گوشی اوپو فایند 7

فلش بک: گوشی اوپو فایند 7 آغازگر نسل نمایشگرهای موبایلی QHD بود

گوشی اوپو فایند 7 اولین گوشی دارای رزولوشن کیو اچ‌دی بود. همچنین برای نخستین مرتبه در گوشی Oppo Find 7 از سیستم شارژ سریع VOOC استفاده شد. در آن زمان، این قابلیتی منحصربه‌فرد بود.

گوشی اوپو فایند 7 پرچمدار سال 2014 این شرکت چینی محسوب می‌شود. در آن زمان، استفاده از صفحه نمایشی با رزولوشن کیو اچ‌دی هنوز باب نشده بود، اما شرکت Oppo برای اولین مرتبه از یک نمایشگر موبایل با رزولوشن 1440p در پرچمدارش استفاده کرد. بسیاری لقب اولین گوشی با نمایشگر QHD را به ال جی جی 3 داده‌اند، اما اوپو فایند 7 با وجود عرضه دیرتر به بازار، زودتر از پرچمدار ال جی معرفی شد.

در اصل، اولین گوشی با نمایشگر 1440p ویوو ایکس پلی 3 اس محسوب می‌شود. این مدل یک سال قبل از ال جی جی 3 و اوپو فایند 7، در سال 2013، رونمایی شد، اما عرضه بسیار محدودی داشت. به همین دلیل دو شرکت LG و Oppo اولین شرکت‌های ارائه‌کننده گجت‌های اندرویدی با نمایشگر پشتیبانی‌کننده از رزولوشن کیو اچ‌دی شناخته می‌شوند.

گوشی اوپو فایند 7

نمایشگر فوق‌العاده گوشی اوپو فایند 7

اوپو حوالی سال 2014، با هدف جذب بازار بیشتر، اغلب گوشی‌های قاتل پرچمدار تولید می‌کرد، اما این محصولات توان رقابت با بهترین گجت‌های اندرویدی سونی، سامسونگ و الی جی را نداشتند. به همین دلیل برنامه ویژه‌ای برای توسعه اوپو فایند 7 ریخت. این گوشی تقریبا هم‌اندازه گلکسی اس 5، رقیب اصلی این گوشی و پرچمدار سامسونگ در سال 2014، هزینه روی دست اوپو گذاشت.

استفاده از رزولوشن کیو ا‌چ‌دی در نمایشگری 5.5 اینچی سبب شد Oppo Find 7 در مقایسه با بسیاری از رقبا، نمایشگری شارپ‌تر با قابلیت نمایش جزئیات بیشتر ارائه کند. در مقایسه با صفحه نمایش LG G3، پرچمدار اوپو کنتراست بسیار بهتری داشت. نگه داشتن نسبت کنتراست در 1000:1 حتی با افزایش میزان روشنایی تا انتها کار دشواری بود، اما اوپو در نمایشگر گوشی فایند 7 به این موفقیت دست پیدا کرد.

شارژ سریع بی‌نظیر Oppo Find 7

استفاده از نمایشگری متفاوت تنها نقطه قوت این گوشی نبود. برای اولین مرتبه، همراه با رونمایی از بهترین گوشی اوپو در سال 2014، سیستم شارژ سریع اختصاصی این شرکت چینی با نام VOOC نیز معرفی شد. این سیستم مبتنی بر کابل‌های میکرو یو اس بی کار می‌کرد و حداکثر توانش 20 وات بود! نقطه قوت آن در مقایسه با سایر راهکارهایی که برای افزایش سرعت شارژ گوشی‌های هوشمند ارائه شده بود، تکیه بر همان ولتاژ 5V مورد استفاده در یو اس بی است.

در آن سو راهکارهایی همچون فناوری شارژ سریع کوالکام با نام Quick Charge به ولتاژ بیشتری نیاز داشت. استفاده از ولتاژ پایین‌تر حرارت کمتری تولید می‌کند. از طرفی می‌دانیم افزایش دما حین شارژ، قاتل شماره یک باتری است.

