برنامه اوبر برای محافظت از راننده‌ها در مقابل بیماری کرونا ویروس

برنامه اوبر برای محافظت از راننده‌ها در مقابل بیماری کرونا ویروس

بیماری کرونا ویروس تاکنون بیش از 4 هزار نفر را کشته و در جریان مقابله جهانی با این بیماری و افزایش سطح بحران کرونا، شرکت حمل و نقل اوبر (Uber) برنامه خود برای محافظت از رانندگان و مسافران در مقابل کووید 19 را اعلام کرده است.

بیماری کرونا ویروس که با نام کووید 19 (COVID-19) هم شناخته می‌شود، در چند ماه اخیر بیش از 4 هزار نفر را به کام مرگ کشانده و آمار مبتلایان آن اخیرا از مرز 126 هزار نفر گذشته است. سازمان جهانی بهداشت شیوع ویروس کرونا را در سطح بحرانی پاندمی قرار داده و عزمی جهانی برای شکست دادن این بیماری در حال شکل‌گیری است. در همین رابطه کمپانی حمل و نقل و مسافربری اوبر (Uber) به تازگی برنامه خود برای مراقبت از رانندگان و مسافرانش در مقابل بیماری کرونا ویروس را منتشر کرده است.

برنامه اوبر برای مقابله با بیماری کرونا ویروس

به صورت کلی فضای داخل خودرو محیط مناسبی برای انتقال ویروس کرونا به حساب می‌آید و محیط بسته اتاق اتومبیل و فاصله کم راننده و سرنشینان می‌تواند باعث آلوده شدن افراد داخل خودرو شود. شرکت معروف اوبر هم که به عنوان یک کمپانی حمل و نقل شناخته می‌شود، برای جلوگیری از آلوده شدن رانندگان خود و انتقال ویروس کووید 19 از مسافران به راننده و یا بالعکس، به دنبال راهکارهایی بوده است.

از زمان شیوع ویروس کرونا توصیه‌های زیادی در مورد محدود کردن استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و سرویس‌هایی مثل اوبر مطرح شده و این شرکت هم برای راحت کردن خیال کاربرانش دست به اقداماتی زده است. اوبر اعلام کرده که هرکدام از راننده‌های این کمپانی که به بیماری کرونا ویروس مبتلا شوند، تا 14 روز از کمک‌هزینه مالی بهره خواهند برد و خودروهایی هم که تحت نام اوبر کار می‌کنند، از مواد ضدعفونی کننده برخوردار خواهند شد.

از طرف دیگر یک گزینه مجزا هم به سرویس تحویل غذای اوبر اضافه شده که کاربر با فعال کردن آن از تحویل دهنده می‌خواهد که غذا را پشت در خانه بگذارد و تماسی بین خریدار و تحویل دهنده وجود نداشته باشد. از طرف دیگر اوبر با کارشناسان سلامت عمومی در ارتباط بوده و از طریق حمایت‌های خود برای تلاش‌های عمومی به منظور مقابله با بیماری کرونا، به اطلاعات افراد مبتلا به ویروس کووید 19 دست پیدا کرده است.

این شرکت اعلام کرده که ممکن است حساب کاربری رانندگان و یا مسافرانی که به ویروس مبتلا شوند، به صورت موقف غیرفعال شود تا از قرارگیری این افراد در شبکه حمل و نقل اوبر جلوگیری شود. از طرف دیگر، علاوه بر رانندگان مبتلا کسانی هم که به احتمال وجود آلودگی باید خود را برای مدتی قرنطینه کنند، می‌توانند از سرویس حمایت مالی دو هفتگی اوبر استفاده کنند. مسئولان این کمپانی گفته‌اند که سرویس مورد نظر در سطح جهانی خواهد بود و تا همین حالا افرادی از آن استفاده کرده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*