آزادسازی واردات خودرو

مصوبه آزادسازی واردات خودرو در شورای نگهبان رد شد

در متن لایحه نهایی بودجه سال 99 موضوع رفع ممنوعیت واردات خودرو به صورت مشروط مطرح شده بود، اما اکنون شورای نگهبان با تصویب مصوبه آزادسازی واردات خودرو مخالفت کرد.

دولت در متن لایحه نهایی بودجه سال 99 ماده‌ای را برای واردات خودرو به صورت مشروط در نظر گرفت. مقرر شده بود واردات خودروهای سبک و سنگین با اولویت خودروهای هیبریدی، ماشین‌آلات معدنی و راه‌سازی با ارز منشا خارجی آزاد شود، اما شورای نگهبان این مصوبه را تایید نکرد.

مخالفت شورای نگهبان با آزادسازی واردات خودرو

شورای نگهبان پس از بررسی مصوبه‌های کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 کل کشور اعلام کرد مصوبه واردات خودروهای خارجی (موضوع بند الحاقی 7 به تبصره 6) با بند هفتم سیاست‌های کلی تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و بند 8 سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد. همچنین شورای نگهبان این طرح را مخالف با بند 1 اصل 110 قانون اساسی دانست. به این ترتیب به نظر می‌رسد آزادسازی واردات ماشین های خارجی در سال 99 نیز منتفی خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. اگه واردات ممنوعه برای استفاده های شخصی اقایون و سفارتخانه ها هم باید ممنوع باشه

  2. یکی به این آقایون بگه پس جنگ اقتصادی برای مردمه ؟
    جنگ اقتصادی واسه کارخانه ی سایپا نیست.
    مردم بی گناه باید با ابر قدرت جهان جنگ اقتصادی کنن و اون وقت این کارخونه ها راحت پراید رو به هر ترتیبی ۷۰ میلیون نقد قالب مردم کنند. این جنگ اقتصادی سران علیه مردم نیست ؟
    دم ایالات متحده گرم. از اینا کمتر دشمنی داره.

  3. اشکال نداره به جاش نیسان وانت اپشنالللل میسازن