هانتاویروس

یک نفر در چین بر اثر ابتلا به هانتاویروس کشته شد

در حالی که ویروس کرونا با شیوع گسترده خود بسیاری را به کام مرگ می‌کشاند، خبرگزاری‌های چین از فوت یک نفر در این کشور بر اثر ابتلا به هانتاویروس خبر دادند.

ویروس کرونا همچنان با سرعت زیادی در حال شیوع است و با ابتلای چندین هزار نفر متاسفانه بسیاری را به کام مرگ کشانده است. اما در شرایطی که کرونا نگرانی‌های بسیاری را به همراه داشته است، خبرگزاری‌های چین از فوت یک نفر در این کشور بر اثر ابتلا به هانتاویروس خبر دادند. این فرد که یکی از اهالی یوننان چین بوده هنگام بازگشت به استان شاندونگ در داخل اتوبوس به صورت ناگهانی جان خود را از دست داد. پزشکان با انجام آزمایش دریافتند که او به بیماری هانتاویروس مبتلا بوده است. در اتوبوسی که این فرد در اثر ابتلا به ویروس هانتا جان خود را از دست داد، 32 نفر دیگر نیز حضور داشتند که بلافاصله توسط پزشکان مورد آزمایش قرار گرفتند.

آشنایی با هانتاویروس

بررسی‌هایی که توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در آمریکا (CDC) انجام شده است نشان می‌دهد هانتا نوعی از یک ویروس با درصد واگیر پایین محسوب می‌شود که اکثر مواقع توسط جوندگان گسترش می‌باید و باعث می‌شود فرد مبتلا شده به بیماری‌های مختلفی چون سندرم ریوی هانتی ویروس (HPS) و سندرم کلیوی هانتی ویروس (HFRS) مبتلا شود.

ویروس هانتا بر خلاف کرونا نگران‌کننده نیست!

ویروس هانتا از طریق هوا به سایر افراد منتقل نمی‌شود و نحوه ابتلا به آن به این صورت است که یک فرد با ادرار، مدفوع و بزاق جوندگانی چون موش تماس داشته باشد. از علائم اولیه این ویروس می‌توان به تب و درد عضلات به همراه سردرد، خستگی، لرز، مشکلات شکمی و سرگیجه اشاره کرد. بر اساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در آمریکا (CDC) این بیماری قابل درمان است، اما اگر به موقع فرد مبتلا تحت درمان قرار نگیرد، باعث تنگی نفس و حتی مرگ خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. کل دنیا باید متحد شه چین رو بمباران اتمی کنن .. مرگ بر چین و روسیه

  2. لعنت بر کمونیست

    کلا چین رو باید همه بایکوتش کنن مثل اینکه فایده نداره

    میخوان بشریت رو نابود کنن

    چیه اینم میخوان بنداز گردن امریکا یا جن ها

  3. خدایا بسه دیگه هنوز این یکی تموم نشده یه وروس جدید دیگه این همه غذای خوب چرا از این جک و جونورا میخورین

  4. هرچى کوفت زهرمار تو این کشور چین لعنتى آشغال خوره

  5. آخه این چه وضعشه هی ویروس جدید هی ویروس جدید یکم بهداشت رو رعایت کنید یکم تغذیه هاتونو درست کنید هرچی جونوره زنده میبینن این چینیا میچپونن تو دهنشون اه یکی دیگه سوپ خفاش میخوره یکی دیگه دست به ادرار و مدفوع موش میزنه کشور های دیگه باید درگیر شن

  6. همین یه قلم ویروس کم بود خدایی
    هرچند ماه یه بار باید شاهد بروز ویروس های جدیدی از سمت چین باشیم😑

  7. وات دِ فا ولمون کن جون جدت دیگه