خرید گلکسی اس 10

5 دلیل برای خرید گلکسی اس 10 به جای گلکسی اس 20 سامسونگ

عرضه پرچمداران جدید سامسونگ از روز شانزدهم اسفند ماه آغاز شد. اما به چند دلیل، خرید گلکسی اس 10 یا گلکسی اس 10 پلاس (Samsung Galaxy S10 Plus) به جای آن‌ها منطقی‌تر است.

سامسونگ گلگسی اس 10 هنوز جزو بهترین پرچمداران اندرویدی دنیا تلقی شده و کاربران زیادی در پی خرید آن هستند. با وجود گذشت یک سال از زمان معرفی دو گوشی پرچمدار از سری S در سال 2019، دوربین آن‌ها هنوز جزو بهترین‌ها شناخته شده و از نظر برخی قابلیت‌های نرم افزاری و سخت افزاری، با سه پرچمدار سال جاری یعنی سامسونگ گلکسی اس 20، گلکسی اس 20 پلاس و اولترا برابری می‌کنند. به چند دلیل، خرید گلکسی اس 10 یا گلکسی اس 10 پلاس به جای گوشی‌های خانواده Galaxy S20 بهتر است.

یکی از مهمترین تغییرات گوشی‌های جدید سری S در سال جاری، پشتیبانی از شبکه 5G در همه آن‌ها است. مخصوصا در مدل اولترا ماژول دوربین زیر و رو شده و قابلیت‌های زیادی همچون یک سنسور 108 مگاپیکسلی به آن افزوده شده است. سومین ویژگی مهم، پشتیبانی صفحه نمایش آن‌ها از نرخ تازه‌سازی 120 هرتز محسوب می‌شود.

آیا خرید گلکسی اس 10 پلاس برای شما منطقی‌تر نیست؟

در زمان خرید گوشی موبایل، سیستم کامپیوتری دسکتاپ و لپ تاپ یا هر گجت دیگر، درگیر تبلیغات نشده و نیاز خود را در نظر بگیرید. اگر در محل زندگی شما از نسل پنجم شبکه موبایل پشتیبانی نشده و انتظار ندارید در آینده‌ای نزدیک نیز این اتفاق رخ بدهد، مودم گران قیمت داخل گوشی‌های خانواده گلکسی اس 20 عملا هیچ فایده‌ای برایتان نخواهد داشت.

از طرفی مقایسه نمونه تصاویر 108 مگاپیکسلی و 12 مگاپیکسلی دوربین گلکسی اس 20 اولترا نشان داد با وجود بهبود، اختلاف عکس‌های با رزولوشن بالا چندان فاحش و زیر و روکننده نیست، به همین دلیل با خرید گلکسی اس 10 یا گلکسی اس 10 پلاس نیز از همچنان یک دوربین بسیار باکیفیت در اختیار خواهید داشت.

استفاده از لنز پریسکوپی در بهترین گوشی سال 2020 سامسونگ سبب شده زوم اپتیکال بی‌نظیری داشته باشد، اما آیا واقعا به این قابلیت نیاز دارید؟‌ آیا نیاز به نمایشگری 6.9 اینچی، پشتیبانی از 5G، داشتن 12 گیگابایت رم و دوربینی با قابلیت گرفتن عکس‌های 108 مگاپیکسلی، زوم 10 برابری بدون کاهش کیفیت و فیلم برداری 8K و در نهایت مجهز به نمایشگری با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز به اندازه‌ای است که 1400 دلار پرداخت کنید؟ گوشی Galaxy S20 Ultra اکنون به قیمت فضایی 35 میلیون تومان در ایران به فروش می‌رسد!

به پنج دلیل زیر، خرید گلکسی اس 10 یا برادر بزرگتر آن برای تعداد زیادی از کاربران منطقی‌تر است. مخصوصا گوشی سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس هنوز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

قیمت پایین‌تر

خرید گلکسی اس 10

مهمترین دلیلی که کاربران را به خرید پرچمداران سری S سال گذشته تشویق می‌کند، قیمت پایین‌تر آن‌ها است، وگرنه هر کاربر دوست‌دار قابلیت‌های بیشتر در گوشی هوشمند خود است. بلافاصله بعد از رونمایی گوشی‌های سری گلکسی اس 20، قیمت گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس سامسونگ 150 دلار کاهش یافت!

اکنون گلکسی اس 10، به عنوان یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند دنیا، به قیمت 750 دلار قابل خریداری است! فراموش نکنید هنوز برای خرید بسیاری از پرچمداران سال 2019 باید هزار دلار یا بیشتر هزینه کنید. قیمت گلکسی اس 10 پلاس به 850 دلار افزایش پیدا می‌کند. این نخستین مرتبه‌ای است که سامسونگ بعد از معرفی پرچمداران جدید، به صورت رسمی قیمت مدل‌های قبلی را بیشتر از 100 دلار کاهش می‌دهد.

با در نظر گرفتن قیمت‌های جدید، خرید گلکسی اس 10 به جای گلکسی اس 20 نزدیک به 250 دلار ارزان‌تر تمام خواهد شد. حتی مدل بزرگتر، گلکسی اس 10 پلاس، همچنان از پایین‌ترین مدل Galaxy S20 نزدیک به 150 دلار ارزان‌تر است.

