بررسی اولیه گوشی اوپو فایند ایکس 2 پرو

بررسی اولیه گوشی اوپو فایند ایکس 2 پرو – Oppo Find X2 Pro

با رونمایی از جدیدترین پرچمدار شرکت اوپو، در این مقاله قصد داریم به بررسی اولیه گوشی اوپو فایند ایکس 2 پرو (Oppo Find X2 Pro) بپردازیم.

اوپو فایند X2 پرو امسال می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین مدعی‌ها در برابر محصولات سامسونگ باشد و به اعتقاد ما هم این چنین است. ما فرصت این را داشتیم یک هفته گوشی را در دست بگیریم و در اینجا، تجربیاتی که با بررسی اولیه گوشی اوپو فایند ایکس 2 پرو به دست آورده‌ایم را با شما به اشتراک بگذاریم.

خوشبختانه پس از مدت‌ها ما از یک گوشی جدید استفاده کردیم و نگرانی بابت لغزندگی آن نداشتیم. زیرا قاب پشتی این گوشی پوشیده از جنس چرم است که باعث چسبندگی بیشتر آن و نگهداری راحت‌تر در دست می‌شود. لغزندگی، یکی از مهم‌ترین چالش‌های گوشی‌های هوشمند مدرن امروزی است، چرا که افتادن گوشی از دست می‌تواند مشکلات جدی را به وجود بیاورد.

بررسی اولیه گوشی اوپو فایند ایکس 2 پرو

اندازه‌ی این گوشی نیز بسیار خوب است. هرچند در مقایسه با اس 20 اولترا سامسونگ جمع و جورتر به نظر می‌رسد، اما این اندازه برای اکثر کاربران مناسب است. قاب پشتی کمی منحنی دارد که نکته‌ی مثبت دیگری برای در دست‌گیری بهتر گوشی است. به طرز باورنکردنی کلیدهای تنظیم ولوم نیز بسیار خوب هستند. این دکمه‌ها اکنون کمی بزرگ‌تر شده و بازخورد لمسی بهتری را ارائه می‌کنند.

نمایشگر 120 هرتزی

بعد از اینکه گوشی را از داخل جعبه بیرون اوردیم، اولین چیزی که توجه ما را به خودش جلب کرد، نمایشگر بسیار زیبایی این گوشی بود که وضوح +QHD و نرخ رفرش 120 هرتزی باعث شده از تمام مزایای این پنل بهره‌مند شویم.

بررسی اولیه گوشی اوپو فایند ایکس 2 پرو

در اینجا گزینه‌ای برای تغییر نرخ رفرش به 60 هرتز نیز وجود دارد، ولی ما مسلماً 120 هرتزی را ترجیح می‌دهیم. آن بسیار روان است و زمانی که با آن کار کنید، ترک کردن آن برایتان دشوار می‌شود. اما همه چیز این نمایشگر فقط هرتز آن نیست، رنگ‌ها نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. این نمایشگر می‌تواند بیش از 1 میلیون رنگ مختلف را به تصویر بکشد و از فضای رنگی P3 پشتیبانی 100 درصدی داشته باشد. نتیجه‌ی آن، نمایشگری باورنکردنی شده است. و اگر شما از آن دسته افراد هستید که به تماشای ویدیو از طریق یوتیوب و دیگر محتوای چندرسانه‌ای با گوشی علاقه دارید، پرچمدار جدید اوپو یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار موبایل برای شما است.

با اندازه‌ی 6.7 اینچ، شما یک صفحه‌ی بزرگ و زیبا را روبروی خود خواهید داشت و واقعاً ما هیچ چیز بدی نمی‌توانیم در مورد آن پیدا کنیم. آن حتی در شرایط استفاده در زیر نور آفتاب نیز عملکرد بسیار خوبی دارد. این چیزیست که شاید در اکثر گوشی‌های بالارده توجهی به آن نمی‌شود، اما در فایند X2 پرو اینچنین نیست.

بررسی اولیه گوشی اوپو فایند ایکس 2 پرو

یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی در داخل حفره‌ی روی نمایشگر است که به اوپو کمک کرده نسبت ابعاد صفحه به بدنه‌ی 93 درصدی را به ارمغان بیاورد و دیوایسی با حاشیه‌های بسیار باریک را طراحی کند.

بهترین سیستم دوربین اوپو تا به امروز

یکی دیگر از نقاط قوت گوشی جدید اوپو که به فروش آن کمک می‌کند، سیستم دوربین است است و ما می‌توانیم بگوییم چرا. این مدل به دو حسگر دوربین جدید 48 مگاپیکسلی (یکی Sony IMX689 با لرزشگیر اپتیکال و دیگری Sony IMX586 فوق عریض) با یک حسگر پریسکوپی 13 مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال همراه است که به شما اجازه می‌دهد عکس‌هایی با زوم اپتیکال 10 برابری، بدون افت کیفیت بگیرید. البته در اینجا قابلیت زوم 60 برابری دیجیتال نیز وجود دارد.

بررسی اولیه گوشی اوپو فایند ایکس 2 پرو

در بررسی اولیه گوشی اوپو فایند ایکس 2 پرو نیز ما عملکرد این دوربین را بسیار مناسب ارزیابی می‌کنیم. این تفاوت بزرگی با یکی از مدل‌های اوپو دارد که چند سال پیش بررسی کرده بودیم. این سیستم دوربین تقریباً در هر فاصله کانونی می‌تواند تصاویر باورنکردنی ثبت کند. گرچه در زوم 10 برابری تصاویر کمی نرم‌تر می‌شوند، اما در زوم 5 برابری نیز تصاویر همچنان شارپ هستند. 5 برابر زومی است که مردم بیشتر از 10 برابری برای عکاسی استفاده می‌کنند.

یکی دیگر از قابلیت‌های دوربین پرچمدار جدید اوپو،‌حالت ماکرو آن است. البته شما نمی‌توانید در هر زمانی که خواستید به این حالت سوئیچ کنید. ابتدا باید به اندازه‌ی کافی به سوژه نزدیک شوید، سپس حالت ماکرو را انتخاب کنید. این می‌تواند از فاصله‌ی 0.3 سانتی‌متری سوژه فوکوس را انجام دهد. در اکثر موارد، عملکرد این حالت خوب است.

به طور کلی گوشی جدید اوپو، اسمارت‌فون بسیار خوبی است. ما وقت زیادی برای بررسی عمر باتری آن نداشتیم و نسخه‌ی نهایی نرم افزار رابط کاربری آن نیز تا چند روز دیگر آماده می‌شود، اما تا همینجا هم همه چیز خوب به نظر می‌رسد. اوپو حالا با گوشی Find X2 Pro یک برگ برنده در دست دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. مقایسه دوربین فیلمبرداریش با s20گذاشتن تو اینترنت واقعه هیولاس این گوشی

  2. واقعا گوشیش عالیه کیفیت دوربینش نگاه کردم عالیه.سامسونگ بادوربین۱۰۸جلوش کم اورداینجاهمه بایدبدونند دوربین به مگاپیکسل نیست به کیفیته اوپو ثابت کرد .واقعا کارش عالیه اگرگوشیش ایران بیادعالیه