ویروس کرونا

هوای سرد سرعت گسترش ویروس کرونا را افزایش می‌دهد

بررسی جدید محققان دانشگاه سون یات سن چین نشان می‌دهد هوای سرد سرعت گسترش ویروس کرونا را افزایش می‌دهد و ممکن است این ویروس در هوای گرم به آنفلوانزا تبدیل شود.

محققان دانشگاه سون یات سن چین اخیرا به صورت گسترده کروناویروس را مورد بررسی قرار دادند که نتیجه بررسی آنها نشان می‌دهد هوای سرد بر ویروس کرونا تاثیر بسیار زیادی دارد و باعث می‌شود سرعت شیوع آن افزایش پیدا کند. این محققان در گزارشی به تمام کشورها هشدار دادند که می‌بایست تمهیدات ویژه‌ای را در شرایط فعلی برای کنترل و مهار بیماری کویید-19 در نظر بگیرند؛ چراکه سرعت شیوع این ویروس در هوای سرد نسبت به هوای گرم بسیار بیشتر از حد تصور است.

تاثیر آب و هوای سرد بر سرعت شیوع ویروس کرونا

بر اساس گزارش منتشر شده آب و هوا بر سرعت شیوع ویروس کرونا تاثیر زیادی دارد؛ در واقع سرعت شیوع کرونا در هوای سرد بسیار زیاد خواهد بود و با گرم شدن هوا سرعت گسترش آن به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت. محققان دانشگاه سون یات سن چین تاکید کردند البته با گرم شدن هوا این ویروس از بین نخواهد رفت، اما با تغییراتی همراه می‌شود و احتمال دارد به یک آنفلوانزا تبدیل شود. محققان سون یات سن چین تاکید دارند سرعت شیوع این ویروس در کشورهایی که دارای آب و هوای سرد هستند نسبت به کشورهایی با آب و هوای گرم بسیار زیاد است و آمارها نیز این موضوع را تایید می‌کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. هوای سردباعث بروزبیماری های سرماخوردگی وانفولانزا میشه که این مسئله مارو بیشتردرمعرض ابتلا به ویروس کرونا قرار میده

  2. گرم شدن هوا هم تاثیری در ازبین بردن کرونا نداره
    وقتی دما به ۳۰ تا ۴۰ درجه می رسه مدت زمان باقی موندن ویروس بر اجسام روکوتاه خواهد کرد و این قضیه تنها احتمال انتقال ویروس رو کمتر می‌کنه