اختلاف قیمت گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس با گلکسی اس 20 پلاس بسیار زیاد است. قیمت مدل پلاس پرچمدار سری S سال 2020 به خاطر داشتن مودم 5G پشتیبانی‌کننده از باندهای فرکانسی بیشتر، نمایشگر بزرگتر و یک سنسور کمکی اضافی روی دوربین اصلی به 1200 دلار رسیده است. در نهایت به قیمت فضایی 1400 دلاری گلکسی اس 20 اولترا می‌رسیم که نتیجه استفاده از نمایشگری 6.9 اینچی، سنسور رنگی 108 مگاپیکسلی و لنز پریسکوپی است.

عدم پشتیبانی فراگیر از 5G

خرید گلکسی اس 10

وب سایت Business Insider یکی از دلایل عدم نیاز به خرید گلکسی اس 20 یا دو برادر بزرگتر آن را عدم پشتیبانی گسترده از شبکه 5G در ایالات متحده آمریکا بیان کرد. برای کاربران ایرانی، اهمیت این موضوع دوچندان می‌شود، چرا که هیچ یک از اپراتورهای موبایل در کشورمان، آنتن‌های نسل پنجم شبکه موبایل را حتی برای پوشش‌دهی در منطقه‌ای محدود پیاده‌ نکرده و برنامه مشخصی نیز برای انجام این کار در آینده ندارند.

می‌توان پیش‌بینی کرد تا زمانی که همانند 4G، پشتیبانی از 5G نیز در همه شهرهای ایران فراگیر شود، به سه الی چهار سال زمان نیاز است. تا آن زمان، هزینه بیشتری که به خاطر پشتیبانی یک گوشی از نسل پنجم شبکه موبایل پرداخت کرده‌اید، سوخت می‌رود!

دوربین سه گانه باکیفیت و قدرتمند

خرید گلکسی اس 10

دوربین سه گانه گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس فاقد سنسورهای بزرگ مورد استفاده در ماژول دوربین اصلی سه گوشی خانواده گلکسی اس 20 است، اما این مقایسه نسبی بوده و به معنی ضعف دوربین پرچمداران سال گذشته نیست. آن‌ها همچنان جزو بهترین دوربین‌های موبایل شناخته می‌شوند.

ماژول دوربین دو گوشی پرچمدار سری S سال 2019 دقیقا یکسان است. یک سنسور رنگی 12 مگاپیکسلی با لنز عادی، سنسوری 12 مگاپیکسلی با لنز تله فوتو و یک سنسور 16 مگاپیکسلی با لنز اولترا واید این دوربین را تشکیل می‌دهند. پشتیبانی از میدان دید 123 درجه‌ای، زوم اپتیکال 2 برابر و بزرگنمایی دیجیتالی 10 برابری محدودیت‌های متداول عکاسی با موبایل را از سر راهتان برمی‌دارند. لنز اولترا واید گلکسی اس 10 در مقایسه با نمونه آن در دوربین گلکسی اس 20، حتی 3 درجه پشتیبانی بهتری دارد!

گوشی‌های خانواده Galaxy S10 شاید از نظر عکاسی بدون کاهش کیفیت در زوم بالا یا عکاسی در تاریکی شب توانایی کمتری داشته باشند، اما اختلاف فاحش نبوده و برای بیشتر کاربران بی‌اهمیت است. چند روز پیش، انتشار بهترین عکس های دوربین آیفون در حالت Night Mode توسط اپل به ما ثابت کرد دوربین گوشی‌های پرچمدار دارای قابلیت‌هایی بیشتر از حد تصور ما هستند، اما متاسفانه کاربران عادی نمی‌توانند از آن‌ها حداکثر استفاده را داشته باشند.

در صورت خرید گلکسی اس 10 پلاس به یک دوربین سلفی دوگانه دسترسی خواهید داشت. این دوربین به خاطر داشتن سنسوری با یک لنز پشتیبانی‌کننده از میدان دید بیشتر، برای گرفتن عکس‌های دست جمعی فوق‌العاده است.

یکسان بودن تعداد زیادی از ویژگی‌ها

خرید گلکسی اس 10

تعداد زیادی از قابلیت‌هایی که برای اولین مرتبه به دو گوشی گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس راه پیدا کردند، در گلکسی اس 20، اس 20 پلاس و اولترا تکرار شد. به عنوان نمونه باید به پشتیبانی از شارژ وایرلس معکوس اشاره کرد که گوشی را تبدیل به یک پد برای شارژ بی‌سیم گجت‌هایی مثل ساعت هوشمند یا ایرباد می‌کند.

از نظر طراحی بدون حاشیه تفاوتی بین گوشی‌های دو نسل وجود نداشته و تنها اختلاف ظاهری پنل جلویی آن‌ها، انتقال حفره روی نمایشگر از گوشه به وسط است. اسکنر اثر انگشت هنوز زیر نمایشگر قرار گرفته و متاسفانه هیچ پیشرفتی نداشته است. مهمترین ایراد گلکسی اس 20 اولترا سامسونگ را قبل از خرید بشناسید!

یکسان بودن تجربه کاربری

خرید گلکسی اس 10

هر دو گوشی اکنون دارای نسل دوم رابط کاربری اختصاصی سامسونگ، OneUI 2.0 هستند که مبتنی بر اندروید 10 توسعه پیدا کرده است. پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی 120 هرتز، حین گشت و گذار عادی در رابط کاربری و استفاده متداول از گوشی به میزان کمی تاثیرگذار است. این قابلیت بیشتر در زمان اجرای بازی تفاوتش را نشان می‌دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*