درمان کرونا

چین تاثیر داروی ژاپنی Favipiravir برای درمان کرونا را تایید کرد

طبق اعلام دولت چین داروی فاویپیراویر (Favipiravir) که توسط شرکت ژاپنی فوجی فیلم به تولید رسیده می‌تواند برای درمان کرونا بسیار موثر باشد.

دولت چین مدتی قبل به مردم کشور خود اعلام کرد می‌توانند از داروی فاویپیراویر (Favipiravir) برای درمان کرونا استفاده کنند که توسط شرکت شیمیایی فوجی فیلم تویوما ساخته شده است. در همین رابطه ژانگ ژیانمین، مدیر مرکز ملی توسعه بیوتکنولوژی وزارت علوم چین در یک کنفرانس خبری اعلام کرد این دارو بسیار ایمن و موثر است.

تاثیر داروی ژاپنی Favipiravir بر درمان کرونا

این دارو در سال 2014 توسط شرکت فوجی فیلم تویوما ژاپن به تولید رسیده و از ماه فوریه 2020 نیز در ژاپن برای بیماران مبتلا به کروناویروس مورد استفاده قرار گرفت. این دارو در بیمارستان‌های ووهان و شنژن روی 200 بیمار مبتلا مورد آزمایش قرار گرفت که پس از مدت کوتاهی تست بیماران مبتلا به این ویروس منفی شد. مدیر مرکز ملی توسعه بیوتکنولوژی وزارت علوم چین افزود با مصرف 4 روزه این دارو توسط بیماران شاهد منفی شدن تست بیماران بوده‌ایم. این در حالی است که برای کنترل این بیماری مدت 11 روز اعلام شده بود.

آزمایش‌های کلینیکی حاکی از آن است که با مصرف این دارو به صورت متوسط تب بیماران پس از گذشت مدت 2.5 روز از بین رفت، اما مدت زمان مورد نیاز برای کاهش تب در بیماران دیگر 4.2 روز طول می‌کشد. همچنین فقط 8.2 درصد از بیمارانی که این دارو را استفاده کردند به کمک‌های تنفسی نیاز داشتند، در حالی که 17.1 درصد از بیمارانی که در گروه کنترل بودند به تجهیزات تنفسی نیاز پیدا کردند.

در حال حاضر ارزش سهام فوجی فیلم به 15.4 درصد افزایش پیدا کرد. از این رو با افزایش سهام فوجی فیلم، نمی‌توان پیش‌بینی کرد که اگر دولت چین این دارو را به تولید برساند، شرکت ژاپنی چگونه به سود خواهد رسید.