خط تولید گلکسی اس 20 سامسونگ

خط تولید گلکسی اس 20 سامسونگ از ترس کرونا به ویتنام منتقل شد

بعد از چین، کره جنوبی دومین کشور درگیر با بیماری کووید 19 است. خط تولید گلکسی اس 20 سامسونگ قرار است بر اساس تصمیم مقام‌های این شرکت به ویتنام انتقال پیدا کند.

شیوع ویروس کرونا جدید با نام SARS-COV-2 حتی به شرکت‌های فعال در حوزه فناوری نیز رحم نکرده و فعالیت آن‌ها به شدت تحت تاثیر این اتفاق قرار گرفته است. سامسونگ و ال جی به خاطر قرارگیری در اصلی‌ترین کانونی شیوع کروناویروس بعد از چین، یعنی کره جنوبی، با مشکل مواجه شده‌اند. ابتدا ویروس کرونا به کارخانه سامسونگ رسید. بعد از آن تعطیلی کارخانه ال جی دیسپلی پس از شناسایی یک فرد آلوده به کرونا ویروس خبرساز شد. این مرتبه نوبت به انتقال خط تولید گلکسی اس 20 سامسونگ به کشور ویتنام رسیده است.

سامسونگ الکترونیکس به عنوان بزرگترین گوشی‌ساز دنیا برای جلوگیری از تاثیر منفی ناشی از شیوع کروناویروس جدید بر خطوط تولید گوشی‌های هوشمند این شرکت، تصمیم به پراکنده کردن آن‌ها در دیگر نقاط دنیا گرفته است.

تصمیم شرکت در حال حاضر توقف کارخانه‌های تولید در کره جنوبی است. یکی از دلایل اصلی این اتفاق، گزارش ابتلای شش کارمند کارخانه سامسونگ به کووید 19 در شهر گومی محسوب می‌شود. بعد از شناسایی اولین مبتلا به کووید 19 در کارخانه شهر گومی، کارخانه تولید گلکسی زد فلیپ سامسونگ به خاطر ویروس کرونا برای چند روز تعطیل شد. در نهایت مشخص شد پنج نفر دیگر نیز در همین کارخانه به بیماری تنفسی جدید مبتلا شده‌اند.

توقف فعالیت خط تولید گلکسی اس 20 سامسونگ در گومی

یکی از بزرگترین کارخانه‌های سامسونگ در کره جنوبی، محل ساخت گوشی‌های هوشمند پرچمدار و خاص همچون گوشی‌های انعطاف‌پذیر، در شهر گومی قرار دارد. حال قرار است خطوط تولید سامسونگ از این کارخانه به چند کارخانه دیگر شرکت در کشور ویتنام انتقال پیدا کنند.

همانند پرچمداران گذشته، سامسونگ گلکسی اس 20، گلکسی اس 20 پلاس، گلکسی اس 20 اولترا و مخصوصا گلکسی زد فلیپ در کارخانه شهر گومی در حال تولید بودند. سامسونگ با هدف اطمینان از عدم بروز وقفه در تولید گوشی‌های هوشمند رده بالای این شرکت تصمیم به انتقال خط تولید این چهار گوشی به کارخانه‌هایش در کشور ویتنام گرفت.

تعداد کارکنان کارخانه شهر گومی حدود 10 هزار نفر است. در پی گزارش یافتن افرادی مبتلا به کووید 19 یکی از پس از دیگر، فعالیت کارخانه نام برده به صورت مستمر برای چند روز متوقف و بعد از پاک‌سازی مجموعه، دوباره از سر گرفته می‌شد، اما افزایش تعداد مبتلایان سامسونگ را مجبور به توقف کامل فعالیت‌های این شرکت تا اطلاع ثانوی کرد.

پیش‌بینی تحلیلگران درباره بازار موبایل در سال 2020، نزولی شدن و کاهش میزان تقاضا و در پی آن تولید به خاطر گسترس ویروس کرونا جدید است. بر اساس پیش‌بینی شرکت Counterpoint Research، در ربع اول سال جاری، میزان فروش گوشی هوشمند در سراسر دنیا با 5 درصد کاهش مواجه خواهد شد. شرکت Strategy Analytics کاهش میزان فروش در همین بازه زمانی را 10 درصد تخمین می‌زند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ترامپت سناریو: کارخانه چین به هند رفت و کره به ویتنام!