نرخ تازه سازی نمایشگر آیفون 12

نرخ تازه سازی نمایشگر آیفون 12 به 120 هرتز افزایش پیدا می‌کند

نرخ تازه سازی نمایشگر آیفون 12 برای رقابت با بهترین پرچمداران اندرویدی 2020 افزایش چشم‌گیری خواهد داشت. پشتیبانی از حداکثر رفرش ریت 120 هرتز تاثیر زیادی روی تجربه کاربر از کار با گوشی می‌گذارد.

یکی از منحصربه‌فردترین ویژگی‌های تبلت آیپد پرو حین رونمایی آن چند سال قبل، پشتیبانی از نرخ تازه سازی 120 هرتز بود. در آن زمان هنوز استفاده از صفحه نمایش‌هایی با این قابلیت در گوشی‌های هوشمند متداول نشده بود. بالاتر رفتن رفریش ریت سبب شد تجربه کار با سیستم عامل آی او اس از همیشه روان‌تر شود. خوشبختانه نرخ تازه سازی نمایشگر آیفون 12 نیز به 120 هرتز خواهد رسید.

به شکلی تعجبی، اپل در بخش موبایل دیرتر از سایر گوشی‌سازان دست به کار شد. این شرکت با داشتن تجربه استفاده از صفحه نمایشی با رفرش ریت بالا در یک گجت، می‌توانست زودتر از بقیه شرکت‌ها یک گوشی هوشمند با پشتیبانی از نرخ تازه سازی بیشتر از حد معمول عرضه کند، اما اکنون از این نظر، عقب‌تر از شرکت‌هایی همچون وان پلاس، سامسونگ، شیائومی و ایسوس قرار گرفته است. البته با رونمایی از گوشی‌های آیفون سال 2020 این عقب ماندگی جبران خواهد شد.

بر اساس جدیدترین اخبار، استفاده از نمایشگری با نرخ تازه‌ سازی 120 هرتز در جانشین بهترین گوشی کنونی اپل یعنی آیفون 11 پرو مکس حتمی است. احتمال استفاده از چنین صفحه نمایشی در سایر آیفون‌های سال جاری نیز وجود دارد. با توجه به استفاده از نمایشگری بزرگ و پرمصرف در آیفون 12 پرو مکس، ظرفیت باتری آن با افزایشی قابل توحه به 4400 میلی‌آمپر ساعت خواهد رسید. یکی دیگر از دلایل استفاده از یک باتری با 400 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت بیشتر در مقایسه با قبل، افزوده شدن پشتیبانی از نسل پنجم شبکه موبایل (5G) محسوب می‌شود.

پشتیبانی از شبکه 5G توسط آیفون‌های جدید حتمی به نظر می‌رسد، اما درباره نرخ تازه سازی نمایشگر آیفون 12 با شک و تردید صحبت می‌کردیم. با توجه به استفاده از چنین نمایشگری در تعداد قابل توجهی از پرچمداران اندرویدی، مخصوصا بهترین گوشی اصلی‌ترین رقیب اپل یعنی سامسونگ، موکول کردن تجهیز آیفون‌ها به نمایشگری با رفرش ریت بالا به سال 2021، کاربران این شرکت آمریکایی را ناامید خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*