ویروس کرونا

دانشمند روس ویروس کرونا را سلاح بیولوژیک آمریکا علیه ایران و چین دانست

ایگور نیکولین، دانشمند و زیست‌شناس روس معتقد است ویروس کرونا یک سلاح بیولوژیک است که آمریکا از آن علیه ایران و چین استفاده کرده است.

در اواخر سال 2019، ویروس جدیدی از خانواده کرونا که با نام کووید-19 شناخته شد، از شهر ووهان چین شیوع پیدا کرد و به سرعت در سراسر چین و کشورهای دیگر از جمله کره جنوبی و حتی برخی کشورهای اروپایی مانند ایتالیا پخش شد. از مدتی قبل این ویروس به ایران نیز رسید و متاسفانه تاکنون نزدیک به 6 هزار نفر در ایران به کرونا مبتلا شده‌اند و 145 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. هنوز درمان قطعی برای این ویروس پیدا نشده و پزشکان و دانشمندان در تلاش هستند تا واکسن و دارویی برای کرونا تولید کنند.

ویروس کرونا سلاح بیولوژیک است؟

اما اکنون یک دانشمند و زیست‌شناس روس نظر جالبی درباره شیوع ویروس کرونا دارد. ایگور نیکولین در مصاحبه با شبکه تلویزیونی روسیا الیوم گفت ویروس کرونا سلاح بیولوژیک آمریکا علیه ایران و چین است. این دانشمند روس می‌گوید چینی‌ها هزاران سال است که حیوانات مختلف را می‌خورد، اما چه شده که در 20 سال اخیر بیماری‌هایی مانند کروناویروس در این کشور به وجود آمده است؟

ایگور نیکولین در ادامه افزود آمریکا آزمایشگاه‌هایی برای آزمایش‌های نامتعارف در خارج از خاک خود ایجاد کرده است و ویروس کرونا نیز یک سلاح بیولوژیک است که آمریکا از آن برای کنار زدن دشمنان خود مانند چین و ایران استفاده می‌کند. وی همچنین اظهار کرد تدابیر دولت روسیه تاکنون از شیوع این ویروس خطرناک به شکل همه‌گیر جلوگیری کرده است.

ویروس کرونا

ایگور نیکولین پیش از این در کمیته سلاح بیولوژیک روسیه حضور داشت. او می‌گوید در شهرهای چین مانند همه شهرهای بزرگ سایر نقاط جهان، بازاری وجود دارد که در آن حیوانات به فروش می‌رسد. هزاران سال است که این حیوانات در چین خورده می‌شوند، اما ویروسی مانند کرونا در طول این سال‌ها به انسان منتقل نشد. ولی در 20 سال اخیر این برای چهارمین بار است که چنین ویروسی در کشور چین شیوع پیدا می‌کند. این دانشمند روس معتقد است این موضوع تصادفی نیست و طرحی است که توسط آمریکا اجرا می‌شود.

به گفته نیکولین، 25 آزمایشگاه بیولوژیک آمریکایی در اطراف مرزهای چین فعال هستند و آزمایشگاه‌های آمریکا در کشورهای قزاقستان، قرقیزستان، لائوس، ویتنام، کره جنوبی، تایلند، فیلیپین، مالزی، تایلند، افغانستان و پاکستان وجود دارند. آمریکایی‌ها برای جلوگیری از وقوع فجایع در کشورشان، این آزمایشگاه‌ها را در خارج از خاک آمریکا دایر کرده‌اند. به عنوان مثال، ویروس سیاه زخم در سال 2001 از پژهشکده بیماری‌های عفونی ارتش آمریکا در واشنگتن شیوع یافت و به همین دلیل آنها برای جلوگیری از تکرار چنین اتفاقی، آزمایشگاه‌هایشان را به خارج از خاک آمریکا برده‌اند. آمریکا همچنین از امضای پروتکل منع گسترش سلاح میکروبی خودداری کرده است.

ایگور نیکولین تاکید کرد ویروس کرونا به صورت انتخابی به کشورهای دشمن آمریکا یعنی چین و ایران و برخی از کشورهای اتحادیه اروپا مانند ایتالیا انتقال داده شده است و همانطور که می‌بینیم تعداد مبتلایان به این ویروس در این کشورها بیشتر است. این نقشه نخبگان حکومت جهانی است و آنها این نام را برای خود انتخاب کرده‌اند. 200 خانواده که 40 هزار میلیارد دلار سرمایه دارند، فکر می‌کنند مهم‌ترین موجودات روی کره زمین هستند. آنها رسانه‌ها را در دست دارند، فیلم‌های هالیوودی می‌سازند و بر عقل و ذهن بشر مسلط هستند و معتقدند جمعیت جهان باید به یک دهم جمعیت فعلی برسد.