وب سایت غربالگری کروناویروس

وب سایت غربالگری کروناویروس گوگل سرانجام راه‌اندازی شد

وب سایت غربالگری کروناویروس با هدف آگاه‌سازی کاربران و رساندن اطلاعات دقیق به آن‌‌ها تاسیس شد. این وب سایت اطلاعات دقیقی درباره بیماری کووید 19 و ویروس کرونا در اختیارتان قرار می‌دهد.

هفته پیش دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد گوگل یک وب سایت غربالگری کروناویروس به منظور هدایت کاربران به مراکز تست و تشخیص بیماری کووید 19 راه‌اندازی خواهد کرد. به خاطر کارایی ضعیف این وب سایت، تاسیس آن به تعویق افتاد و در زمان وعده داده شده در دسترس قرار نگرفت. با کمی تاخیر، این وب سایت در نهایت راه‌اندازی شد. آدرس آن، google.com/covid19 است.

کاربردهای وب سایت غربالگری کروناویروس گوگل

به خاطر حجم بالای شایعه‌پراکنی و انتشار اخبار غلط و غیر علمی درباره ویروس کرونا در سرتاسر اینترنت، کمپین 7 شبکه‌ی اجتماعی برای مقابله با اخبار دروغ درباره ویروس کرونا ایجاد شد. در وب سایت غربالگری کروناویروس نیز هدف مشابهی دنبال می‌شود. در اینجا به همه اطلاعات ضروری درباره این بیماری نظیر نشانه‌های و روش‌های پیشگیری دست پیدا کرده و از اطلاعات غلط دور خواهید شد.

بر اساس گفته‌های گوگل، کاربران بسته به کشور محل زندگی‌شان، نکات و اطلاعات متفاوتی دریافت می‌کنند. به عنوان نمونه باید به نمایش اخبار مرتبط با کروناویروس در کشور کاربر اشاره کرد. تاکید گوگل روی استناد به قابل اعتمادترین مراجع قرار دارد. نمونه‌ای از منابع آن سازمان بهداشت جهانی و بنیاد مبارزه با بیماری‌های واگیردار در آمریکا است.

 وب سایت غربالگری کروناویروس

یکی دیگر از قابلیت‌های این وب سایت نمایش نقشه‌ای جهانی و اشاره به تعداد افراد بیمار در هر کشور است. گوگل برای تکمیل این وب سایت از سایر سرویس‌های خود همچون یوتیوب استفاده می‌کند.

محتوای وب سایت غربالگری کروناویروس چیزی نیست که دونالد ترامپ چند هفته پیش مدعی آن شد. رئیس آمریکا اعلام کرد در این وب سایت، از طریق یک منو به وب سایت‌های مربوط به اخبار محلی در هر ایالت این کشور دسترسی پیدا می‌کنید، اما اکنون خبری از چنین قابلیتی نیست.

وب سایت‌ها و شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری در تلاش برای ارائه سرویس‌ها و خدماتی در راستای کمک به بحران شیوع کروناویروس هستند. متاسفانه هیچ کدام یک از آن‌ها تا امروز موفق نشده مهمترین مشکل این پاندمیک بزرگ را برطرف کند؛ یکی از دغدغه‌های اصلی کاربران در سراسر دنیا، بی‌اطلاعی از مراکز تست کرونا و پذیرش بیماران کووید 19 است. انتظار داشتیم گوگل این قابلیت را در وب سایت غربالگری کروناویروس خود در نظر بگیرد، اما حداقل در حال حاضر خبری از چنین سرویسی نیست. امیدواریم گوگل افزودن چنین امکانی به وب سایت جدید خود را در برنامه داشته باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. با نظر دوست مون موافق ام ابتکار عمل خوبی بوده در جهت کنترل این بیماری انشالله که مفید واقع بشه

  2. ابتکار عمل خوب جالب و کاربردی ای هست