در تیزرهای ویدیویی گوشی اوپو فایند 7، سازنده مدعی بود 0 تا 75 درصد ظرفیت باتری طی نیم ساعت پر خواهد شد. شارژ کامل باتری پنجاه دقیقه زمان نیاز داشت. برای یک باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی، که در سال 2014 بزرگ تلقی می‌شد، این دستاورد بزرگی به شمار می‌رفت. برای مقایسه باید بدانید ظرفیت باتری سامسونگ گلکسی اس 5 و ال جی جی 3 به ترتیب 2800 میلی‌آمپر ساعت و 3000 میلی‌آمپر ساعت بود.

متاسفانه همانند ال جی جی 3، عمر باتری پرچمدار سال 2014 اوپو نیز پایین بود. اولین نمایشگرهای با رزولوشن 1440p به خوبی بهینه نشده و مصرف انرژی بالایی داشتند. کوالکام تراشه اسنپدراگون 801 را منطبق با این نوع صفحه نمایش‌ها بهینه‌سازی کرد، اما آن‌ها همچنان باتری را می‌بلعیدند!

برای پی بردن به تاثیر بسیار زیاد افزایش رزولوشن در مصرف باتری، باید به مدل ارزان قیمت‌ پرچمدار اوپو با نام Find 7a توجه کنید. نمایشگر 5.5 اینچی این گوشی دارای رزولوشن فول اچ‌دی بود و از همان تراشه اسنپدراگون 810 قدرت می‌گرفت. در یک تست باتری استاندارد، عمر باتری گوشی اوپو فایند 7 و اوپو فایند 7a به ترتیب 60 ساعت و 44 ساعت محاسبه شد. این در حالی است که ظرفیت باتری مدل ارزان‌تر به 3100 میلی‌آمپر ساعت کاهش پیدا کرده بود!

یکی دیگر از کاستی‌های گوشی Find 7a در مقایسه با مدل بالاتر، داشتن حافظه رم کمتر بود. دو نسخه از این گوشی، یکی با 2 گیگابایت و دیگری با 3 گیگابایت رم عرضه شد. قیمت مدل 7 و 7a به ترتیب 600 دلار و 500 دلار بود. برای مقایسه، در همان سال عرضه دو گوشی نام برده، سامسونگ گلکسی اس 5 نیز به همان قیمت 600 دلار به فروش می‌رسید. همانطور که گفتیم، تلاش Oppo برای نوآوری در پرچمدار جدید، اجازه نداد مجددا یک قاتل پرچمدار با قیمتی استثنایی ارائه کند.

گوشی اوپو فایند 7

Sony IMX214، سنسور دوربین اصلی هر دو گوشی اوپو فایند 7 و 7a بود. منحصربه‌فردترین ویژگی این دوربین Ultra-HD نام داشت.به لطف پشتیبانی از این ویژگی، دوربین می‌توانست از طریق ثبت ده عکس به صورت پیاپی و سپس ادغام آن‌ها، تصویری 50 مگاپیکسلی ارائه کند. الگوریتم پردازش تصویر مورد استفاده برای دستیابی به این رزولوشن فوق‌العاده بود و عکس‌های 50 مگاپیکسلی کیفیت بی‌نظیری داشتند.

اوپو سال گذشته، دهمین سال ورود به بازار موبایل را جشن گرفت. قبل از آن، فعالیت این شرکت محدود به ساخت پخش‌کننده‌های بلوری و دیگر انواع لوازم دیجیتالی مخصوص سینماهای خانگی بود. در زمان شیوع فعالیت، اوپو الهام‌بخش شرکت‌های مخصوصا چینی زیادی شد و آن‌ها را به ورود به بازار موبایل تشویق کرد. به عنوان دو شرکت گوشی‌ساز چینی موفق که از کنار Oppo پر و بال گرفته‌اند باید به OnePlus و Realme اشاره کنیم.

اوپو قبل از گوشی فایند 7 نیز گجت‌های اندرویدی خوبی تولید می‌کرد، اما بعد از ارائه یک پرچمدار قدرتمند در سال 2014، بر سر زبان‌ها افتاد و سرعت رشد خود را بالا برد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. گذر عمر…
    ولی یادش بخیر من اون سال بعد از کلی تحقیق تصمیم گرفتم HTC m8 بخرم و واقعا تا حالا عالی بوده