به آژانس فضایی آمریکا ارسال کنند. در این رقابت نام‌گذاری 28 هزار انشا به ناسا ارسال شد و از میان تمامی انشاها، یک دانش‌آموز کلاس هفتم به نام الکساندر ماتر (Alexander Mather) برنده رقابت شد.

یکی از مدیران ناسا در این رابطه می‌گوید که انشا الکس هدف اصلی از پژوهش و کاوش را به ما یادآوری می‌کند؛ درست مثل ماموریت‌های اکتشافی قبلی، مریخ نورد 2020 هم با چالش‌ها و موانع بسیار زیادی در پروژه‌های خود مواجه می‌شود و تا همین حالا هم برای رساندن کاوشگر استقامت به مرحله کنونی، چالش‌های زیادی پشت سر گذاشته شده است.

این مدیر ناسا می‌گوید که اسم رسمی مریخ نورد 2020 به خوبی نشان دهنده هدف اصلی از انجام پروژه‌های آرتمیس (Artemis) ناسا است؛ دانش‌آموزانی مثل الکس جزو نسل آرتمیس هستند و در آینده نزدیک شاهد این خواهند بود که دانشمندان راه را برای رفتن به سیاره مریخ هموار می‌کنند و روزی انسان را بر روی این سیاره مستقر خواهند کرد.

استقامت راه مریخ نوردهای قبلی ناسا را ادامه می‌دهد و تجهیزات حساس و شگفت انگیزی را به سطح مریخ می‌برد؛ تمرکز تحقیقات دانشمندان با استفاده از یافته‌های استقامت، بر روی یافتن نشانه‌های قدیمی و جدید حیات میکروبی بر روی سیاره مریخ خواهد بود و نمونه‌هایی که مریخ 2020 از خاک سیاره همسایه ما جمع‌آوری می‌کند، برای بازگشت به زمین آماده خواهند شد. مریخ نورد استقامت 1043 کیلوگرم وزن دارد.

یک دانش‌آموز آمریکایی نام رسمی مریخ نورد 2020 را انتخاب کرد!

انتخاب نام رسمی مریخ نورد 2020 یکی از آخرین مراحل برای آغاز ماموریت کاوش ربات استقامت بود و گفته شده که در حال حاضر، دانشمندان در ایالت فلوریدا آمریکا مشغول انجام آخرین آماده‌سازی‌های لازم برای شروع به کار مریخ 2020 هستند. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، در ماه‌های آینده مریخ نورد استقامت به فضا فرستاده می‌شود و بعد از طی مسیر بین زمین و سیاره سرخ، در 18 فوریه 2021، در دهانه جزیرو (Jezero Crater) مریخ فرود می‌آید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. بسیار عالى دم این دانش آموز همیشه گررررم

    آرزوى موفقیت میکنم براى سازمان فضایى فوق پیشرفته ناسا,,!!!