پتنت ماوس جدید اپل

پتنت ماوس جدید اپل نشان‌دهنده گجتی با قابلیت تغییر شکل است!

اسناد مربوط به پتنت ماوس جدید اپل فاش شد. ماوس جدید شرکت اپل می‌تواند بر اساس نیاز کاربر تغییر شکل بدهد و ظاهر متفاوتی پیدا کند.

به منظور کار کردن با یک سیستم کامپیوتری برای مدت زمانی طولانی، به یک ماوس ارگونومیک نیاز دارید. در سیستم‌های فاقد نمایشگر لمسی، کار کردن بدون ماوس امکان‌پذیر نیست و از طرفی مناسب نبودن طراحی این گجت سبب خستگی دست و کاهش بهره‌روی خواهد شد. اپل برای رفع این مشکل راهکاری خارق‌العاده در نظر گرفته است؛ پتنت ماوس جدید اپل با توانایی تغییر شکل، چند روز پیش با نام عنوان “Mouse With a Reshaped Enclosure” به ثبت رسید. این گجت نشان‌دهنده نسل آتی لوازم جانبی کامپیوترها است.

این ماوس با در نظر گرفتن نیاز همه کاربران ساخته شده است، چرا که می‌تواند بر اساس نیاز هر فرد تغییر اندازه داده و شکل متفاوتی پیدا کند! به این ترتیب با دست هر فرد به خوبی فیت خواهد شد.

یک محرک داخل بدنه‌ی مجهز به یک لولا، وجود دارد. این محرک به لولا متصل شده تا بتواند ماوس را در موقعیت‌های مختلف قرار بدهد. بعد از گرفتن ماوس، ارتفاع و میزان خمیدگی آن مناسب با نیاز کنونی کاربر تغییر پیدا خواهد کرد. در زمان عدم استفاده، اندازه به حداقل رسیده و جابه‌جا کردن گجت کار راحتی خواهد بود.

پتنت ماوس جدید اپل

برای اطمینان از حفظ یکپارچگی ساختار بدنه، لایه رویی آن از چندین قسمت که با یکدیگر همپوشانی دارند تشکیل می‌شود. به این ترتیب با تغییر اندازه در هر مرتبه، فاصله‌ای بینشان ایجاد نخواهد شد. نکته جالب اینجاست که تغییر شکل ماوس اپل محدود به کم و زیاد شدن ارتفاع و میزان خمیدگی نیست، بلکه در شرایط ضروری قادر خواهد بود از نظر عرض نیز کم و زیاد شود!

پتنت ماوس جدید اپل

یک بخش اسلایدری با محرکی مجزا در نظر گرفته شده و می‌تواند در موقعیت‌های مختلفی قرار بگیرد. کاربرد آن اجازه به کاربر برای استراحت دادن دست خود حین استفاده‌های طولانی است.

پتنت ماوس جدید اپل

اپل هر هفته تعداد زیادی پتنت به ثبت می‌رساند، اما همه آن‌ها تبدیل به محصولی تجاری نشده و در حد یک ایده و طرح مفهومی باقی می‌مانند. درباره ماوس جدید نیز وضعیت یکسان بوده و تضمینی برای پیاده‌سازی آن در واقعیت وجود ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*